Ειδήσεις

Ποιες πρέπει να είναι οι αναλογίες του χυμού ORAC ώστε να μην υπερβαίνει τις 150 θερμίδες/ποτήρι; Ο ειδικός απαντά...

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...!

 

Eρώτηση:  Πεντανόστιμος ο χυμός ORAC. Θα ήθελα να ρωτήσω ποιες πρέπει να είναι οι αναλογίες σε κάθε ένα από τα συστατικά έτσι ώστε ο χυμός να μην υπερβαίνει τις 150 θερμίδες/ποτήρι? Και μια δεύτερη ερώτηση: Θέλω να μειώσω το κρέας, με τι συνδυασμό τροφών θα παίρνω το σίδηρο που έχει το κρέας? Είμαι φαν των μανιταριών... Σας ευχαριστώ!

Απάντηση: Αγαπητή, οι αναλογίες ώστε να μην ξεπερνάει ο χυμός σας τις 150 θερμίδες ανά ποτήρι είναι οι εξής:

  • Χυμός από 1 πορτοκάλι
  • 1/4 μήλου
  • 1/2 μπανάνα (από 1 μπανάνα μικρού μεγέθους)
  • 1κ.γ. μέλι
  • 3-4 φουντούκια τριμμένα
  • 1κ.γ. κανέλα
  • Τριμμένο πάγο όσο επιθυμείτε

Όσον αφορά τη μείωση της κατανάλωσης κρέατος, κάποιοι ενδεικτικοί συνδυασμοί που θα σας βοηθήσουν να αυξήσετε την απορρόφηση του μη αιμικού (φυτικού) σιδήρου μέσω των τροφών είναι:

  • Ο συνδυασμός φυτικών τροφών πλούσιων σε σίδηρο (όσπρια, αγκινάρες, αρακάς, σπανάκι, μανιτάρια, ξερά φρούτα, ξηροί καρποί), με κατανάλωση βιταμίνης C (πορτοκάλια, λεμόνια, μανταρίνια, σαγκουίνια, και ο χυμός τους, φράουλες, ακτινίδια, πιπεριές, ντομάτα ή χυμός ντομάτας). Ο σίδηρος παρουσία βιταμίνης C απορροφάται 3 φορές περισσότερο από τον ανθρώπινο οργανισμό.
  • Συνδυασμός με β- καροτένιο, το οποίο συναντάται στο καρότο, και με μηλικό οξύ που βρίσκουμε στο λευκό κρασί. Και τα δύο ενισχύουν την απορρόφηση του μη – αιμικού σιδήρου των φυτικών τροφίμων.
  • Συνδυασμός με φυλλικό οξύ, κύρια πηγή του οποίου αποτελούν τα σκούρα πράσινα λαχανικά.
  • Συνδυάστε λοιπόν, τις φακές, τα ρεβίθια και όλα σας τα όσπρια με βιταμίνη C και β-καροτένιο, με ένα ποτηράκι άσπρο κρασί, προσθέστε στο πιάτο με τα μανιτάρια σας σκούρα πράσινα λαχανικά, καταναλώστε στα ενδιάμεσά γεύματά σας 1 χούφτα ξηρούς καρπούς με ένα ποτήρι χυμό από εσπεριδοειδή ή προσθέστε τους στη σαλάτα σας μαζί με 2-3 αποξηραμένα δαμάσκηνα. Τέλος, αντικαταστήστε το κρέας με ψάρια ή θαλασσινά, τα οποία αποτελούν καλή πηγή αιμικού (εύκολα απορροφήσιμου) σιδήρου.

Ιωάννα Βλάχου
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Επιστημονική Συνεργάτης της Ομάδας ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
v.iwanna(a)windowslive.com - vlachou(a)logodiatrofis.gr

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,
 θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία