Ειδήσεις

Συμβουλές διατροφικής συμπεριφοράς για την περίοδο τον γιορτών Εποχιακά Θέματα

Οι γιορτές έφτασαν και οι περισσότεροι βρίσκουν την ευκαιρία για ξεκούραση , διασκέδαση και χαλάρωση με τα αγαπημένα τους πρόσωπα.

Οι έξοδοι με φίλους και η παρουσία σε γιορτινά τραπέζια  με διάφορα παραδοσιακά εδέσματα  είναι αναπόφευκτη .Έτσι,  λόγω της συνεχούς έκθεσης σε παχυντικές τροφές  καθώς και της αυξημένης κατανάλωσης σε αλκοόλ που παρατηρείται, σημειώνεται αύξηση ενεργειακής πρόσληψης . Άρα,  κρίνεται απαραίτητη  η τήρηση και υιοθέτηση βασικών αρχών Διατροφικής Συμπεριφοράς για την περίοδο των εορτών , ώστε να υπάρξει πρόληψη για την σωστή διαχείριση του Σωματικούς μας Βάρους.

  • Την ημέρα του εορταστικού δείπνου  φροντίστε να έχετε τηρήσει τα γεύματα σας( Πρωινό-Δεκατιανό) , ώστε να μην καταναλώσετε περισσότερες θερμίδες. Γενικά, η ανορθόδοξη σκέψη-τακτική του να μένετε νηστικοί όλη μέρα  με απώτερο  σκοπό να απολαύσετε κάποιο πυκνό ενεργειακό γεύμα να την αποβάλετε . Είναι λάθος και δεν θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε το βάρος σας σταθερό.
  • Την ώρα του δείπνου , να συμπληρώνετε  το πιάτο σας με επαρκή ποσότητα σαλάτας. Είναι σημαντικό να βρίσκεται σε κάθε γεύμα σας επαρκή ποσότητα φυτικών ινών , καθώς έτσι προωθείται η μειωμένη απορρόφηση διαιτητικού λίπους .
  • Βάλτε όρια στην συνολική κατανάλωση ενέργειας: Σε ένα εορταστικό τραπέζι η παρουσία πολλών  γευστικών «πειρασμών» αποτελεί απειλή για πολλούς . Αποφύγετε την συνεχή ανανέωση του πιάτου σας και προσπαθήστε  εξαρχής να ελέγξετε την ποσότητα της τροφής που πρόκειται να καταναλώσετε. Είναι σημαντικό να είστε σε θέση να γνωρίζεται την ποσότητα της τροφής  που φάγατε. Μια καλή στρατηγική προς αποφυγή κατανάλωσης περιττών θερμίδων είναι  να επιλέγεται μικρότερο πιάτο. 
  • Επίσης ,είναι σημαντικό να τρώτε και να μασάτε αργά . Αποτελεί βασική αρχή για να αισθανθείτε το αίσθημα κορεσμού. Πολλές φορές παρατηρείται υπέρμετρη κατανάλωση όγκου τροφής λόγω του αυξημένου ρυθμού πρόσληψης ενέργειας. Προσπαθήστε λοιπόν , να καταναλώνετε αργά την τροφή σας και να σηκώνεστε από το τραπέζι λίγο πριν αισθανθείτε χορτάτοι.
  • Αποφύγετε την κατανάλωση περιττών θερμίδων που συμβαίνει με τα αναψυκτικά, ενεργειακά ποτά κτλ. Αποτελούν κενές θερμίδες και επιφορτίζουν τον όγκο της πέψης. Επιλέξτε νερό κατά την διάρκεια του γεύματος. Το νερό ενεργοποιεί μηχανισμούς φυσικής αποτοξίνωσης  εμποδίζοντας έτσι,  την συσσώρευση παραπροϊόντων του μεταβολισμού.
  • Κάντε την «σοφή» επιλογή όσον αφορά τα γλυκά.  Οι κουραμπιέδες και τα μελομακάρονα δεν θα μπορούσαν να λείπουν από ένα εορταστικό τραπέζι. Η θερμιδική περιεκτικότητα και των δύο γλυκών δεν διαφοροποιείται ιδιαίτερα. Διαφέρουν όμως, όσον αφορά την θρεπτική τους σύσταση. Τα μελομακάρονα αποτελούν καλύτερη επιλογή σε αντίθεση με τους κουραμπιέδες. Η πρώτη επιλογή , λόγω των υλικών  (ελαιόλαδο, Καρύδια, μέλι) είναι πιο θρεπτική για τον οργανισμό και  ‘έτσι αποτελεί καλύτερη πηγή ενέργειας. Οι κουραμπιέδες από την άλλη λόγω της σύστασης τους σε ζάχαρη και βούτυρο επιβαρύνουν τον οργανισμό και δεν τον θωρακίζουν με καλή/ποιοτική ενέργεια.
  • Το αλκοόλ θα πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο. Σύμφωνα με τις διεθνείς συστάσεις η ημερήσια πρόσληψη σε αλκοόλ για άνδρες είναι 2 μερίδες/ημέρα ενώ για τις γυναίκες 1 μερίδα/ημέρα.
  •  Η μια μερίδα αλκοόλ αντιστοιχεί σε : 1 κουτάκι μπύρας 4-5% βαθμούς περιεκτικότητας  σε αλκοόλ, 1 ποτήρι κρασί 150 ml και 45 ml σε άλλα πιο σκληρά σε οινόπνευμα ποτά.
  • Τέλος  και ίσως από τις πιο σημαντικές συμβουλές για την περίοδο των Χριστουγέννων αποτελεί η Σωματική Δραστηριότητα. Είναι σημαντικό σημειώνεται άσκηση , καθώς βοηθάτε τον οργανισμό  σας να διαχειρίζεται καλύτερη την προσλαμβανόμενη ενέργεια και να διατηρεί σταθερό σωματικό βάρος χωρίς αυξομειώσεις.

 

Χριστίνα Κουτρουμάνη
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
Email: koutroumani.xristina@gmail.com

Δείτε επίσης

Αποτοξίνωση μετά τις γιορτές

Αποτοξίνωση μετά τις γιορτές

Καθημερινά ο οργανισμός μας εκτίθεται σε χιλιάδες χημικές ουσίες, είτε από το περιβάλλον (υπεριώδης ακτινοβολία,  μόλυνση, παθητικό κάπνισμα και απότομες αλλαγές της θερμοκρασίας), είτε μέσω της διατροφής μας (αλκοόλ, συντηρητικά, ζάχαρη, υδρογονωμένα λίπη, αντιβιοτικά του κρέατος και φυτοφάρμακα στα φρούτα και τα λαχανικά). !

Σπάστε ένα ρόδι για υγεία και ευημερία

Σπάστε ένα ρόδι για υγεία και ευημερία

Παραμονή πρωτοχρονιάς και μόλις ο νέος χρόνος ανοίξει τις πύλες του, στο κατώφλι όλων των νοικοκυριών σπάμε ένα ρόδι για να κυλήσει η χρονιά γεμάτη υγεία και καλοτυχία.  !

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία