Ειδήσεις

Τα 3 τελευταία χρόνια έχω πάρει 6 κιλά. Οι διατροφικές μου ατασθαλίες είναι ελάχιστες Ο ειδικός απαντά...

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

 
Ερώτηση: Καλησπέρα σας. Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας τον προβληματισμό μου σχετικά με το βάρος μου. Υπήρξα ένα παχουλό παιδί. Ποτέ παχύσαρκο. Όχι γιατί ως παιδί πρόσεχα την διατροφή μου, αλλά γιατί πάντα γυμνζόμουν. Έπειτα από σοβαρή προσπάθεια να μάθω να τρώω σωστά κι μετά από αρκετές λανθασμένες δίαιτες κατάφερα να σταθεροποιηθώ, και για μεγάλο χρονικό διάστημα ζύγιζα 56 κιλά.Σήμερα είμαι 33 ετών, με ύψος 1.66 και 62 κιλά. Τα 3 τελευταία χρόνια έχω πάρει 6 κιλά. Οι διατροφικές μου ατασθαλίες είναι ελάχιστες. Παρά το γεγονός ότι προπονούμαι 5 φορές την εβδομάδα (έντονη προπόνηση μίας ώρας), πίνω 6 ποτήρια νερό ημερισίως, δεν καταναλώνω τηγανιτά και επεξεργασμένες τροφές, δεν έχω καταφέρει να επανέλθω στα 56 κιλά. Είμαι σίγουρη πως στην αύξηση του βάρους παίζει σημαντικό ρόλο και ο ψυχολογικός παράγοντας. Η απώλεια του πατέρα μου έχει ταράξει σημαντικά την καθημερινότητά μου. Επιπλέον, να σας ενημερώσω πως προ 5 μηνών διέκοψα και την αντισυλληπτική αγωγή που ακολουθούσα επί 13 χρόνια. Η αλήθεια είναι πως αισθάνομαι πολύ κουρασμένη από την υπερπροσπάθεια τόσων χρόνων στο θέμα των κιλών, κυρίως ψυχολογικά. Ανήκω στην κατηγορία των ανθρώπων που παίρνουν πολύ εύκολα και χάνουν απίστευτα δύσκολα τα κιλά. Δυστυχώς το όλο θέμα έχει επηρεάσει ακόμη περισσότερο την ήδη βεβαρημένη ψυχολογία μου. Θα ήθελα να μου πείτε πώς μπορώ να κινηθώ, ώστε να αρχίζει να αλλάζει και η εικόνα μου και η ψυχολογία μου. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων. Με εκτίμηση.

Απάντηση:

Σύμφωνα με την εξίσωση Hamwi, το ιδανικό βάρος σου προσδιορίζεται στα 59 κιλά. Συνεπώς, η δυσκολία στην απώλεια βάρους οφείλεται ενδεχομένως στο γεγονός, ότι βρίσκεσαι πολύ κοντά στα ιδεώδη επίπεδα. Επιπρόσθετα, η χρόνια λήψη αντισυλληπτικών χαπιών σίγουρα επηρέασε το μεταβολισμό σου, μιας και προκαλούν πρηξίματα. Προκειμένου να ενεργοποιήσεις το μεταβολισμό σου ακολούθησε τις παρακάτω οδηγίες:

  • Πίνετε καθημερινά 2-3 ποτήρια πράσινο τσάι με διπλάσια περιεκτικότητα σε κατεχίνες
  • Καταναλώνετε αποκλειστικά τρόφιμα ολικής αλέσεως (δημητριακά, καστανό ρύζι, ζυμαρικά, ψωμί, κράκερ σίκαλης).
  • Να είστε πολύ τυπική με τη συχνότητα γευμάτων (να τρώτε ανά 3 ώρες).
  • Να εντάξετε καθημερινά στη διατροφή σας ανάλατους ξηρούς καρπούς (20 αμύγδαλα ή 10 καρύδια).
  • Να πίνετε 2-3 λίτρα υγρών καθημερινά (νερό, ελληνικό ή στιγμιαίος καφές, χυμοί, ημίπαχο γάλα).
  • Μειώστε την πρόσληψη αλατιού και ζάχαρης.
  • Ένταξε στην καθημερινότητά σου 40 λεπτά αερόβιας άσκησης

Τέλος, είναι σημαντικό να συμβουλευθείς έναν πτυχιούχο διατροφολόγο, ο οποίος θα αποφανθεί λαμβάνοντας υπόψιν τις σωματομετρήσεις σου (βάρος, ύψος, σωματικό λίπος) και θα σχεδιάσει ένα πρόγραμμα διατροφής αποκλειστικά προσαρμοσμένο στις δικές σου θρεπτικές απαιτήσεις.

Γεωργία Καπώλη
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, ΜSc
Αντιπρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
Επιστημονική Διευθύντρια Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου «ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ» - ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Νεμέας Κορινθίας
kapoli(a)logodiatrofis.gr

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,
θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία