Ειδήσεις

Άγιε Βασίλη, φέτος μη μου φέρεις τίποτα. Ούτε καν τα περιττά κιλά των εορτών! Εποχιακά Θέματα


O Άγιος Βασίλης εκτός από  δώρα   φέρνει και μερικά περιττά κιλά.

 

 

Ίσως είναι η ώρα να αρνηθούμε το συγκεκριμένο δώρο, κάνοντας εμείς κάτι για αυτό. Είναι αλήθεια ότι ο Δεκέμβριος και ο Ιανουάριος είναι από τους μήνες του χειμώνα που περιέχουν εκτός από τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά, πληθώρα ονομαστικών εορτών. Οι συναντήσεις με οικογένεια και φίλους είναι αρκετά πιο συχνές και τα γιορτινά τραπέζια, γεμάτα με πολλά και λαχταριστά φαγητά, έχουν την τιμητική τους. Είναι φανερό λοιπόν ότι η αντίστασή μας δεν μπορεί να κρατήσει για πολύ.

Φυσικά η λύση δεν βρίσκεται στο να γίνουμε αντικοινωνικοί , ούτε να αρνιόμαστε συνέχεια τις προτάσεις των γύρω μας για φαγητό ή γλυκό , ούτε βέβαια, από την άλλη να καταναλώνουμε χωρίς μέτρο οτιδήποτε βρεθεί μπροστά μας αυτές τις μέρες καταλήγοντας σε διατροφικές υπερβολές, που συνήθως συνοδεύονται με πολλές τύψεις στο τέλος των γιορτών.
Η λύση και την περίοδο των εορτών είναι η ισορροπία. Φυσικά και θα φάτε κάτι παραπάνω αλλά έχοντας τον έλεγχο.

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΩΝ ΕΟΡΤΩΝ

  • Κατανοήστε ότι ο κύριος λόγος που μαζεύεστε όλοι γύρω από το γιορτινό τραπέζι με την οικογένεια σας και τους φίλους σας , δεν είναι το φαγητό, αλλά να περάσετε όμορφες και ξέγνοιαστες στιγμές με τα αγαπημένα σας πρόσωπα. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να επικεντρώνεστε στο φαγητό που δεν είναι το επίκεντρο, αλλά στους γύρω σας.
  • Μην παραλείπετε τα υπόλοιπα γεύματα της ημέρας σας. Εάν δεν φάτε πρωινό ή ενδιάμεσα σνακ όλη την ημέρα γνωρίζοντας ότι το βράδυ είστε καλεσμένοι για φαγητό , τότε είναι σίγουρο ότι θα καταναλώσετε πολύ μεγαλύτερες ποσότητες από ότι θα καταναλώνατε φυσιολογικά , καθώς θα είστε πολύ πεινασμένοι λόγω αφαγίας.
  • Μετριάστε τις θερμίδες των γευμάτων της υπόλοιπης ημέρας. Η λύση λοιπόν πριν το γιορτινό τραπέζι , δεν είναι να παραλείπετε τα γεύματα της υπόλοιπης ημέρας αλλά να μειώσετε την ποσότητά τους. Έτσι ώστε να έχετε αρκετή ενέργεια , να μην καθίσετε πεινασμένοι στο τραπέζι και να μην ''λάβετε '' πολλές περιττές θερμίδες.
  • Ξεκινήστε το γεύμα σας με άφθονη σαλάτα. Στην αρχή του γεύματος όλοι έχουμε μεγαλύτερη διάθεση να φάμε πιο γρήγορα καθώς νιώθουμε πεινασμένοι. Ξεκινώντας με σαλάτα , περνάει αυτό το αίσθημα χωρίς να έχουμε καταναλώσει μεγάλη ποσότητα φαγητού που θα μας αποδώσει μεγάλο αριθμό θερμίδων. Επίσης τρώγοντας άφθονη σαλάτα βοηθάμε πολύ στο να νιώσουμε αρκετά πιο γρήγορα το αίσθημα του κορεσμού.
  • Γεμίστε το πιάτο σας. Λέγετε ότι εκτός από το στομάχι μας πρέπει να ''χορτάσει΄΄ και το μάτι μας. Δηλαδή θέλουμε το πιάτο μας να είναι γεμάτο χωρίς απαραίτητα να θέλουμε να καταναλώσουμε όλη την ποσότητα φαγητού που περιέχει απλά για να αισθανόμαστε ότι το φαγητό που τρώμε είναι αρκετό. Επίσης το γέμισμα του πιάτου , θα σας βοηθήσει να βλέπεται ακριβώς τις ποσότητες που καταναλώνεται. Σε περίπτωση που βάζετε στο πιάτο σας ένα φαγητό κάθε φορά θα χάσετε τον έλεγχο της ποσότητας . Είναι σημαντικό όμως το γέμισμα του πιάτου σας να γίνει μόνο μία φορά.
  • Αποφύγετε τα τηγανητά τρόφιμα ή τρόφιμα πλούσια σε λιπαρά. Τα τρόφιμα αυτά περιέχουν πολλές θερμίδες σε αρκετά μικρή ποσότητα. Προτιμήστε να φάτε περισσότερο για παράδειγμα περισσότερο κρέας με πατάτες φούρνου, από το να γεμίσετε το πιάτο σας πατάτες τηγανιτές ή σάλτσες με κρέμα γάλακτος.
  • Προτιμήστε τα τρόφιμα που έχουν χαμηλότερα λιπαρά. Αν και στα γιορτινά τραπέζια σπάνια υπάρχουν τρόφιμα με μειωμένα λιπαρά τύπου ''light'', ορισμένα τρόφιμα περιέχουν από την φύση τους λιγότερα λιπαρά από άλλα, της ίδιας κατηγορίας . Για παράδειγμα μπορείτε να διαλέξετε να καταναλώσετε άσπρο κρέας όπως κοτόπουλο ή γαλοπούλα αντί να προτιμήσετε χοιρινό κρέας ή μπορείτε να φάτε ανθότυρο αντί να προτιμήσετε την φέτα.
  • Πείτε ''ναι'' στο γλυκό. Βέβαια τις μέρες αυτές θα σας προταθεί πολλές φορές να δοκιμάσετε γλυκό και φυσικά κάποιες από αυτές θα πρέπει να αρνηθείτε. Όταν όμως πείτε το ''ναι'' φροντίστε να είναι κάποιο γλυκό που να έχει ως βάση το μέλι αντί για κάποιο γλυκό σοκολάτας. Επίσης είναι καλό να γνωρίζεται ότι από τα Χριστουγεννιάτικα γλυκίσματα , τις λιγότερες θερμίδες αποδίδει το μελομακάρονο (περίπου 190 θερμίδες και 8 γρ λιπαρά) σε σχέση με τον κουραμπιέ , ο οποίος αποδίδει περίπου 240 θερμίδες και 9,2 γρ λιπαρά.
  • Προτιμήστε την κατανάλωση νερού ως ποτό και όχι κάποιο αναψυκτικό , το οποίο θα σας δώσει περιττές θερμίδες. Επίσης είναι αρκετά σημαντικό καθημερινά να φροντίζουμε την σωστή ενυδάτωση του οργανισμού μας.
  • Αν θέλετε να καταναλώσετε αλκοόλ προτιμήστε το κρασί. Όπως και το φαγητό έτσι και το ποτό τις γιορτινές ημέρες έχει την τιμητική του. Θα ήταν προτιμότερο να καταναλώσετε κρασί το οποίο είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες , από το να καταναλώσετε ποτά όπως ουίσκι ή ρούμι τα οποία αποδίδουν μεγάλο αριθμό θερμίδων.
  • Τέλος, η πιο σημαντική συμβουλή για τις φετινές γιορτές είναι να διασκεδάσετε με τα αγαπημένα σας πρόσωπα όσο πιο πολύ μπορείτε. Μην αισθανθείτε τύψεις αν η ζυγαριά σας δείξει λιγάκι προς τα πάνω αυτές τις ημέρες.Κρατήστε ισορροπίες. Σε καμία περίπτωση μην στερηθείτε αλλά και μην υπερβάλετε. Φάτε με μέτρο μέτρο αλλά διασκεδάστε χωρίς αυτό.

Για όσους λοιπόν εύχεστε να έχετε ''χρόνια πολλά'' να γνωρίζετε ότι η υγιεινή διατροφή και η καθημερινή άσκηση βοηθούν την ευχή σας να γίνει πραγματικότητα...


Καλές και χαρούμενες γιορτές σε όλους σας και χρόνια πολλά!

 

Έλενα Γελαδά
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
elenagelada@gmail.com

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία