Ειδήσεις

Πώς να αποφύγετε τη δυσπεψία μετά το ρεβεγιόν & extra Τips για το hangover Εποχιακά Θέματα

Οι γιορτινές μέρες είναι ευχάριστες, ωστόσο εάν αφεθούμε στις απολαύσεις...

 

...το πιθανότερο είναι όχι μόνο να κουραστούμε αλλά και να θέσουμε σε κίνδυνο την υγεία μας.  Συνεπώς, για να αποφύγουμε την δυσπεψία χωρίς να στερηθούμε τις λιχουδιές των Χριστουγέννων  καλό είναι να έχουμε υπόψιν μας τα εξής:

  • Πιες άφθονα υγρά: Η ενυδάτωση είναι το πρώτο βασικό βήμα για την «αποτοξίνωση» του οργανισμού,  ενώ τα γαλακτοκομικά μπορούν να απαλύνουν τον πόνο στο στομάχι που μερικές φορές ακολουθεί μία απρόσεκτη νυχτερινή έξοδος. Επιπλέον, τα ροφήματα μέντας, χαλαρώνουν τους μυς του εντέρου και αυξάνει τις εκκρίσεις των πεπτικών υγρών, ανακουφίζοντας έτσι από τον τυμπανισμό και τις καούρες. 
  • Μαστίχα Χίου: Μερικές φορές καλύτερα να μασάς: περιέχει, ρητίνη, ελεανολικό και ολεανολικό  οξύ, τα οποία λειτουργούν καταπραϋντικά στο πρήξιμο του στομαχιού.
  • Όσο πιο συχνά, τόσο πιο καλά: προσπάθησε να μη μένεις πολλές ώρες νηστική, μιας και η έκκριση γαστρικών υγρών σε άδειο στομάχι δυσχεραίνει τα συμπτώματα δυσπεψίας και σε φουσκώνει. Η κατανάλωση cream crackers σίκαλης, μπάρες δημητριακών ολικής αλέσεως, φρυγανιές είναι ιδανική για να σταματήσουν οι καούρες.
  • Το φαρμακείο της φύσης: Δοκίμασε τη χρήση αφεψημάτων όπως το χαμομήλι και το φασκόμηλο για την εξομάλυνση της στομαχικής διαταραχής. 

 

 Τips για το hangover

  • Αντιμετωπίστε την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ  πίνοντας αφέψημα από γαρίφαλο, το οποίο ανακουφίζει από τις στομαχικές διαταραχές.
  • Προτιμήστε μπίρα χωρίς αλκοόλ, που σου δίνει την αίσθηση του ότι πίνεις αλκοόλ χωρίς να σε επιβαρύνει με πολλές θερμίδες.
  • Αυγά: Τα αυγά περιέχουν ένα αμινοξύ, την κυστεΐνη, η οποία έχει την ιδιότητα να διασπά την ακεταλδεύδη που είναι ένα παράγωγο του μεταβολισμού της αιθανόλης (αλκοόλ). Τρώγοντας ένα αυγό θα ανακουφιστείτε πιο γρήγορα από τα συμπτώματα του hangover.
  • Το αλκοόλ προκαλεί υπογλυκαιμία, δηλαδή μειώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, με αποτέλεσμα την επόμενη μέρα να νιώθεις ατονία. Γι’αυτό το λόγο καλό είναι την επόμενη μέρα να φας τρόφιμα πλούσια σε υδατάνθρακες (καστανό ρύζι, μακαρόνια ολικής αλέσεως, πατάτες, φρυγανιές/cream crackers σίκαλης, ψωμί πολύσπορο), τα οποία θα σε τονώσουν.
  • Πίνε άφθονο νερό, προκειμένου να αντιμετωπίσεις την αφυδάτωση που προκαλεί το αλκοόλ. Για τον ίδιο λόγο, είναι σημαντικό να τρώμε τρόφιμα πλούσια σε μαγνήσιο και κάλιο (μπανάνες, ντομάτες, μέλι, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, ανάλατοι ξηροί καρποί), προκειμένου να αναπληρώσουμε τους ηλεκτρολύτες που χάθηκαν λόγω αφυδάτωσης, καθώς επίσης να καταπολεμήσουμε τον πονοκέφαλο, που είναι χαρακτηριστικό σύμπτωμα της αυξημένης πρόσληψης αλκοόλ.

Γεωργία Καπώλη
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, ΜSc
Αντιπρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
Επιστημονική Διευθύντρια Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου «ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ» - ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Νεμέας Κορινθίας
kapoli@logodiatrofis.gr

Το παρών άρθρο δημοσιεύθηκε στο περιοδικό ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ (τεύχος Ιανουαρίου) που κυκλοφορεί με το ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ. 

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία