Ειδήσεις

Συμβουλές διατροφής πριν την προπόνηση Αθλητισμός

Όταν μένουμε νηστικοί πριν από την προπόνηση μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα, το οποίο μας κάνει να νιώθουμε ζάλη και κόπωση.

Αντίθετα, αν καλύψουμε τον οργανισμό σας με  τα σωστά καύσιμα θα δουλέψουμε πιο σκληρά στην προπόνηση. Ωστόσο, είναι σημαντικό να επιλέγουμε υγιεινά τρόφιμα και όχι “Junk Food” (άχρηστες τροφές, θερμιδικά υψηλά με κορεσμένα & trans λιπαρά οξέα).

Αν θέλετε το σώμα σας να συνεχίσει να κινείται σαν Lamborghini, τότε πρέπει να επιλέγετε τροφές πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά πριν από την προπόνησή σας. Έτσι θα ήταν καλό να καταναλώσουμε κάποια από τις ακόλουθες τροφές:

Μπανάνες: Είναι η  «μπάρα» της φύσης, λέει ο Dr. Louise Burke, επικεφαλής της αθλητικής διατροφής στο Αυστραλιανό Ινστιτούτο του αθλητισμού και συν συγγραφέας του “The Complete Guide to Food for Sport Performance: (ο Πλήρης Οδηγός Τροφής για Απόδοση στα Σπορ) Peak Nutrition for your Sport (Υψηλή Διατροφή για τα Σπορ Σας). Οι μπανάνες όντας πλούσιες σε απλούς υδατάνθρακες δίνουν άμεσα ενέργεια στον οργανισμό και έχουν αυξημένη περιεκτικότητα σε κάλιο το οποίο βοηθά στην λειτουργίας των μυών. Το σώμα δεν αποθηκεύει το κάλιο για πολύ ώρα, έτσι μια μέτρια μπανάνα πριν από την προπόνηση θα βοηθήσει να διατηρηθούν τα επίπεδα θρεπτικών συστατικών υψηλά.

Δημητριακά ολικής αλέσεως: είναι πλούσια  σε  φυτικές ίνες που σημαίνει ότι σταδιακά απελευθερώνει υδατάνθρακες στο αίμα. Αυτή η σταθερή ροή κρατά τα επίπεδα ενέργειας σταθερά σε όλη την διάρκεια της προπόνησης. Τα Δημητριακά ολικής αλέσεως περιέχουν βιταμίνες του συμπλέγματος  Β, οι οποίες μετατρέπουν τους υδατάνθρακες σε ενέργεια. Καταναλώστε  μια κούπα γάλα με 30 γραμμάρια δημητριακών ολικής αλέσεως 30 λεπτά πριν την γυμναστική σας.

Φρούτα και γιαούρτι: Τα φρούτα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και το ελληνικό παραδοσιακό γιαούρτι είναι γεμάτο σε  πρωτεΐνη υψηλή βιολογικής  αξίας. Έτσι, τα φρούτα δίνουν άμεσα ενέργεια στην προπόνηση, ενώ η πρωτεΐνη του γιαουρτιού χρησιμεύει για την αποκατάσταση  των μυών.

Ιωάννα Βασιλακοπούλου
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, BSc
Επιστημονική Υπεύθυνη ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Πάτρα
Ιδρυτικό Μέλος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
vasilakopoulou @ logodiatrofis.gr

Το παρών άρθρο έχει δημοσιευτεί στο flowmagazine.gr

Δείτε επίσης

Τροφές για γράμμωση

Τροφές για γράμμωση

Οι 7 καλύτερες "τροφές για γράμμωση", που θα σας βοηθήσουν να αποκτήσετε περισσότερη μυϊκή μάζα και δύναμη.!

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία