Τσάι & εγκεφαλικά Παθήσεις

Οι φλαβονόλες μπορούν να μειώνουν κατά 20% την εμφάνιση εγκεφαλικού επεισοδίου!

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα πρόσφατης μελέτης που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of Nutrition, τα άτομα που καταναλώνουν σχετικά μεγάλες ποσότητες φλαβονολών (αντιοξειδωτικά που ανήκουν στην οικογένεια των φλαβονοειδών) έχουν 20% λιγότερες πιθανότητες εμφάνισης εγκεφαλικού.

Το τσάι είναι η σημαντικότερη πηγή σε φλαβονόλες, οι οποίες επίσης βρίσκονται στο κρασί, στο κακάο, στα φρούτα και τα λαχανικά. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι φλαβονόλες είναι η μόνη κατηγορία από την οικογένεια των φλαβονοειδών που υπάρχουν με την ίδια περιεκτικότητα στο μαύρο και στο πράσινο τσάι. Συνεπώς, τα οφέλη τους λαμβάνονται καταναλώνοντας τουλάχιστον 3 φλιτζάνια τσαγιού ανεξάρτητα από το είδος του.

Τα αποτελέσματα αυτά βασίστηκαν στη μετα-ανάλυση 6 μελετών από την Ολλανδία, τη Φινλανδία και τις ΗΠΑ. Η ερευνητική ομάδα μελέτησε την επίδραση των φλαβονολών στην πιθανότητα εμφάνισης εγκεφαλικού επεισοδίου, σε ένα πολύ μεγάλο δείγμα πληθυσμού. Σε όλες αυτές τις μελέτες το τσάι ήταν η κύρια πηγή φλαβονολών που κυμαινόταν από 30% (ΗΠΑ) ως 70% (Ολλανδία) της συνολικής πρόσληψης.

Το σύνολο του δείγματος κάλυψε 111.067 άτομα εκ των οποίων τα 2.155 αφορούσαν σε θανατηφόρα και μη θανατηφόρα περιστατικά από εγκεφαλικό επεισόδιο. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα βρίσκονταν υπό παρακολούθηση για ένα χρονικό διάστημα από 6 έως 28 χρόνια και τα αποτελέσματα προσαρμόστηκαν ως προς την ηλικία, το φύλο, το Δείκτη Μάζας Σώματος (ΒΜΙ), την αρτηριακή πίεση και το κάπνισμα. Περιπτώσεις διαγνωσμένων και χρόνιων καρδιαγγειακών ασθενών αποκλείστηκαν από τις αναλύσεις.

Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας που επιβεβαιώνουν τη σχέση μεταξύ των φλαβονολών και των καρδιαγγειακών ασθενειών έρχονται να προσθέσουν μεγάλη αξία σε όλο το ερευνητικό έργο που έχει γίνει ως τώρα και έχει αποδείξει ότι η μεγαλύτερη κατανάλωση φλαβονοειδών συνδέεται με καλύτερη καρδιαγγειακή υγεία.

Η πρόσληψη φλαβονολών, όπως επισημαίνεται και από την έρευνα, συσχετίζεται θετικά με έναν υγιεινό τρόπο ζωής ο οποίος προϋποθέτει αποχή από το κάπνισμα, χαμηλή πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών και το φυσιολογικό σωματικό βάρος (Δείκτης Μάζας Σώματος = 18,5 – 25kg/m2).

Βιβλιογραφία: Peter C. H. Hollman, Anouk Geelen and Daan Kromhout, Dietary Flavonol Intake May Lower Stroke Risk in Men and Women, Journal of Nutrition, First published ahead of print January 20, 2010 as doi: 10.3945/jn.109.116632.



Δημήτρης Γρηγοράκης,
Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος, ΜSc
Επιστημονικός Διευθυντής Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ – ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Πρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
grigorakis@logodiatrofis.gr

Δείτε επίσης

Αντιφλεγμονώδης διατροφή

Αντιφλεγμονώδης διατροφή

Η φλεγμονή είναι σαν μια πυρκαγιά που βρυχάται μέσα μας και που πολύ από σας μπορεί να μην γνωρίζετε την ύπαρξη της. !

Διαβήτης Κύησης και Διατροφή

Διαβήτης Κύησης και Διατροφή

Η περίοδος της εγκυμοσύνης αποτελεί μια ιδιαίτερη εποχή στην ζωή της γυναίκας καθώς λαμβάνει μέρος μια σειρά αλλαγών τόσο στον οργανισμό όσο και στην ψυχολογία της. !

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία