Ειδήσεις

Πως μετράμε τις μερίδες Συμβουλές & Tips

Το μέγεθος της μερίδας παίζει σημαντικό ρόλο στο βάρος μας. 

 

Μικρότερα γεύματα σημαίνει λιγότερα κιλά. Γι’ αυτό λοιπόν ας δούμε πως μπορούμε να μετράμε σωστά τις μερίδες μας, έτσι ώστε να τις καταναλώνουμε χωρίς τύψεις και ενδοιασμούς.

Αρχικά, πρέπει να γνωρίζουμε ότι το μέγεθος μια μερίδας εξαρτάται από πολλούς παράγοντες.  Πιο συγκεκριμένα διαφοροποιείται αναλόγως την ηλικία, το ύψος, το φύλο αλλά και τη φυσική δραστηριότητα του καθενός. Ένα μικρό παιδί που στόχος είναι η ανάπτυξή του, δε μπορεί να καταναλώσει ίδιες ποσότητες με ένα μεγαλύτερό του. Όπως επίσης ένας άντρας θα καταναλώσει μεγαλύτερες μερίδες φαγητού από τη γυναίκα του. Γενικότερα, αν μειώσουμε  τις μερίδες μας σε σχέση με αυτές που καταναλώναμε πιο πριν σίγουρα θα δούμε αποτελέσματα στην απώλεια βάρους. Υπάρχουν όμως κάποιοι γενικοί κανόνες που είναι καλό να τους έχουμε ως βάση για την καθημερινότητά μας.

Πώς μετράμε τη μερίδα:

• Γαλακτοκομικά

Συνίσταται 2 μερίδες ημερησίως

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑΣ

ΘΕΡΜΙΔΕΣ

Γάλα(1,5% λιπαρά) ή 1 φλιτζάνι 225 γρ

120

Γιαούρτι (2% λιπαρά) 200γρ ή 1 κεσεδάκι

140

Τυρί 30 γρ ή 1 σπιρτόκουτο

80

 

 

 

 

 

 

• Φρούτα

Ημερησίως πρέπει να καταναλώνουμε 2-3  μερίδες φρούτων

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑΣ

ΘΕΡΜΙΔΕΣ

ΑΧΛΑΔΙ 150γρ 1 μέτριο

85

ΒΕΡΙΚΟΚΑ140γρ 4 μικρά

80

ΔΑΜΑΣΚΗΝΑ 80γρ ή 2 μέτρια

80

ΜΗΛΟ 140-170γρ 1 μέτριο

80

ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ 170-180 γρ 1 μέτριο

80

ΜΠΑΝΑΝΑ 75γρ ή ½ μπανάνα

70

ΣΤΑΦΥΛΙΑ 80γρ 16 ρόγες

60

ΦΡΑΟΥΛΕΣ 80γρ ή 10 μικρές

80

ΡΟΔΑΚΙΝΟ  80γρ ή 1 μέτριο

80

ΦΡΟΥΤΟΧΥΜΟΣ 200γρ ή 1 φλιτζάνι

120

• Λαχανικά

Ημερησίως πρέπει να καταναλώνουμε 3-4 μερίδες λαχανικών. Μια μερίδα λαχανικών αντιστοιχεί σε ½ φλιτζάνι βρασμένα λαχανικά ή 1 φλιτζάνι ωμά.

 

• Δημητριακά

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑΣ

ΘΕΡΜΙΔΕΣ

Ψωμί 30-35 γρ ή 1 φέτα του τόστ

70-80

Δημητριακά πρωϊνού 30 γρ ή ½ φλιτζάνι

120

Ζυμαρικά 200 γρ 1 ½ φλιτζάνια

350

Ρύζι 150 γρ 1 φλιτζάνι

160

Πατάτες 200 γρ 2 μικρές πατάτες

180

 

• Όσπρια – Λαδερά

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑΣ

ΘΕΡΜΙΔΕΣ

Φακές 300 γρ ή 1 1/2 φλιτζάνι

350

Φασολάδα 300 γρ ή 1 1/2 φλιτζάνι

400

Αρακάς 350 γρ ή 2 φλιτζάνια

300

Φασολάκια 350 γρ ή 2 φλιτζάνια

150

Μπάμιες 350 γρ ή 2 φλιτζάνια

150

• Κρέας-ψάρι-πουλερικά

Στη συγκεκριμένη ομάδα τροφίμων πολύ εύκολα μετράμε τη σωστή μερίδα συγκρίνοντάς τα με μια παλάμη χεριού. Μια μερίδα κοτόπουλο για παράδειγμα ισούται με τη παλάμη του χεριού  μας. Το ίδιο ισχύει και με τα υπόλοιπα της ομάδας αυτής.

 

Αθηνά Ρούντου
Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, Bsc
Επιστημονική υπεύθυνη διαιτολογικής μονάδας Λόγω διατροφής, Κατερίνη-Λάρισα
Ιδρυτικό μέλος της Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
r_athina @ yahoo.gr

Το παρών άρθρο έχει αρχικά δημοσιευθεί στο flowmagazine.gr

Δείτε επίσης

Πως να αποκτήσετε επίπεδη κοιλιά!

Πως να αποκτήσετε επίπεδη κοιλιά!

Η επίπεδη κοιλιά είναι ένα θέμα που αφορά πολύ κόσμο καθώς ποιος δεν θα ήθελε να έχει επίπεδη κοιλιά έτσι ώστε να δείχνει υπέροχα σε ένα στενό φόρεμα ή έτσι ώστε να μην ρουφάει την κοιλιά του. !

Τα δέκα κορυφαία τρόφιμα για αποτοξίνωση

Τα δέκα κορυφαία τρόφιμα για αποτοξίνωση

Είναι γνωστό και αποδεδειγμένο από πληθώρα μελετών και ερευνών ότι τα υψηλά επίπεδα μόλυνσης είναι συνδεδεμένα  με πολλές περιπτώσεις σοβαρών παθήσεων, κάποιες από τις οποίες τελικά οδηγούν στο θάνατο. !

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία