Ειδήσεις

Συμβουλές για να παραμείνετε υγιής και σε καλή φυσική κατάσταση αυτό το καλοκαίρι Εποχιακά Θέματα

Διαβάστε κάποιες συμβουλές για να παραμείνετε σε φόρμα όλο το καλοκαίρι!

 

Μην τρώτε όταν είστε διψασμένοι
Συχνά μπερδεύουμε την πείνα με την δίψα, ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Για αυτό τον λόγο δεν θα πρέπει να καταναλώνεται τρόφιμα εάν δεν είστε σίγουροι πως πεινάτε. Θα πρέπει πρώτα να ρωτάτε τον εαυτό σας εάν είστε πραγματικά πεινασμένοι ή αν μόνο διψάτε.

Προσέξτε τι πίνετε
Για να αποφύγετε αυτές τις ανεπιθύμητες θερμίδες (αναψυκτικά με ζάχαρη, μιλκσέικ, αλκοόλ) καλό θα ήταν να προτιμάτε να καταναλώνετε νερό με λεμόνι ή μέντα ή τσάι ή καφέ χωρίς ζάχαρη ή ημίπαχο γάλα ή χυμούς.

Αντικαταστήστε το αυτοκίνητο με το ποδήλατο
Με αυτό τον τρόπο θα εξοικονομήσετε χρήματα αλλά και θα ασκηθείτε. Ένα άτομο 70 κιλών το οποίο κάνει ποδήλατο με ταχύτητα 16-19km/h μπορεί να κάψει περίπου 423 θερμίδες μέσα σε μια ώρα το οποίο αντιστοιχεί περίπου σε 7 θερμίδες ανά λεπτό.

Φτιάξτε σπιτικές γρανίτες
Για να παρασκευάσετε 180 γραμμάρια γρανίτας θα χρειαστείτε:

  • 6 μεγάλες ώριμες μπανάνες κομμένες σε φέτες
  • 1 φλιτζάνι ψιλοκομμένους χουρμάδες χωρίς κουκούτσια
  • 1 φλιτζάνι άπαχο γάλα
  • 1 φλιτζάνι 2% ή 0% γιαούρτι
  • 2 κουταλάκια του γλυκού μέλι το οποίο έχετε ζεστάνει για 30 δευτερόλεπτα
  • 1 κουταλάκι του γλυκού εκχύλισμα βανίλιας

Εκτέλεση: Βάλτε τις μπανάνες, τις χουρμάδες, το γάλα και το γιαούρτι σε ένα μπλέντερ έως ότου το μείγμα μαλακώσει. Στην συνέχεια προσθέστε το μέλι και το εκχύλισμα βανίλιας και αναμίξτε τα μέχρι να ομογενοποιηθούν. Προσθέστε το μείγμα είτε σε ειδικά σκεύη καλούπια για γρανίτες είτε σε πλαστικά ή χάρτινα ποτήρια. Προσθέστε μπαστούνια και τοποθετήστε τα στην κατάψυξη για 6 ώρες.

Απολαύστε το καρπούζι
Το καρπούζι είναι ένα καλοκαιρινό φρούτο το οποίο είναι χαμηλό σε θερμίδες καθώς 2 φλιτζάνια καρπούζι περιέχουν μόνο 92 θερμίδες και επίσης το 92% αυτού αποτελείται από νερό το οποίο ενυδατώνει και εφοδιάζει τον οργανισμό με πολύτιμα θρεπτικά συστατικά (λυκοπένιο, βιταμίνες Α, C, κάλιο, η βιταμίνη Β6 και η θειαμίνη).

Πώς να απολαύσετε ένα παγωτό χωρίς τύψεις
H γρανίτα είναι μια καλή επιλογή για να αντικαταστήσετε το παγωτό καθώς περιέχει 45 θερμίδες. Επίσης το παγωμένο γιαούρτι περιέχει περίπου 140 θερμίδες ανά μερίδα ενώ το χαμηλό σε λιπαρά γιαούρτι περιέχει περίπου 110 θερμίδες. Επίσης τα ιταλικά παγωτά (παγωτά soft παγωτομηχανής) αποτελούν καλύτερη επιλογή από το απλό παγωτό διότι περιέχουν 100 θερμίδες ανά φλιτζάνι ενώ το κανονικό παγωτό περίπου 500 θερμίδες ανά φλιτζάνι. Εάν θέλετε να καταναλώσετε παγωτό σε χωνάκι, είναι προτιμότερο να καταναλώνετε χωνάκι το οποίο είναι φτιαγμένο από μπισκότο το οποίο προσφέρει 20 θερμίδες, σε αντίθεση με το χωνάκι φτιαγμένο από ζάχαρη τα οποία περιέχει 50-60 θερμίδες ή το χωνάκι βάφλας που προσφέρει 100-160 θερμίδες. Επίσης είναι καλό να γνωρίζεται πως 1 κουταλιά της σούπας τρούφα προσφέρει 55 επιπλέον θερμίδες.

Συμβουλές για μπάρμπεκιου και ταβέρνες
Όσον αφορά τα λουκάνικα, τα καλύτερα συνοδευτικά είναι το ξινό λάχανο, η κέτσαπ και η μουστάρδα και είναι προτιμότερο να αποφύγετε τις σάλτσες τσίλι και τις σάλτσες που περιέχουν τυρί. Επίσης, τα μπιφτέκια είναι προτιμότερο να είναι χειροποίητα τα οποία θα παρασκευάζεται με άπαχο μοσχαρίσιο κρέας στα οποίο θα προσθέσετε λαχανικά όπως μανιτάρια, κρεμμύδια και πιπεριές. Με αυτόν τον τρόπο θα αυξήσετε την περιεκτικότητα τους σε θρεπτικά συστατικά και θα μειώσετε την περιεκτικότητα τους σε θερμίδες χωρίς όμως να μειώσετε το μέγεθος τους. Θα πρέπει να προσέξετε τα παϊδάκια στα κάρβουνα καθώς έξι μέτρια πλευρά περιέχουν περισσότερες από 1000 θερμίδες, ενώ 100 γραμμάρια ψητό στήθος κοτόπουλο περιέχει 200 θερμίδες. Όσον αφορά στα ζυμαρικά είναι προτιμότερο να τρώτε ζυμαρικά ολικής αλέσεως χωρίς επιβαρυντικές σάλτσες. Τέλος, προσέχετε τις σαλάτες με παχυντικές σως, όπως είναι η σαλάτα σεφ και ceasars και προτιμάτε αγγουροντομάτα ή βραστά λαχανικά (χόρτα, κολοκύθια) ή ψητά (κολοκύθια ή μελιτζάνες, πιπεριές, μανιτάρια) με ελαιόλαδο και μπαλσάμικο ή ξίδι.

Γεωργία Καπώλη
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, ΜSc
Αντιπρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
Επιστημονική Διευθύντρια Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου «ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ» - ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Νεμέας Κορινθίας
kapoli@logodiatrofis.gr

& Επιμέλεια κειμένου

Αναΐς Ρενούφ
Τελειοφ. Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
renouf@amcstudent.edu.gr 

 

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία