Ειδήσεις

Το πρόβλημά μου είναι ότι ενώ προσπαθώ να τρώω υγιεινά, κάποιες φορές με πιάνουν περιστατικά υπερφαγ Ο ειδικός απαντά...

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

 

Eρώτηση: Γεια σας. Το πρόβλημά μου είναι ότι ενώ προσπαθώ να τρώω υγιεινά και να γυμνάζομαι, κάποιες φορές με πιάνουν περιστατικά υπερφαγίας χωρίς να καταλαβαίνω τι τρώω. Αυτό μου συμβαίνει κυρίως με τα γλυκά! Πώς μπορώ να περιορίσω τη θέληση μου για γλυκό; Η βάφλα με παγωτό και σοκολάτα θεωρείται απαγορευτική; 

Απάντηση: Αγαπητή,
τα γλυκά μπορούν να αποτελούν μέρος της διατροφής σου. Σημαντικό ρόλο παίζει τόσο η ποσότητα όσο και η συχνότητα κατανάλωσης. Συνήθως, ο οργανισμός ζητάει γλυκό όταν έχουν πέσει πολύ τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα. Αυτό μπορεί να συμβεί μετά την κατανάλωση ενός γεύματος με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη ή 2-3 ώρες μετά από λήψη τροφής.

Έτσι, ο καλύτερος τρόπος για να καταπολεμήσεις την επιθυμία σου για γλυκό, θα ήταν να μειώσεις το γλυκαιμικό δείκτη τω γευμάτων αντικαθιστώντας όλα τα ζυμαρικά και δημητριακά με αντίστοιχα ολικής . Επιπλέον, η συχνότητα των γευμάτων σου θα πρέπει να είναι κάθε 2-3 ώρες προσθέτοντας υγιεινά σνακ ενδιάμεσα από τα κυρίως γεύματα. Μια καλή επιλογή είναι φρούτα με κανέλα και μια χούφτα ανάλατους ξηρούς καρπούς.

Από την άλλη η αποχή από την κατανάλωση γλυκών, ιδιαίτερα από τα άτομα που «τα έχουν ανάγκη», συνδέεται με φαινόμενα διαταραχών διατροφής όπως είναι η βουλιμία. Επομένως, μία σημαντική ενέργεια είναι να επιλέγονται οι καλύτερες ''προτάσεις'' γλυκών. Μία από αυτές είναι τα γλυκά του κουταλιού. Εβδομαδιαία μπορείς να καταναλώνεις 1 κουταλάκι του γλυκού μέρα παρά μέρα. Άλλες καλές επιλογές γλυκού είναι μαύρη σοκολάτα, παστέλι, μπισκότα με πολυδημητριακά και μπάρες δημητριακών ολικής αλέσεως.

Τίνα Καραΐσκου
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
tinakaraiskou(a)gmail.com

  

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,
θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία