Ειδήσεις

Τι να φάω πριν και μετά το γυμναστήριο; Αθλητισμός

Η διατροφή ενός αθλητή μπορεί να κάνει διαφορά στην απόδοσή.


Ένα ισορροπημένο γεύμα ή σνακ πριν την άσκηση μπορεί να βελτιώσει κατά πολύ την αποτελεσματικότητα του ασκούμενου αλλά και τη διάρκεια και την ένταση της άσκησης. Επιπλέον, το κατάλληλο γεύμα μετά την άσκηση βοηθά στην αποκατάσταση υγρών, ηλεκτρολυτών, μυικού και ηπατικού γλυκογόνου.

Πριν την άθληση ο οργανισμός χρειάζεται ενίσχυση της ενέργειας και των υγρών του, προκειμένου να ανταπεξέλεθει στις απαιτήσεις της επικείμενης δραστηριότητας. Ιδανικά συστήνεται η κατανάλωση ενός μικρού γεύματος, σνακ, 1-2 ώρες πριν την άσκηση, το οποίο θα είναι πλούσιο σε υδατανάθρακες (χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη) για την εξασφάλιση υψηλών επιπέδων γλυκογόνου στους μυς και το συκώτι και χαμηλό σε περιεκτικότητα λιπαρών για την αποφυγή γαστρεντερικών διαταραχών.

Μετά την άσκηση είναι σημαντικό να ακολουθήσει κάποιο γεύμα, το πολύ μέσα σε 30-45 λεπτά, για την καλύτερη δυνατή ενεργειακή και μυική αποκατάσταση. Η σύσταση του γεύματος πρέπει να χαρακτηρίζεται κυρίως από υδατάνθρακες αλλά και πρωτεΐνη και χαμηλή ποσότητα λιπαρών. Φυσικά, εξίσου σημαντική είναι η επαρκής πρόσληψη υγρών. Πολύ καλές επιλογές σνακ/γευμάτων για πριν ή και μετά την άσκηση αποτελούν τρόφιμα που συνδυάζουν υδατάνθρακες και πρωτεΐνη, τόσο για την αποτελεσματικότητα όσο και για την ευκολία που παρέχουν.Τέτοια τρόφιμα είναι οι απλές μπάρες δημητριακών με ξηρούς καρπούς, το ταχίνι με μέλι.

Μία πολύ καλή εναλλακτική είναι τα δημητριακά ολικής αλέσεως με μέλι, που μπορεί επιπρόσθετα να περιέχουν πρωτεΐνη φυτικής προέλευσης από βρώμη και σόγια, οι οποίες αποτελούν 2 φυτικές πηγές με καλό προφίλ αμινοξέων. H πρωτεΐνη προερχόμενη από τη σόγια είναι υψηλότερης βιολογικής αξίας, συγκριτικά με τα σιτηρά. Έτσι, ο αθλούμενος επιτυγχάνει τη μυϊκή αναδόμηση, χωρίς όπως να επιβαρύνεται από τα κορεσμένα (κακά) λιπαρά, που θα προσλάμβανε αν κατανάλωνε μετά την άσκηση τρόφιμα ζωικής προέλευσης. Ο συνδυασμός των δημητριακών ολικής αλέσεως με ημίπαχο γάλα αποτελεί ιδανική εναλλακτική σνακ προ της άσκησης, ή μετα της άσκησης γεύμα αναπληρώοντας τις ανάγκες σε υδατάνθρακες και πρωτεΐνη.

Το άρθρο αρχικά δημοσιεύθηκε στο ladylike.gr

Ελίνα Ασημακοπούλου
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, BSc
Επιστημονική Υπεύθυνη ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Καλύβια Αττικής
Γ. Γραμματέας Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας (ΕΛ.Δ.Ε.)
e.assimakopoulou@gmail.com

 

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία