Ειδήσεις

Είμαι 23χρονών με υπερθυρεοειδισμό. Όμως παίρνω κιλά μόνο στα μπούτια Ο ειδικός απαντά...

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Ερώτηση: Είμαι 23χρονών με υπερθυρεοειδισμό χωρίς θεραπεία γιατί είμαι σε οριακό επίπεδο. Είμαι 48 κιλά όμως παίρνω αρκετά μόνο στα μπούτια. Τι μπορώ να κάνω για να αυξήσω τη μυϊκή μάζα στα χέρια κ να αυξήσω το στήθος μου; Συμπληρώματα διατροφής μπορώ να πάρω;

Απάντηση

O θυρεοειδής αδένας είναι ένας από τους πιο σημαντικούς αδένες του ενδοκρινικού μας συστήματος. Παράγει τρεις βασικές σπουδαίες ορμόνες τη θυροξίνη (Τ4), την τριιωδοθυρονίνη (Τ3) και την καλσιτονίνη. Η Τ3 και η Τ4 χρησιμεύουν για τη ρύθμιση του μεταβολισμού, ενώ η καλσιτονίνη για το μεταβολισμό του ασβεστίου.Τα συμπτώματα του υπερθυρεοειδισμού είναι η νευρικότητα, η ανησυχία, το άγχος, η δυσανεξία στη θερμότητα, οι εφιδρώσεις, το αίσθημα παλμών, η εύκολη κόπωση, η αυξημένη όρεξη, η πολυδιψία, η συχνουρία, η δύσπνοια και η απώλεια βάρους.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα σου, θα σου προτείνω κάποιες διατροφικές συμβουλές που βελτιώνουν τα τυχόν συμπτώματα του υπέρθυροειδισμού:

  • Ξεκίνα την ημέρα σου με ένα καλό πρωϊνό. Σίγουρα θα έχεις ακούσει πως το πρωϊνό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας, έτσι λοιπόν καθιέρωσε το και προτίμησε υγιεινούς συνδυασμούς που θα σε γεμίσουν ενέργεια.
  • Οι ξηροί καρποί θα βοηθήσουν τον θυρεοειδή σου. Είναι καλή πηγή μαγνησίου και είναι πλούσιοι σε σελήνιο. Μπορείς να τους εντάξεις στη διατροφή σου σε καθημερινή βάση αρκεί να μην ξεπερνάς το όριο, μια χούφτα είναι αρκετή.
  • Μην παραλείψεις το ψάρι από τη διατροφή σου . Κατανάλωσε 1-2 φορές την εβδομάδα ψάρι, αποτελεί απαραίτητη και πολύτιμη διατροφική επιλογή. Επίσης οι γαρίδες και τα θαλασσινά γενικότερα είναι καλές πηγές ιωδίου που στην περίπτωση σου χρειαζόμαστε.
  • Φρόντισε το αλάτι που χρησιμοποιείς να είναι ιωδιούχο, κάτι που μπορείς να ελέγξεις από την συσκευασία του, αλλά προσοχή με την ποσότητα που χρησιμοποιείς. Κατανάλωσε τουλάχιστον 1,5 λίτρο νερό ημερησίως (νερό, τσάι, ρόφημα κρόκου Κοζάνης, φυσικοί χυμοί φρούτων, πράσινο τσάι).
  •  Κατανάλωσε άφθονα φρούτα και λαχανικά εποχής 5-7 μερίδες καθημερινά αποτελούνται σε μεγάλο ποσοστό από νερό και συμβάλουν στην ενυδάτωση του οργανισμού σου.

Επιπλέον, εφόσον θέλεις να αυξήσεις το στήθος σου τα οιστρογόνα είναι μια ισχυρή γυναικεία ορμόνη και σε κατάλληλα επίπεδα μπορεί να οδηγήσουν σε διεύρυνση των ιστών του μαστού. Εξαιρετικές πηγές φυσικών οιστρογόνων είναι η κολοκύθα, το σκόρδο, τα κόκκινα φασόλια, η φάβα, η μελιτζάνα και οι λιναρόσποροι. Τα προϊόντα σόγιας έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ισοφλαβόνες που μπορούν να βοηθήσουν το σώμα να αυξήσει τα επίπεδα των οιστρογόνων και να προωθήσει την ανάπτυξη του στήθους.

Η καθημερινή σωματική άσκηση σε συνδυασμό με την σωστή και ισορροπημένη διατροφή θα σε βοηθήσουν σημαντικά. Συνιστάται 30-45 λεπτά άσκησης ημερησίως .

Συγκεκριμένα για το στήθος μπορείς να κάνεις γιόγκα ή Pilates, αυτές οι μορφές άσκησης όχι μόνο ενδυναμώνουν το σώμα, αλλά επίσης ενισχύουν τους μυς του θώρακα κάτω από το στήθος. Ακόμα τα push-ups θα σε βοηθήσουν στη βελτίωση των θωρακικών μυών. Αυτοί οι μυς υποστηρίζουν το στήθος και με την τόνωση και την ενίσχυσή τους θα γίνει πιο σφριγηλό και "στητό".

Τέλος, στην περίπτωση τη δική σου όπου θέλεις να αυξήσεις τη μυϊκή μάζα στα χέρια ένας από τους πιο κλασικούς τρόπους είναι τα βάρη και γενικότερα οι ασκήσεις με αντιστάσεις. Με ένα ζευγάρι βαράκια 2-3 κιλών, μπορείς να εκτελέσεις ασκήσεις που θα τονώσουν τους δικέφαλους, τρικέφαλους καθώς και τους ώμους σου. Εάν δεν έχεις ξανά ασχοληθεί με βάρη ή γενικότερα με ασκήσεις σώματος θα πρέπει να απευθυνθείς σε κάποιον ειδικό γυμναστή, για να σου υποδείξει και να σου σχεδιάσει το κατάλληλο πρόγραμμα για την περίπτωσή σου.

Μαριαλένα Γαλανού
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
Email: margi.59@hotmail.com

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία