Ειδήσεις

Πως το πόσιμο νερό πριν από το γεύμα μπορεί να μειώσει την πρόσληψης θερμίδων σε ηλικιωμένους Έρευνα

Ένα ποτήρι νερό πριν από τα γεύματα μπορεί να βοηθήσει

 
 Ηλικιωμένοι άνθρωποι που προσπαθούν να τρώνε λιγότερο μπορούν να επωφεληθούν πίνοντας ένα μεγάλο ποτήρι νερό πριν από τα  βασικά γεύματα, δείχνουν δύο μελέτες από τις ΗΠΑ.

  Επιστήμονες από Πολυτεχνικό Ινστιτούτο και Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Virginia μελέτησαν 50 άτομα για να εξετάσουν αν πίνοντας ένα μεγάλο ποτήρι νερό 30 λεπτά πριν από το γεύμα μπορεί να μειώσει την πρόσληψη θερμίδων στο μεσημεριανό γεύμα. Με στόχο να συγκρίνουν τα αποτελέσματα και όσον αφορά την ηλικία, το δείγμα τους αποτελούνταν από 29 νεαρούς ενήλικες (21 έως 35 ετών, 14 άνδρες και 15 γυναίκες) και 21 μεγαλύτερους σε ηλικία (60 έως 80 ετών, 10 άνδρες και 11 γυναίκες), όλοι εκ των οποίων ήταν υγιείς και μη παχύσαρκους. Οι συμμετέχοντες έδωσαν πληροφορίες για δύο γεύματα (για διαφορετικές ημέρες και με τυχαία σειρά), το ένα με κατανάλωση νερό 30 λεπτά πριν από το γεύμα και το άλλο χωρίς κατανάλωση νερού. Οι γυναίκες κατανάλωσαν 375 ml και οι ανδρών 500 ml νερό. Οι συμμετέχοντες επέλεγαν ελεύθερα τα γεύματά τους από τον μπουφέ και βαθμολόγησαν την πληρότητα, την πείνα τους και να δίψα κάθε 30 λεπτά, ξεκινώντας από 30 λεπτά πριν από το γεύμα, πριν την κατανάλωση νερού, μέχρι 120 λεπτά μετά το γεύμα. Επιπλέον, η ενεργειακή πρόσληψη στα δύο γεύματα καταγράφηκε.

  Η κατανάλωση του νερού μείωσε την ενεργειακής πρόσληψη στους ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας κατά 9% (58 kcal), αλλά δεν είχε καμία επίδραση στους νεότερους ενήλικες. Ομοίως, οι μεγαλύτερης ηλικίας ενήλικες ανέφεραν σημαντικά υψηλότερο αίσθημα κορεσμού και πληρότητας και χαμηλότερες βαθμολογίες πείνας από τους νεαρούς ενήλικες. Η βραδύτερη κένωση του στομάχου και αλλοιωμένη αίσθηση της πληρότητας και του κορεσμού στους ηλικιωμένους μπορεί να αντιπροσώπευαν τις διαφορές μεταξύ των ηλικιακών ομάδων.

  Με βάση αυτά τα ευρήματα, μια ερευνητική ομάδα από το ίδιο πανεπιστήμιο αποφάσισε να δοκιμάσει την επίδραση της κατανάλωσης νερού πριν το γεύμα ειδικά για τα υπέρβαρους και παχύσαρκους ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας (55-75 ετών, μέσος όρος δείκτη μάζας σώματος, BMI, περίπου 34 κιλά/υψος2). Η διαδικασία σε αυτή τη μελέτη ήταν σχεδόν η ίδια με την προηγούμενη: 7 άνδρες και 27 γυναίκες κατανάλωναν δύο γεύματα πρωινό, ένα με και ένα χωρίς κατανάλωση νερού (500 ml). Αυτή τη φορά μόνο το ποσό των τροφίμων που καταναλώνονται και η ενεργειακή πρόσληψη μετρήθηκαν. Σύμφωνα με την προηγούμενη μελέτη, η ενεργειακή πρόσληψη γεύματος μειώθηκε σημαντικά κατά περίπου 13% (74 θερμίδες) στην ομάδα που κατανάλωσε νερού πριν το γεύμα σε σχέση με την ομάδα που έτρωγαν πρωινό.

  Συμπερασματικά, οι μελέτες αυτές υποστηρίζουν ότι η κατανάλωση νερού πριν από το γεύμα μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της πρόσληψης ενέργειας στους ηλικιωμένους. Είτε αυτό θα εμποδίσει την αύξηση βάρους ή ακόμη και να οδηγήσει σε απώλεια βάρους μακροπρόθεσμα, παραμένει μόνο να αποδειχθεί με μελέτες σε μεγαλύτερο δείγμα πληθυσμού και παρακολούθηση τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

 Ισμήνη Βιδάκη
Τελοιφ. Διαιτολόγος-Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία