Ειδήσεις

Τα κεράσια στην παιδική διατροφή Παιδί

 

Τα κεράσια πιθανόν προέρχονται από μια μικρή πόλη την Κερασούντα.

 

Η πιο σωστή εποχή να καταναλώνονται είναι από τον Μάιο έως τον Ιούλιο

Συνοπτικά, τα κεράσια βοηθούν τα παιδιά:

  • Να γίνουν πιο έξυπνα, λόγω του ότι είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, οι οποίες συμβάλλουν στην πνευματική διαύγεια και μνήμη.
  • Να μην έχουν δυσκοιλιότητα λόγω των φυτικών ινών που περιέχουν!
  • Να έχουν δυνατό αμυντικό σύστημα γιατί είναι πλούσια σε ανθοκυανίνες, βιταμίνη C και β-καροτένιο, τα οποίες έχουν παυσίπονη δράση, διαθέτουν αντισηπτικές ιδιότητες σε φλεγμονές και λοιμώξεις, καθώς επίσης ο χυμός κεράσι έχει ισχυρή αντιβακτηριακή δράση.
  • Ενδείκνυνται στην αναιμία, κυρίως λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε σίδηρο καθώς προάγουν την αιμοποίηση.
  • Να βελτίωσουν την υγεία των δοντιών: ο χυμός κερασιών καταστέλλει κατά 89% τη δραστηριότητα των ενζύμων εκείνων, που οδηγούν στον σχηματισμό πλάκας, δηλαδή το αρχικό σύμπτωμα της τερηδόνας.
  • Να έχουν γερή καρδιά αφού είναι πλούσια στα αντιοξειδωτικά φυτοστερόλες, τα οποία μειώνουν τη χοληστερόλη.
  • Να χορταίνουν, χωρίς να παχαίνουν λόγω του υψηλού κορεσμού που δημιουργούν οι φυτικές ίνες.
  • Να κοιμούνται εύκολα, διότι τα μαύρα κεράσια περιέχουν τρυπτοφάνη και μελατονίνη, δηλαδή ορμόνες που βελτιώνουν τον ύπνο, ενώ ρυθμίζουν άλλες παθολογικές καταστάσεις όπως η παχυσαρκία, ο διαβήτης και η κατάθλιψη.

Πότε μπορεί το παιδί μου να φάει κεράσια;
Μετά τον 8ο μήνα

Προτεινόμενος τρόπος κατανάλωσης
Αναζητήστε κεράσια τα οποία δεν είναι γδαρμένα, παραμορφωμένα, μουχλιασμένα ή ζαρωμένα. Αγοράστε μόνο όσα θέλετε να καταναλώσετε τις επόμενες ημέρες. Για να κρατήσετε τα κεράσια φρέσκα, τοποθετήστε τα στη συντήρηση του ψυγείου. Η συντήρηση έχει περισσότερη υγρασία από το υπόλοιπο ψυγείο και θα βοηθήσει τα κεράσια να διατηρηθούν φρέσκα για μεγαλύτερο χρόνο. Προτού τα καταναλώσετε, πρέπει να τα πλύνετε με άφθονο, ζεστό νερό.

Προτεινόμενος τρόπος συντήρησης
Γνωρίζουμε ότι κατά την περίοδο της ωρίμανσης αυξάνονται οι υδατάνθρακες μέσα στο φρούτο από 7% έως 10% στο 16% με 18% ενώ συγχρόνως μειώνεται η περιεκτικότητά του σε νερό. To κεράσι ευτυχώς κατάφερε να γλιτώσει από τα βιολογικά βελτιωτικά και χημικά και να παραμείνει πιστό στην φυσική του πορεία: να ωριμάζει, δηλαδή μόνο το καλοκαίρι, επιτρέποντας να το δοκιμάζουμε μόνο μερικές εβδομάδες ετησίως.

Εναλλακτικοί τρόποι κατανάλωσης φράουλας μετά το 2ο έτος:

  • Ζελέ με φρέσκα κεράσια
  • Σε χυμό μαζί με πορτοκάλι
  • Σπιτική μαρμελάδα ή κέικ ή κερασόπιτα
  • Φρουτόκρεμα με διάφορα φρούτα

Γεωργία Καπώλη
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, ΜSc
Αντιπρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
Επιστημονική Διευθύντρια Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου «ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ» - ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Νεμέας Κορινθίας
kapoli@logodiatrofis.gr

Δείτε επίσης

Βιταμίνη D για γερά παιδιά

Βιταμίνη D για γερά παιδιά

Το 9% των παιδιών έχουν έλλειψη βιταμίνης D, και 61 % των παιδιών δεν παίρνουν αρκετή βιταμίνη D για την υποστήριξη της υγείας σε τακτική βάση, σύμφωνα με μια μελέτη του 2009 που δημοσιεύθηκε στην «Pediatrics». !

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία