Ειδήσεις

Τελευταία λέγονται πολλά για το λυκοπένιο και για το ρόλο που μπορεί να παίζει κατά του καρκίνου. Έρευνα

Το λυκοπένιο είναι  φυτοχημική ουσία που κάνει κόκκινες τις ντομάτες.

 

Μικρές ποσότητες λυκοπένιου βρίσκονται στο καρπούζι, πεπόνι και στο γκρέιπφρουτ, αλλά, όσον αφορά το διατροφικό λυκοπένιο, οι ντομάτες αποτελούν τη μοναδική πλούσια επιλογή, και ειδικότερα ο ντοματοχυμός και η τριμμένη ντομάτα (πολτός ή πουρές τομάτας).

Πολλές από τις πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι τα οφέλη που αποδόθηκαν στη β-καροτίνη απορρέουν στην πραγμα¬τικότητα από το λυκοπένιο. Συγκεκριμένα, παρέχει αποτελεσματική προστασία κατά του καρκίνου. Το λυκοπένιο, μπορεί να απορροφηθεί στο σώμα μόνο αν το τρώτε μαζί με κάποιο διατροφικό λίπος, π.χ. ελαιόλαδο. Απορροφάται επίσης καλύτερα αν ζεσταθεί ώστε να απελευθερώ¬νεται από τα κύτταρα της ντομάτα.

Για το λόγο αυτό καλύτερη πηγή λυκοπένιου είναι η μαγειρευμένη ντομάτα.

Εύα Καφετζή
Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, BSc
Επιστημονική Διευθύντρια ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ – ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Πτολεμαΐδας 
Αναπληρωτής Υπεύθυνη Βορείου Ελλάδας Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
kafetzi @ logodiatrofis.gr

Δείτε επίσης

Σελήνιο (Se)

Σελήνιο (Se)

Το σελήνιο είναι ένα από τα πολλά σημαντικά ιχνοστοιχεία , και χρειαζόμαστε μια μικρή ποσότητα του σεληνίου στην καθημερινή διατροφή μας. !

Ψευδάργυρος  (Zn)

Ψευδάργυρος (Zn)

Ο ψευδάργυρος μπορεί να είναι ένα λιγότερο γνωστό  μέταλλο σε σχέση με τον  σίδηρο ή το ασβέστιο ή το νάτριο, αλλά αυτό δεν είναι το καθιστά  λιγότερο σημαντικό για το μεταβολισμό και  την υγεία μας. !

Η Βιταμίνη Α

Η Βιταμίνη Α

Όταν ακούει κάποιος - μη ειδικός - να του λένε για την «Βιταμίνη Α» συνήθως έχει την εντύπωση πως πρόκειται για μια συγκεκριμένη βιταμίνη - μια βιταμίνη, με μια χημική ένωση- . !

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία