Ειδήσεις

Τους τελευταίους 5 μήνες παίρνω λεκιθίνη, γενικά είναι ακίνδυνη και μπορώ να την παίρνω συνέχεια; Ο ειδικός απαντά...

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου

Ερώτηση: Γεια σας. Είμαι 30 ετών και έχω ύψος 1.62 και βάρος 54 κιλά. Προσέχω αρκετά τη διατροφή μου, αλλά έχω αυξημένη χοληστερίνη. Τους τελευταίους 5 μήνες παίρνω λεκιθίνη μετά το μεσημεριανό και βραδινό γεύμα και σε συνδυασμό με σωστή διατροφή έχω καταφέρει να την ρίξω 20 μονάδες (τώρα έχω χοληστερίνη 230 περίπου). Πιστεύετε ότι βοηθάει πράγματι η λεκιθίνη; γενικά είναι ακίνδυνη και μπορώ να την παίρνω συνέχεια; Τι άλλο με συμβουλεύετε να κάνω; Λίτσα

Απάντηση: Καλησπέρα σας, η λεκιθίνη αυξάνει την απέκκριση των αποβλήτων από ουδέτερα στεροειδή μόρια. Αυτό μπορεί να μειώσει την απορρόφηση της διατροφικής χοληστερόλης από τα περιεχόμενα του εντέρου, ενώ μπορεί επίσης να περιορίσει την επαναπορρόφηση της ενδογενούς χοληστερόλης από τη ροή του αίματος. 

Δεν έχει αναφερθεί καμία παρενέργεια της λεκιθίνης στο επίπεδο των 100g ημερησίως για περίοδο λήψης τεσσάρων μηνών. Εφόσον κάνετε χρήση τους τελευταίους 5 μήνες καλό θα ήταν να κάνετε παύση 1-2 μήνες και να ξεκινήσετε μετά τη λήψη της.

Παράλληλα με τα συμπληρώματα λεκιθίνης αλλά ειδικότερα όταν τα διακόψετε θα πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη βάση και στη διατροφή σας. Συγκεκριμένα :

  • Μειώστε τα λιπαρά. Ιδιαίτερα , τις βαριές πλούσιες σε λίπη σάλτσες, τη μαγιονέζα, την κρέμα γάλακτος, τα κρεμώδη επιδόρπια, τα τηγανητά με βούτυρο και τα γλυκά (ιδιαίτερα σοκολάτες και πάστες). 
  • Nα απομακρύνετε το ορατό λίπος από το κρέας, την πέτσα του κοτόπουλου, της γαλοπούλας, του αρνιού και του κατσικιού. 
  • Tρώτε πολλές φυτικές ίνες (6-7 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα)
  • Να τρώτε 2-3 φορές την εβδομάδα ψάρι
  • Aντικαταστήστε τα κορεσμένα λιπαρά με τα μονοακόρεστα. Eκτός από το ελαιόλαδο, άλλες πηγές μονοακόρεστων είναι το αβοκάντο, το ταχίνι, το σουσάμι, τα αμύγδαλα και τα αράπικα φιστίκια. 
  • Aναζητήστε τα ω-3 λιπαρά. Τρόφιμα πλούσια σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, είναι  τα λιπαρά ψάρια (σολομό, σαρδέλες, σκουμπρί κλπ.) και τρόφιμα φυτικής προέλευσης, όπως τα καρύδια ή τα αμύγδαλα. Επιπλέον, στην αγορά κυκλοφορούν διάφορα τρόφιμα εμπλουτισμένα με φυτικές στερόλες και ω-3 λιπαρά οξέα, που βοηθούν στη μείωση της χοληστερίνης (π.χ. μαλακές μαργαρίνες).

Τίνα Καραΐσκου
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, ΒSc
Επιστημονική Συνεργάτης της Ομάδας ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
karaiskou @ logodiatrofis.gr & tinakaraiskou @ gmail.com

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία