Ειδήσεις

Οι διατροφικές παγίδες των διακοπών Εποχιακά Θέματα

Τα διατροφικά λάθη των διακοπών οδηγούν στην αύξηση σωματικού βάρους.
Προκειμένου, αν όχι να χάσουμε βάρος αλλά να διατηρήσουμε σταθερά τα κιλά μας είναι σημαντικό να:

  • μην παραλείπουμε γεύματα
  • ξεκινάμε τη μέρα μας πάντα με ένα καλό πρωινό
  • ενυδατωνόμαστε επαρκώς πίνοντας πολλά υγρά όπως νερό, πράσινο τσάι, χυμούς
  • είμαστε δραστήριοι κολυμπώντας, παίζοντας ρακέτες, πηγαίνοντας περιπάτους, χορεύοντας

Πιο συγκεκριμένα

Πρωινό: καλές επιλογές για το πρωινό μας γεύμα αποτελούν τα:

  • 1 ποτήρι γάλα ή γιαούρτι χαμηλών λιπαρών & δημητριακά ολικής άλεσης & κανέλα & 1 φρούτο
  • 1 ποτήρι γάλα χαμηλών λιπαρών ή χυμό & ψωμί πολύσπορο με μαλακή μαργαρίνη & μέλι ή μαρμελάδα
  • 1 ποτήρι χυμός & τοστ με ψωμί πολύσπορο, 1 φέτα τυρί χαμηλών λιπαρών, 1 φέτα γαλοπούλα

Στην παραλία: Είναι σημαντικό να διατηρούμαστε καλά ενυδατωμένοι, αφού η έκθεση στον ήλιο και η έντονη εφίδρωση μπορεί να προκαλέσει αφυδάτωση του σώματος και του οργανισμού. Να έχεις πάντα κοντά σου ένα-δυο μπουκαλάκια με νερό, καθώς και μία ποικιλία ροφημάτων που μπορούν να σε ενυδατώσουν... απολαυστικά! Εφοδιάσου με ροφήματα όπως γάλα, χυμούς, αναψυκτικά (χωρίς θερμίδες αν προσέχεις το βάρος σου), τσάι ή ελληνικό ή στιγμιαίο καφέ, καθώς αποτελούνται κυρίως από νερό και μπορούν να συμβάλλουν και αυτά στην ενυδάτωσή σου! Φυσικά, να θυμάσαι ότι, πολλά ροφήματα μπορεί να «περιέχουν» θερμίδες που πρέπει να συνυπολογίζεις ώστε να μην υπερβαίνεις το «όριο» των θερμίδων που σου αναλογούν καθημερινά. Η κατανάλωση νερού, πράσινου τσαγιού, χυμών αλλά και φρούτων μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά στην ενυδάτωση μας. Αν σκοπεύουμε να περνάμε αρκετές ώρες της ημέρας στην παραλία είναι καλό να είμαστε εφοδιασμένοι και με κάποιο ελαφρύ γεύμα όπως σαντουιτσάκι, τοστ ή γιαούρτι.

Σνακ: είναι καλό, ακόμα και στις διακοπές να οργανώνουμε τη διατροφή μας και να καταφεύγουμε σε πιο «υγιεινές» επιλογές για τα σνακ μας. Τέτοιες είναι τα:

  • φρούτα
  • γιαούρτια
  • ανάλατοι ξηροί καρποί
  • ζελέ χωρίς ζάχαρη
  • μπάρες δημητριακών ολικής αλέσεως
  • ρυζογκοφρέτες ή cream crackers σίκαλης

Ακόμα και αν χρειαστεί να καταφύγουμε στο φούρνο για να επιλέξουμε κάποιο σνακ υπάρχουν επιλογές που δε θα μας επιβαρύνουν:

  • κουλούρι Θες/κης
  • κριτσίνια
  • σταφιδόψωμο
  • σάντουιτς με γαλοπούλα, τυρί και λαχανικά
  • σπανακόπιτα με χωριάτικο φύλλο

Κύριο γεύμα: τηρώντας τη συμβουλή για μικρά γεύματα σε τακτά χρονικά διαστήματα κατά τη διάρκεια της ημέρας, μπορούμε να ελέγξουμε και να περιορίσουμε την πείνα μας την ώρα του κυρίου γεύματος αποφεύγοντας έτσι την υπερκατανάλωση τροφής!

Πρακτικά tips

Στην ταβέρνα/ψητοπωλείο:

  • ξεκινάμε το γεύμα μας με μία σαλάτα προκειμένου να χορτάσουμε γρηγορότερα
  • προτιμάμε ψητά ή μαγειρευτά φαγητά αντί των τηγανιτών
  • συνοδεύουμε το πιάτο μας ιδανικά με ψητά ή βραστά λαχανικά και αποφεύγουμε τα πολλά τηγανιτά
  • αν θέλουμε κάποιο γλυκό προτιμάμε να το φάμε κάποια στιγμή αργότερα, ως σνακ και όχι αμέσως μετά το γεύμα μας
  • πίνουμε αρκετό νερό ακόμα και αν συνοδεύουμε το φαγητό μας με αλκοόλ. Ιδανικά για κάθε ποτήρι αλκοόλ πίνουμε και 1 ποτήρι νερό

Ενδεικτικό γεύμα: 1 μερίδα χόρτα, μπριζόλα ή μπιφτέκια ή κοτόπουλο ή ψάρι ή θαλασσινά, ψητά λαχανικά, 1 κ.σ. τζατζίκι ή μελιτζανοσαλάτα,1 φέτα ψωμί 2 ποτηράκια κρασί και 2 ποτήρια νερό

Σε μεζεδοπωλείο:

  • ξεκινάμε το γεύμα μας με μία σαλάτα προκειμένου να χορτάσουμε γρηγορότερα
  • αποφεύγουμε να τσιμπολογούμε δοκιμάζοντας από όλα τα πιάτα που έχουμε παραγγείλει. Αντ΄αυτού βάζουμε στο πιάτο μας μικρή ποσότητα από αυτά που θέλουμε να δοκιμάσουμε ώστε να έχουμε εικόνα της ποσότητας φαγητού που θα καταναλώσουμε
  • προτιμάμε μαγειρευτούς μεζέδες. Αν δεν μπορούμε να αποφύγουμε τα πολλά τηγανιτά, προσέχουμε να μην ξεφύγουμε στην ποσότητα και καταναλώνουμε άφθονη σαλάτα

Ενδεικτικό γεύμα:

  • 2-3 τηγανιτά καλαμαράκια
  • 1 κολοκυθοκεφτές
  • λίγες τηγανιτές πατάτες
  • 1 κομμάτι σαγανάκι
  • 2-3 κομμάτια χταπόδι
  • άφθονη σαλάτα
  • 2 ποτηράκια ούζο
  • και 1 ποτήρι νερό

Αλκοόλ: Το κρασί και η μπύρα έχουν χαμηλό θερμιδικό περιεχόμενο ενώ δεν περιέχουν μεγάλη ποσότητα αλκοόλ. Καλή επιλογή, επίσης, που δεν επιβαρύνει πολύ θερμιδικά είναι ποτά όπως βότκα, τζιν κ.α. με κάποιο χυμό η αναψυκτικό light ή κάποιο κοκτέιλ με χυμούς φρούτων. Είναι σημαντικό παράλληλα με το αλκοόλ να καταναλώνουμε και αρκετό νερό.

kapoli75x100Γεωργία Καπώλη
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, ΜSc
Αντιπρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
Επιστημονική Διευθύντρια Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου «ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ» - ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Νεμέας Κορινθίας
kapoli@logodiatrofis.gr

 

 

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία