Πώς να αποφύγετε τον πειρασμό να τρώτε ανθυγιεινά φαγητά (Μέρος Γ) Συμβουλές & Tips

Η επιθυμία για  ανθυγιεινό φαγητό συμβαίνει στον καθένα.

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες, οι οποίοι μπορούν να σε οδηγήσουν σε αυτή την επιθυμία, όπως μια άσχημη μέρα στη δουλειά, οι κακές συνήθειες, οι διατροφικές ελλείψεις (ανεπάρκειες). Αυτή η επιθυμία ίσως είναι δύσκολο να ξεπεραστεί. Αλλά με τη δύναμη της θέλησης και με μερικά απλά «κόλπα» μπορείτε να το πετύχετε.

Στο 3ο και τελευταίο μέρος του άρθρου θα δούμε πως μπορείτε να αλλάξετε το διατροφικό σας περιβάλλον ώστε να έχετε σε άμεση πρόσβαση πιο υγιεινές επιλογές και τέλος τρικ για να εφαρμόζετε στην καθημερινότητά σας που θα σας προστατεύουν σε χώρους γεμάτους λιχουδιές που σας προκαλούν να ορμήσετε.

5. Ξεκουραστείτε

Η έλλειψη ύπνου προκαλεί στον οργανισμό σας την ανάγκη και την επιθυμία για περισσότερες θερμίδες και συνδέεται με τη λαχτάρα πρόχειρου φαγητού. Ένας καλός βραδινός ύπνος μπορεί να μειώσει την επιθυμία για ανθυγιεινό φαγητό.

  • Επίσης, η έλλειψη ύπνου μπορεί να αποδυναμώσει τη θέλησή σας κάνοντάς το δυσκολότερο να αντισταθείτε.

6. Σπάστε τη ρουτίνα

Έρευνες στην ψυχολογία έχουν αποδείξει ότι πολλές φορές το τσιμπολόγημα γίνεται αφηρημένα σαν μια ρουτίνα. Σταματώντας αυτή τη ρουτίνα μπορείτε να μειώσετε το τσιμπολόγημα.

  • Αν τρώτε σνακ όταν παρακολουθείτε τηλεόραση, θα αρχίσετε να το επιθυμείτε κάθε φορά που βλέπετε τηλεόραση. Φροντίστε να συνειδητοποιείτε αυτές τις συνήθειες και να τις σταματάτε.
  • Μπορείτε να το πετύχετε αν αλλάξετε το φυσικό χώρο. Για παράδειγμα, μπορείτε να μετακινήσετε την τηλεόραση σε ένα άλλο δωμάτιο για λίγο. Αυτή η αλλαγή θα αποδυναμώσει το συσχετισμό ανάμεσα στην τηλεόραση και το τσιμπολόγημα. Μπορείτε να την επαναφέρετε όταν σταματήσετε τη συνήθεια.

Μελέτες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι, όταν τσιμπολογάτε με το αδύναμο χέρι σας, τρώτε λιγότερο και εξασθενούν αυτές οι συνήθειες. Έτσι, αν υποχωρήσετε και θέλετε ένα σνακ, δοκιμάστε το.

7. Επιβραβεύστε την εγκράτεια

Τα νόστιμα αλλά ανθυγιεινά φαγητά αποτελούν μέρος πολλών εορτασμών. Είτε πρόκειται για τούρτα γενεθλίων είτε γενικότερα για γλυκά στη διάρκεια των εορτών, τα γλυκά και παχυντικά φαγητά συνοδεύουν τις καλές στιγμές. Προσπαθήστε να περιορίσετε την κατανάλωσή τους.

  • Λίγοι άνθρωποι θα αρνηθούν ένα κομμάτι τούρτας στα γενέθλιά τους. Δοκιμάστε το! Αλλά έχετε στο μυαλό σας ότι δε χρειάζεται να είναι ένα τεράστιο κομμάτι. Μπορείτε να συμμετάσχετε στη γιορτή (και να ικανοποιήσετε την επιθυμία σας) με ένα μικρό κομμάτι γλυκού.

Αλλάξτε το διατροφικό σας περιβάλλον

1. Καθαρίστε τα ντουλάπια σας

Ένας ασφαλής τρόπος για να σιγουρευτείτε ότι δεν τρώτε ανθυγιεινά φαγητά στο σπίτι είναι να μην τα έχετε σπίτι. Αν σκέφτεστε σοβαρά να τα απομακρύνετε από τη διατροφή σας, ξεφορτωθείτε τα!

  • Δεν μπορείτε να φάτε ό,τι δεν υπάρχει. Αν καταναλώνετε τα γεύματά σας στο σπίτι και χρησιμοποιείται μόνο υγιεινά συστατικά για να τα προετοιμάσετε, αυτό είναι το μόνο που θα φάτε.

2. Κρατήστε τα ανθυγιεινά φαγητά έξω από το πεδίο ορατότητάς σας

Όπως οι παλιοί συνήθιζαν να λένε «μακριά από το βλέμμα, έξω από το μυαλό». Αν δεν είστε πρόθυμοι να πετάξετε (ξεφορτωθείτε) καθετί ανθυγιεινό, μετακινήστε το ώστε να είναι λιγότερο ορατό και προσιτό (προσβάσιμο).

  • Μελέτες έχουν αποδείξει ότι οι άνθρωποι καταναλώνουν καραμέλες γρηγορότερα όταν είναι συσκευασμένες σε διαφανή δοχεία παρά σε αδιαφανή.
  • Αν φυλάσσετε πατατάκια στο σπίτι, κρατήστε τα μέσα σε ένα κλειστό ντουλάπι.

3. Διατηρήστε τα υγιεινά φαγητά προσιτά

Στον αντίποδα της απόκρυψης των πρόχειρων φαγητών βεβαιωθείτε ότι οι υγιεινές επιλογές είναι εύκολα ορατές και προσβάσιμες. Αυτό θα αυξήσει το ενδεχόμενο να τις δοκιμάσετε.

  • Για παράδειγμα, διατηρήστε τα φρούτα έξω πάνω στον πάγκο. Αν τα μήλα βρίσκονται σε κοινή θέα, αλλά τα πατατάκια είναι κρυμμένα, αυτό το γεγονός θα σας οδηγήσει πιθανότατα στα φρούτα.

4. Μην πάτε για ψώνια με άδειο στομάχι

Έρευνες αποδεικνύουν ότι αν πάτε στο παντοπωλείο για ψώνια με άδειο στομάχι, είναι πιθανότερο να προβείτε σε παρορμητικές αγορές. Αυτό συχνά σημαίνει ανθυγιεινό φαγητό.

  • Δοκιμάστε να φάτε ένα ελαφρύ υγιεινό γεύμα πριν πάτε στο παντοπωλείο. Αυτό θα μειώσει την επιθυμία σας για παρορμητικές αγορές πρόχειρου φαγητού.
  • Για άλλη μια φορά, αν δεν αγοράσετε ανθυγιεινό φαγητό, δεν μπορείτε να το καταναλώσετε. Πηγαίνετε στο κατάστημα με γεμάτο στομάχι και κάντε σωστές επιλογές.

Κωνσταντίνα Χατζησάββα
Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, ΜSc
Eπιστημονική Υπεύθυνη του ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Ρόδου
chatzisavva @ logodiatrofis.gr

 

 

'Α Μέρος | ΄Β Μέρος | 'Γ Μέρος

To παρών άρθρο έχει δημοσιευθεί στο flowmagazine.gr

Δείτε επίσης

Κρητικά παξιμάδια | Ιδανικά για κάθε ώρα της ημέρας

Κρητικά παξιμάδια | Ιδανικά για κάθε ώρα της ημέρας

Η αναγνώριση  της  υψηλής θρεπτικής αξίας των κρητικών παξιμαδιών είναι αποδεκτή, μιας και όπως το ψωμί βρίσκονται στη βάση της Πυραμίδας της Μεσογειακής Διατροφής, γεγονός που συνιστά την καθημερινή κατανάλωσή τους.!

Πως να αποκτήσετε επίπεδη κοιλιά!

Πως να αποκτήσετε επίπεδη κοιλιά!

Η επίπεδη κοιλιά είναι ένα θέμα που αφορά πολύ κόσμο καθώς ποιος δεν θα ήθελε να έχει επίπεδη κοιλιά έτσι ώστε να δείχνει υπέροχα σε ένα στενό φόρεμα ή έτσι ώστε να μην ρουφάει την κοιλιά του. !

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία