Περισσότερη ζωή με δημητριακά ολικής αλέσεως Συμβουλές & Tips


Ποιος θα έλεγε όχι σε ένα φίλτρο που θα  χάριζε μακροζωΐα?

 

Ωστόσο, η λύση στη μακροζωΐα ξεκινά από μέσα μας, από το είδος της τροφής που επιλέγουμε, μιας και όλα τα «καύσιμα» δεν έχουν την ίδια απόδοση. Συγκεκριμένα, τα τελευταία χρόνια πολλαπλές μελέτες αναδεικνύουν το σημαντικό ρόλο της κατανάλωσης δημητριακών ολικής αλέσεως στην προάσπιση της υγείας και στη μακροζωΐα.

Αυτό οφείλεται στην πληθώρα των δημητριακών ολικής αλέσεως σε θρεπτικά συστατικά (φυτικές ίνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, φυλλικό οξύ, μαγνήσιο, σίδηρο, φώσφορο, ψευδάργυρο, σελήνιο, βιταμίνη Ε), εκ των οποίων το καθένα με ξεχωριστό τρόπο συμβάλλει στη βελτίωση των δεικτών υγείας.  Τα αποτελέσματα είναι εμφανή σε όλες τις μελέτες, οι οποίες αποδεικνύουν ότι τα άτομα  που καταναλώνουν συστηματικά δημητριακά ολικής αλέσεως έχουν χαμηλότερο σωματικό βάρος, λιγότερες πιθανότητες για ανάπτυξη κεντρικής παχυσαρκίας, καθώς επίσης και μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων (καρδιαγγειακών, σακχαρώδους διαβήτη, καρκίνου), που αυξάνουν τη  θνησιμότητα.

Συγκεκριμένα, η αυξημένη περιεκτικότητα των δημητριακών ολικής αλέσεως σε φυτικές ίνες και σύνθετους υδατάνθρακες αποδίδει ένα τρόφιμο χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη. Αυτό σημαίνει ότι τα δημητριακά ολικής αλέσεως διασπώνται  αργά αποδίδοντας σταδιακά ενέργεια με αποτέλεσμα να μην προκαλείται απότομη έκκριση ινσουλίνης και έντονες μεταβολές του σακχάρου στο αίμα. Ταυτόχρονα, οι φυτικές ίνες δεσμεύουν  τα χολικά οξέα στο λεπτό έντερο και δημιουργούν ένα είδος ζελατίνης που δεσμεύει την χοληστερόλη, με αποτέλεσμα την μείωση των επιπέδων της στο αίμα. Επιπλέον, το πλούσιο περιεχόμενο των δημητριακών ολικής αλέσεως σε αντιοξειδωτικά (βιταμίνη Ε, σελήνιο) επιτρέπει στους ιστούς να έχουν καλύτερη οξυγόνωση, αφού εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες, οι οποίες συμβάλλουν στη γήρανση των κυττάρων. Έτσι, τα δημητριακά ολικής αλέσεως δημιουργούν ασπίδα προστασίας ενάντια στο σακχαρώδη διαβήτη, στα καρδιαγγειακά νοσήματα και στον καρκίνο, που αποτελούν βασικές αιτίες θανάτου τα τελευταία χρόνια.

Επιπρόσθετα, η συσχέτιση των δημητριακών ολικής αλέσεως με τη μακροζωία προκύπτει και από τη θετική τους επίδραση στη σκελετική υγεία. Ειδικά για τα παιδιά φαίνεται ότι η ταυτόχρονη κατανάλωση γάλακτος με τα δημητριακά ολικής αλέσεως αυξάνει τη απορρόφηση της βιταμίνης D και του ασβεστίου που είναι απαραίτητα για την υγιή ανάπτυξη των οστών. Επίσης, η βιταμίνη D σε πολλές έρευνες συνδέεται με την μείωση των καρδιαγγειακών και του διαβήτη.

Τέλος, προκειμένου να επωφεληθούμε από τις ευεργετικές ιδιότητες των δημητριακών ολικής αλέσεως στη μακροζωία, είναι σημαντικό να υιοθετήσουμε τη συστηματική κατανάλωσή τους (2-3 μερίδες καθημερινά συνδυαστικά με γάλα ή γιαούρτι στο πρωινό ή στο βραδινό ή για ελαφρύ γεύμα). 


Βιργινία Παπαεμμανουήλ  
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, BSc
 

 

Δείτε επίσης

Κρητικά παξιμάδια | Ιδανικά για κάθε ώρα της ημέρας

Κρητικά παξιμάδια | Ιδανικά για κάθε ώρα της ημέρας

Η αναγνώριση  της  υψηλής θρεπτικής αξίας των κρητικών παξιμαδιών είναι αποδεκτή, μιας και όπως το ψωμί βρίσκονται στη βάση της Πυραμίδας της Μεσογειακής Διατροφής, γεγονός που συνιστά την καθημερινή κατανάλωσή τους.!

Πως να αποκτήσετε επίπεδη κοιλιά!

Πως να αποκτήσετε επίπεδη κοιλιά!

Η επίπεδη κοιλιά είναι ένα θέμα που αφορά πολύ κόσμο καθώς ποιος δεν θα ήθελε να έχει επίπεδη κοιλιά έτσι ώστε να δείχνει υπέροχα σε ένα στενό φόρεμα ή έτσι ώστε να μην ρουφάει την κοιλιά του. !

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία