Ειδήσεις

Προσπαθώ να ακολουθήσω κάποια από τις δίαιτες που προτείνετε, άλλα δυσκολεύομαι λόγω δουλειάς Ο ειδικός απαντά...

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου

Ερώτηση: Καλήμερα! Είμαι 23 ετών, έχω ύψος 1,60 και ζυγίζω 63 κιλά. Προσπαθώ να ακολουθήσω κάποια από τις δίαιτες που προτείνετε, άλλα δυσκολεύομαι λόγω δουλειάς. Σηκώνομαι καθημερινά στις 4 το πρωί και γυρίζω σπίτι στις 2 το μεσημέρι. Πόσα γεύματα και ανά πόσες ώρες πρέπει να λαμβάνω; Υπάρχει κάποιο ειδικό διαιτολόγιο σε αυτή την περίπτωση; Υ.Γ.: η μόνη άσκηση που προλαβαίνω να κάνω είναι το στατικό ποδήλατο. Ευχαριστώ!

Απάντηση: Αγαπήτη, η αλήθεια είναι ότι το εργασιακό ωράριο μπορεί να αποτελεί ένα πρόβλημα για τη σωστή τήρηση των αρχών ενός διαιτολογίου, ωστόσο δεν μπορεί να αποτελεί τροχοπέδη στην προσπάθεια να απαλλαγούμε από το περιττό βάρος. Το κίνητρο και η διάθεση να αλλάξουμε τη ζωή μας, δηλαδή να προάγουμε την υγεία μας και να βελτιώσουμε την εικόνα του σώματός μας, θα πρέπει να αποτελούν την κύρια συνισταμένη της προσπάθειας μας και όχι η εργασιακή συνιστώσα από μόνη της.

Είναι γεγονός ότι οι πολλές ώρες εργασίες μας απομακρύνουν από το σπιτικό και πιο θρεπτικό φαγητό. Ωστόσο υπάρχουν πολλές εναλλακτικές λύσεις ώστε να προσαρμόσετε ένα υγιεινό διαιτολόγιο στις συνθήκες ζωής σας.  Ας δούμε τον άξονα πάνω στον οποίο μπορείτε να κινηθείτε:

  • Ένα καλό πρωινό γεύμα. Όλες οι μελέτες έχουν δείξει ότι  η πρόσληψη πρωινού σχετίζεται με αυξημένη κατανάλωση κορεσμένου λίπους και συνεπώς πολλών θερμίδων στο υπόλοιπο της ημέρας. Ξεκινήστε λοιπόν τη μέρα σας με ένα ποτήρι ημιαποβουτυρωμένο γάλα και λίγο ψωμί ολικής άλεσης με λίγο τυρί χαμηλών λιπαρών ή μαργαρίνη και μέλι. Εναλλακτικά, γιαούρτι χαμηλών λιπαρών με δημητριακά ολικής αλέσεως και ξηρούς καρπούς.
  • Ελαφρύ μεσημεριανό γεύμα ή σνακ. Αυτά σας δίνουν άμεσα ενέργεια και σας προμηθεύουν με απαραίτητες βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, για να αντεπεξέλθετε και στις εργασιακές σας ανάγκες.
  • Καλές εναλλακτικές λύσεις είναι ένα τοστ με ψωμί ολικής άλεσης χωρίς λιπαρές σάλτσες ή μια σπιτική σπανακόπιτα ή μια σαλάτα με τόνο ή σολομό ή ακόμα και γιαούρτι άπαχο με σταφίδες και αμύγδαλα ανάλατα.
  • Το απογευματινό θα είναι το κύριό σας γεύμα στο σπίτι και το βραδινό θα πρέπει να είναι επίσης κάτι ελαφρύτερο ή ένα σνακ.
  • Κάτι άλλο που θα πρέπει να προσέξετε στον εργασιακό σας χώρο είναι να φροντίσετε να τρώτε σε κατάσταση ψυχικής ηρεμίας. Αφιερώστε 15-20 λεπτά στο ελαφρύ σας γεύμα. Κλείστε το κινητό σας, μη μιλάτε για τη δουλειά σας και αποφύγετε να τρώτε στο γραφείο σας ώστε να αλλάξετε παραστάσεις (βγείτε για λίγο έξω, ή φάτε στην κουζίνα, αν υπάρχει, με συναδέλφους χωρίς να μιλάτε για δουλειά). Με τον τρόπο αυτό βοηθάτε την καλύτερη πέψη της τροφής και ικανοποιείται σωστότερα το αίσθημα του χορτασμού, έτσι ώστε να μη νιώθετε υπερβολικά πεινασμένος όταν επιστρέφετε σπίτι σας το απόγευμα.

Η απόφασή μας να κάνουμε δίαιτα, πρακτικά να τροποποιήσουμε προς το καλύτερο τις διατροφικές μας συνήθειες, απαιτεί να το θέσουμε ως προτεραιότητα. Αν νιώθουμε ότι άλλες δυνάμεις, π.χ. εργασιακό ωράριο, είναι δύσκολο να ξεπεραστούν, τότε είναι προτιμότερο να μην ξεκινήσουμε τώρα την προσπάθεια μας, γιατί κινδυνεύουμε να προσθέσουμε ένα ακόμα κρίκο στην αλυσίδα των αποτυχημένων προσπαθειών αδυνατίσματος.

Ας περιμένουμε την κατάλληλη στιγμή, τότε δηλαδή που θα είμαστε πραγματικά κινητοποιημένοι και έτοιμοι γι’αυτό. 

Έφη Δέδε
Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, BSc
Επιστημονική Υπεύθυνη ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Άνω Λιόσια
Ιδρυτικό Μέλος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
dede @ logodiatrofis.gr

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία