Ειδήσεις

Τρώω ελάχιστα και δεν πέφτω γραμμάριο. Μπορείτε να με βοηθήσετε; Ο ειδικός απαντά...

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου

Ερώτηση: Είμαι 82 κιλά 1,65 ύψος και 37 χρόνων. Έχω έλκος, πολύποδα στο συκώτι, γαστρίτιδα, υποθυρεοειδή ελεγχόμενο με χάπια, φλεβίτη και σπασμένο σπόνδυλο που έχει τρίψει το περίβλημα από το νεύρο του ποδιού μου οπότε περπατώ με δυσκολία... είναι επιτακτική ανάγκη να χάσω κιλά και το προσπαθώ πολύ καιρό... αλλά το αποτέλεσμα ήταν να χάσω μόνο 5κιλα μέσα σε 9 μήνες... υπήρχε διάστημα που έτρωγα ελάχιστα λόγω στομαχιού, είχα παλινδρομήσεις, κι ακόμα και εκείνο το διάστημα δεν κατέβαινα γραμμάριο... δεν ξέρω τι μπορώ να φάω πλέον και να μην με ενοχλήσει, ούτε τι να φάω για ν’ αρχίσω να πέφτω σε κιλά... και να σημειώσω ότι παρ’ όλο που δυσκολεύομαι με την κίνηση περπατάω γύρω στα 5 με 6χλμ. σχεδόν καθημερινά… μπορείτε να με βοηθήσετε;

Απάντηση: Αγαπητή, σύμφωνα με το δείκτη μάζας σώματός σας (βάρος/ ύψος2) φαίνεται να ανήκετε στην κατηγορία της παχυσαρκίας 1ου βαθμού. Το ιδανικό σας βάρος σε σχέση με το ύψος σας αντιστοιχεί σε περίπου 60 κιλά.

Για να μειώσετε τα συμπτώματα που προκαλούνται από τα προβλήματα υγείας που αναφέρατε θα πρέπει:

  • Να καταναλώνετε μικρά και συχνά γεύματα. Μ’ αυτό τον τρόπο ενεργοποιείται τον μεταβολισμό σας, ενώ παράλληλα δε «φορτώνετε» το στομάχι σας και γίνετε ομαλότερα η διαδικασία της πέψης.
  • Αφιερώστε ώρα στην κατανάλωση κάθε γεύματος, μασώντας αργά και καλά την κάθε τροφή.
  • Καταναλώστε το τελευταίο σας γεύμα τουλάχιστον 2 ώρες πριν τη μεσημεριανή ή βραδινή κατάκλιση, ώστε να αποφύγετε τις παλινδρομήσεις.
  • Μειώστε στο ελάχιστο την κατανάλωση αλκοόλ και αναψυκτικών.
  • Αποφύγετε την κατανάλωση εσπεριδοειδών φρούτων και προϊόντων τους, καθώς και την κατανάλωση πράσινων και ωμών λαχανικών και τομάτας. Προτιμήστε τα βραστά λαχανικά και τη μέτρια κατανάλωση αποφλοιωμένης τομάτας χωρίς τα σπόρια της. Από φρούτα προτιμήστε σε μικρές αρχικά ποσότητες, μήλο, μπανάνα ή αχλάδι χωρίς τη φλούδα τους.
  • Προτιμήστε άπαχα κρέατα (πουλερικά, φιλέτο μοσχαριού, ψαρονέφρι, ψάρια, εκτός από τα πολύ λιπαρά, όπως σολομός, τσιπούρα, σαρδέλες κ.α. Καταναλώστε από αυγά έως 3 κρόκους την εβδομάδα), καθώς και χαμηλά σε λιπαρά τυριά (cottage, κατίκι).
  • Αποφύγετε την κατανάλωση σοκολάτας και λιπαρών τροφίμων (τηγανιτά, σάλτσες), καθώς και την κατανάλωση μπαχαρικών, σκόρδου και κρεμμυδιού.
  • Επιλέξτε δημητριακά χωρίς ή με μικρή περιεκτικότητα φυτικών ινών και αποφύγετε οτιδήποτε περιέχει σπόρους.

Όσον αφορά την απώλεια του βάρους σας θα ήταν συνετό να επισκεφθείτε έναν πτυχιούχο Διαιτολόγο – Διατροφολόγο ώστε να  σχεδιάσετε μαζί μία δίαιτα - διατροφή προσαρμοσμένη στις ανάγκες σας και στα θέματα υγείας που αναφέρατε.

Ιωάννα Βλάχου
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, BSc
Επιστημονική Συνεργάτης της Ομάδας ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
v.iwanna @ windowslive.com - vlachou @ logodiatrofis.gr

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία