Ειδήσεις

Έχω πολυκυστικές ωοθήκες και ζυγίζω 105 κιλά. Τι πρέπει να κάνω; Ο ειδικός απαντά...

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου

Ερώτηση: Καλησπέρα! Έχω πολυκυστικές ωοθήκες. Είμαι 28 ετών, ζυγίζω 105 κιλά και έχω ύψος 1,69. Ακολουθώ δίαιτα από διατροφολόγο με 1800 θερμίδες, αλλά εδώ και 2 μήνες δεν χάνω πέρα από 3. Τι να κάνω; Αν πάρω χάπια θα αλλάξει κάτι;

Απάντηση: Αγαπητή ,

Σύμφωνα  με τον Δείκτη Μάζας Σώματός σας (βάρος/ ύψος2) ο οποίος είναι 36,8 ,  φαίνεται να ανήκετε στην κατηγορία της 1ου βαθμού παχυσαρκίας,  η οποία εγκυμονεί κινδύνους για τη μελλοντική σας υγεία. Η απώλεια των 3 κιλών μέσα στο χρονικό διάστημα των 2 μηνών κρίνεται φυσιολογική. Το πρώτο σας μέλημα θα πρέπει να είναι σε συνεργασία με τον γυναικολόγο που σας παρακολουθεί να ελέγξετε αν χρειάζεται να λάβετε αγωγή με χάπια.

Στη συνέχεια θα πρέπει να συνεχίσετε το πρόγραμμα διατροφής το οποίο όχι μόνον να συμβάλλει στην απώλεια των περρίσιων κιλών, αλλά και να ενισχύσει τον οργανισμό σας με θρεπτικά και αντιοξειδωτικά συστατικά. Επίσης καλό θα ήταν να μιλήσετε με τον διατροφολόγο σας ,μήπως χρειαστεί να σας κάνει κάποιες αλλαγές, καθώς ένα από τα χαρακτηριστικά του συνδρόμου,  είναι η ύπαρξη ινσουλινοαντίστασης, καθώς και η κοιλιακή παχυσαρκία (περισσότερο λίπος στην κοιλιά παρά στην περιφέρεια), είναι δύο παράγοντες οι οποίοι καθορίζουν το σχεδιασμό της διατροφής.  Όταν υπάρχει ινσουλινοαντίσταση, τότε η διατροφή θα πρέπει να βασιστεί στις αρχές της διατροφής για την πρόληψη του σακχαρώδους διαβήτη.

Για την περίπτωση σας θα συστήναμε να:

  • Περιορίσετε  την κατανάλωση λευκών αρτοσκευασμάτων μέσα στην ημέρα αλλά και στα επιμέρους γεύματα και την αντικατάσταση τους από ολικής άλεσης τρόφιμα.
  • Αποφύγετε  τη ζάχαρη, καθώς και τα προϊόντα στα οποία προστίθεται
  • Περιορίσετε τα ζωικά λιπαρά αποφεύγοντας το βούτυρο, την κρέμα γάλακτος, το λίπος και την πέτσα στα κρεατικά αλλά και τα προϊόντα στα οποία αυτά περιέχονται
  • Περιορίσετε την κατανάλωση τηγανητών και μεγάλης ποσότητας φυτικών λιπαρών
  • Εμπλουτίσετε  τη διατροφή μας σε φρούτα και λαχανικά
  • Αυξήσετε την κατανάλωση ω-3 λιπαρών οξέων σε 1-2 φορές την εβδομάδα, καθώς έχει αποδειχτεί ότι περιορίζουν τη φλεγμονή και βελτιώνουν την ινσουλινοαντίσταση.
  • Ενσωματώσετε  στην καθημερινότητά σας γύρω στα 45-60 λεπτά μέτριας έντασης άσκηση τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας

Η    έναρξη και καθιέρωση μίας σωστής διατροφικής συμπεριφοράς σε συνδυασμό με συστηματική φυσική δραστηριότητα μπορεί να συμβάλλει ευεργετικά στα άτομα που πάσχουν από το Σύνδρομο των Πολυκυστικών Ωοθηκών όπως εσείς.

Βιολέττα Τζεμολλάρι
Τελειοφ. Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr 
violettzemollari @ yahoo.com

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία