Ειδήσεις

Ποια αλλαγή να κάνετε πρώτα | Δίαιτα ή άσκηση? Έρευνα

Η στρατηγική που θα σας προετοιμάσει για μακροπρόθεσμη επιτυχία!

Εάν προσπαθείτε να ακολουθήσετε ένα ποιο υγιεινό τρόπο ζωής ή να χάσετε κιλά, ποιο πρέπει να επιχειρήσετε να κάνετε πρώτα: δίαιτα ή γυμναστική? Αυτή είναι μία ερώτηση-παγίδα: Μία καινούργια έρευνα από το Πανεπιστήμιο Stanford δείχνει πως οι συνήθειες της άσκησης και της δίαιτας διατηρούνται καλύτερα όταν τα ξεκινάμε και τα δύο ταυτόχρονα.

Ερευνητές χώρισαν 300 άτομα σε δύο ομάδες. Συμβούλεψαν τη μία ομάδα να ακολουθεί μία πιο υγιεινή διατροφή και ταυτόχρονα να ασκείται περισσότερο. Στη δεύτερη ομάδα είπαν να αρχίσει πρώτα να τρώει καλύτερα και να ξεκινήσει την άσκηση αργότερα, ενώ στη τρίτη ομάδα είπαν να αλλάξει πρώτα τις συνήθειές της όσων αφορά την άσκηση και αργότερα τις διατροφικές της συνήθειες. Η τέταρτη ομάδα δεν έκανε καμία αλλαγή.

Αυτοί που άρχισαν παράλληλα να ασκούνται και να τρώνε καλύτερα, έμειναν πιο πιστοί στο πρόγραμμα απ’ όλους τους υπόλοιπους : 150 λεπτά γυμναστικής τη βδομάδα και πέντε με εννέα μερίδες την ημέρα φρούτα και λαχανικά, με κορεσμένα λίπη περιορισμένα στο 10% ή λιγότερο της συνολικής κατανάλωσης.

 Οι συμμετέχοντες που άρχισαν να ασκούνται πριν να αρχίσουν τη δίαιτα επίσης κατάφεραν να διατηρήσουν και τις δύο συνήθειες, αλλά όχι σε τόσο μεγάλο βαθμό. Αυτοί που άρχισαν πρώτα τη δίαιτα κατάφεραν να καλύψουν μόνο τους διατροφικούς τους στόχους και δε μπόρεσαν να μείνουν πιστοί στο τομέα της άσκησης κατά τη διάρκεια ολόκληρου του χρόνου.

«Φαίνεται πως όταν αρχίζει κάποιος πρώτα με την αλλαγή των διατροφικών του συνηθειών, απορροφάται τόσο στη διατήρηση της δίαιτας που καταλήγει να εξαντλείται η κινητήρια ενέργειά του μόνο εκεί και να μη μένει κίνητρο για τη τήρηση του υπόλοιπου προγράμματος,» λέει ο συγγραφέας της έρευνας Abby King .

«Ενώ όταν ξεκινά με τη φυσική δραστηριότητα, το άτομο αυτό βλέποντας εμφανής αλλαγές μέσα στη περίοδο των 4 μηνών, όπως καλύτερη εφαρμογή των ρούχων, του δίνει κίνητρο να συνεχίσει. Και φυσικά με την τήρηση μίας ισορροπημένης δίαιτας και με αλλαγές στη φυσική άσκηση παράλληλα, το άτομο αυτό θα παρατηρήσει τις περισσότερες αλλαγές στο σώμα του , θα απολαύσει τα περισσότερα προτερήματα και θα πάρει δύναμη για να συνεχίσει τη προσπάθεια.

 Εάν δεν έχετε το χρόνο και την ενέργεια να κάνετε και τις δύο αλλαγές ταυτόχρονα αρχίστε με την άσκηση, προτείνει ο King. Κάνετε όσο μπορείτε-δεν χρειάζεται να γραφτείτε σε μαραθώνιο. Στην έρευνα, οι ερευνητές πρότειναν στους συμμετέχοντες να εξοπλιστούν με βηματόμετρα και να κάνουν ζωηρό περπάτημα. «Είναι πανεύκολο! Φορέστε ένα βηματόμετρο για μία βδομάδα για να δείτε πόσα βήματα κάνετε κατά μέσο όρο και μετά στοχεύστε στην 10% αύξηση των βημάτων που κάνετε σε εβδομαδιαία βάση.»

Μαριλίζα Μυλωνάκη
Τελειοφ. Διαιτολόγος-Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
mariliza.mylonaki @ gmail.com

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία