Ειδήσεις

Ντορέττα Παπαδημητρίου: Η σωστή διατροφή είναι τρόπος ζωής για μένα Συνέντευξη

Τι κι αν στο ενεργητικό της έχει δύο εγκυμοσύνες και βαδίζει για τα δεύτερα άντα, οι κοιλιακοί της συναγωνίζονται επάξια αυτούς μιας εικοσάρας.

Αραγε για την Ελληνίδα ηθοποιό & παρουσιάστρια , τι σημασία έχει η λέξη «δίαιτα»; Πόσα μυστικά για τέλειο σώμα έχει; Ολες οι fitness απαντήσεις... διά στόματος Ντορέττας!

Είστε λάτρης του καλού φαγητού;

Μου αρέσουν όλα τα φαγητά και θα έλεγα ότι είμαι αρκετά εύκολη σε αυτό το θέμα. Για μένα τον πιο σημαντικό ρόλο τον παίζει ο τρόπος μαγειρέματος. Δεν θέλω τα φαγητά να έχουν πολλά λάδια και σάλτσες. Κατά τα άλλα μου αρέσει να δοκιμάζω καινούργιες γεύσεις και συνταγές. Οπότε ναι, θα με έλεγα λάτρη του καλού φαγητού.

Μητέρα δύο παιδιών, πώς καταφέρνετε και διατηρείτε αυτές τις αναλογίες;

Εχω κάνει πρωταθλητισμό από μικρή και αυτό έχει σίγουρα βοηθήσει στο να μπορώ ακόμα και σήμερα και μετά από δύο παιδιά να είμαι σε καλή κατάσταση. Από εκεί και πέρα δεν μπορώ να πω ότι πιέζω πολύ τον εαυτό μου με δίαιτες και γυμναστική. Η σωστή διατροφή εξάλλου είναι τρόπος ζωής για μένα και με άσκηση δύο φορές την εβδομάδα αισθάνομαι μια χαρά.

Οπότε δεν ακολουθείτε κάποιο συγκεκριμένο μενού;

Δεν ακολουθώ κανένα πρόγραμμα διατροφής. Τρώω τα πάντα αλλά σε μικρές ποσότητες και νομίζω ότι αυτό μου ταιριάζει απόλυτα. Το καθημερινό μενού μου, λοιπόν, περιλαμβάνει τα πάντα! Ανήκω βέβαια και στις τυχερές που έτσι κι αλλιώς δεν μου αρέσουν τα γλυκά και τα τηγανητά, οπότε σπάνια θα τα προτιμήσω. Αυτό βοηθά πάρα πολύ γιατί οι συγκεκριμένες κατηγορίες έχουν πολλές θερμίδες και σχεδόν καθόλου θρεπτικά συστατικά.

Δεν ανήκετε δηλαδή στην κατηγορία των γυναικών που προσέχει πολύ για να έχει αυτό το σώμα;

Προσέχω τόσο όσο... Δεν είμαι των άκρων και ξέρω πια καλά τον εαυτό μου και το σώμα μου, οπότε δεν κάνω υπερβολές έτσι ώστε να χάνω τον έλεγχο των κιλών μου. Η μέθοδος «λίγο απ' όλα» με βοηθάει πολύ σε αυτό.

Δεν μπαίνετε στη διαδικασία να μετρήσετε τις θερμίδες;

Δεν σκέφτομαι τις θερμίδες συνέχεια, αλλά προσέχω. Οταν θελήσω να φάω κάτι πιο παχυντικό θα το κάνω. Μπορεί να μην είναι γλυκό, επειδή δεν τρελαίνομαι, αλλά υπάρχουν στιγμές που χρειάζομαι και την ατασθαλία μου!

Και για εσάς τι είναι παραστράτημα;

Το να τρως πιο πολύ απ' όσο πραγματικά έχεις ανάγκη, από λαιμαργία που λέμε. Δεν φτάνω τον εαυτό μου στο σημείο να νιώθω άσχημα από την ποσότητα που έχω καταναλώσει, αλλά παραστρατώ κι εγώ, το παραδέχομαι!

Στις μικρές, βραδινές λιγούρες τι τρώτε;

Συνήθως κάποια αραβική πίτα με τυρί και γαλοπούλα. Ευτυχώς βραδινές δεν έχω.

Σε περίπτωση που βγείτε έξω το βράδυ για φαγητό, το μεσημέρι θα φάτε;

Εννοείται ότι θα φάω αλλά θα προσπαθήσω η ποσότητα να είναι μικρότερη από το συνηθισμένο. Και όταν θα πάω έξω, δεν θα πάρω κάτι βαρύ. Γενικά, δεν θέλω να τρώω πολύ το βράδυ. Οχι τόσο για τα κιλά, αλλά επειδή εγώ δεν αισθάνομαι καλά, έχω συνηθίσει έτσι.

Αν μία μέρα φάτε πολύ, την επόμενη έχει σκληρή δίαιτα;

Σκληρή δίαιτα όχι, αλλά θα ξαναμπώ στο κανονικό μου πρόγραμμα, οπότε θα είμαι εντάξει. Δεν κάνω «αιματηρές» προσπάθειες (γέλια).

Εχετε κάνει κατά περιόδους στερητικές δίαιτες;

Ως αθλήτρια ακολοθούσα συνέχεια τέτοιες δίαιτες. Κι αυτό, όπως καταλαβαίνετε, ήταν πολύ δύσκολο και κουραστικό. Από τότε δεν θέλω ούτε να τις ξαναδώ.

Φτάσατε ποτέ στα όρια του πολύ αδύνατου; Σε επίπεδο ανησυχητικό;

Οχι, δεν έχω φτάσει ποτέ σε αυτό το σημείο. Ακόμα και ως αθλήτρια πρόσεχα πολύ, έτρωγα σωστά.

Υπήρξε περίοδος που είχατε παραπανίσια κιλά;

Υπήρξε, μη φανταστείτε πολλά. Ημουν 5-6 κιλά παραπάνω πριν κάνω τα παιδιά μου, τα οποία μετά τις εγκυμοσύνες χάθηκαν και σταθεροποιήθηκε το βάρος μου.

Στην περίοδο της εγκυμοσύνης πόσα κιλά πήρατε;

Πήρα 24 κιλά στον καθένα. Δεν έτρωγα πολύ περισσότερο, αλλά φαίνεται ότι τόσα κιλά είχε ανάγκη το σώμα μου για να αντεπεξέλθει στην εγκυμοσύνη. Κι επειδή δεν ήταν κιλά από παραπάνω φαγητό, χάθηκαν πολύ εύκολα χωρίς δίαιτα, μόλις γέννησα. Μέσα σε 40 μέρες και στα δυο μου παιδιά.

Παίζει σημαντικό ρόλο και η άσκηση, τι είδους γυμναστική προτιμάτε;

Η άσκηση παίζει πάντα σημαντικό ρόλο, όχι μόνο για το σώμα αλλά και για την ψυχολογία μου. Αλλάζω συχνά είδος άσκησης για να μη βαριέμαι και τελευταία έχω λατρέψει το χορό. Επαιξε ρόλο φυσικά και η συμμετοχή μου στο «Dancing with the stars 3», μου έμεινε η συνήθεια.

Πόσο εύκολο τελικά είναι για μία γυναίκα που μεγαλώνει να διατηρεί ωραία τη σιλουέτα της;

Σίγουρα, όσο μεγαλώνουμε γίνεται πιο δύσκολο, αλλά από την άλλη με το πέρασμα των χρόνων δίνουμε περισσότερη έμφαση στο μέσα και όχι τόσο στο έξω. Δεν έχω την εμμονή να βλέπω το σώμα μου όπως ήταν όταν ήμουν 20 και αυτό που με νοιάζει είναι να νιώθω καλά με τα χρόνια που περνούν και να δέχομαι και να αγαπάω τον εαυτό μου όπως είναι. Φροντίζω τη σιλουέτα μου όσο μπορώ καλύτερα, αλλά δεν είναι μέσα στο μυαλό μου συνέχεια το αν έχω πάρει ένα-δύο κιλάκια, το αν έχω χαλαρώσει. Ούτε βέβαια είμαι συνέχεια πάνω στη ζυγαριά.

Σπίτι μαγειρεύετε;

Μαγειρεύω και φροντίζω μέσα στην εβδομάδα να τρώμε απ' όλα. Κρεατικά, όσπρια, λαχανικά και ψάρι. Χωρίς πολλά λάδιακαι σάλτσες που έτσι κι αλλιώς δεν μας αρέσουν όπως σας ανέφερα. Δεν φτιάχνω σχεδόν καθόλου τηγανητά.

Προσπαθείτε να δώσετε και το σωστό διατροφικό παράδειγμα στους γιους σας;

Τα παιδιά μου γνωρίζουν για τη σωστή διατροφή, αθλούνται και έχουν από μόνα τους πολύ καλό σκαρί. Δεν θέλω να τους στερώ τις λιχουδιές που τους αρέσουν, αλλά πάντα με μέτρο.

Τους δίνετε ταπεράκια και κολατσιό στο σχολείο;

Σχεδόν πάντα παίρνουν κολατσιό ώστε να μην καταναλώνουν «χαζομάρες» από το κυλικείο. Αφήστε που θέλω να ελέγχω και το τι τρώνε.

Προκειμένου να μην τρώνε σνακ απ' έξω, τι λιχουδιές τους φτιάχνετε;

Συνήθως τους δίνω τοστ στο σχολείο και τις υπόλοιπες ώρες, αν θέλουν κάτι άλλο πέρα από το φαγητό τους, τους αφήνω με μέτρο να απολαύσουν ό,τι θέλουν. Σίγουρα φτιάχνω κι εγώ κάποια κέικ με σοκολάτα, μπισκότα.

Εσείς, στη δουλειά, στις πρόβες παίρνετε φαγητό από το σπίτι;

Οχι! Και στη δουλειά να είμαι, πάντα θα βρω κάτι να φάω που θα μου αρέσει, θα με καλύπτει και θα είναι σχετικά υγιεινό.

Πώς επηρεάζει η κρίση το καλάθι της νοικοκυράς;

Δεν νομίζω ότι υπάρχει νοικοκυρά ανεπηρέαστη από την κρίση. Δεν γίνονται πια σπατάλες και δεν αγοράζουμε τρόφιμα και πράγματα που τελικά μένουν στο ψυγείο και χαλάνε. Φροντίζω να καταναλώνονται όλα και οργανώνω έτσι την εβδομάδα ώστε να μην πετάμε ποτέ φαγητό. Εχουν αλλάξει οι εποχές και πρέπει να κάνουμε οικονομία ακόμα και σε αυτό το κομμάτι. Δεν αποτελώ εξαίρεση στον κανόνα.

Τι θα συμβουλεύατε τις γυναίκες για να βγουν αλώβητες από τη μάχη με την κυτταρίτιδα;

Η κυτταρίτιδα είναι θέμα διατροφής κυρίως αλλά και θέμα σώματος. Βλέπουμε πολύ συχνά κοπέλες πολύ αδύνατες που ταλαιπωρούνται από τις ενοχλητικές λακουβίτσες. Η σωστή διατροφή και η άσκηση είναι τα όπλα μας ενάντια σε αυτό. Από εκεί και πέρα καλό είναι να αγαπάμε τον εαυτό μας και το σώμα μας ακόμα και με τις ατέλειες του. Σιγά το πράγμα, άλλα μετράνε!

Πιστεύετε ότι ένα ωραίο σώμα ελκύει πολύ τους άντρες;

Σίγουρα τους ελκύει σε πρώτη φάση, αλλά δεν νομίζω ότι ένας άντρας θα μείνει με μια γυναίκα μονό επειδή έχει ωραίο σώμα. Υπάρχουν άλλα, πολύ πιο σημαντικά από αυτό. Πρέπει να κοιτάμε και να φροντίζουμε κυρίως το μέσα μας και να πλησιάζουμε ανθρώπους που προσέχουν το χαρακτήρα και την προσωπικότητα. Τουλάχιστον εμένα, αυτοί οι άντρες με αφορούν. Δεν θέλω να είμαι με κάποιον μαζί απλώς επειδή θεωρεί ότι έχω ωραία πόδια.

Τι τρώει η Ντορέττα;

ΠΡΩΙΝΟ: Συνήθως τρώω ένα τοστ ή σαντουιτσάκι με μαύρο ψωμί, γαλοπούλα και τυρί χαμηλό σε λιπαρά.

ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ: Δεν φτιάχνω κάτι ιδιαίτερο για μένα, ό,τι τρώνε οι γιοι μου τρώω κι εγώ. Οχι μεγάλη ποσότητα, όμως, για να ξαναφάω κάτι ελαφρύ το βράδυ. Μετά το γεύμα, πίνω μία κούπα πράσινο τσάι, χωρίς ζάχαρη. 

ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΟ: Ενδιάμεσα σίγουρα θα τσιμπήσω κάτι σε φρούτο ή γιαούρτι ή κριτσίνι ή κάτι τέτοιο. Δεν αφήνω ποτέ το στομάχι άδειο πάνω από 3 ώρες. Πίνω πάρα πολύ νερό και αποφεύγω τα αναψυκτικά και τα γλυκά, που παρεμπιπτόντως δεν μου αρέσουν. Μπορεί, επίσης, να πιω καφέ, πάντα με μαύρη ζάχαρη ή άλλη μία κούπα πράσινο τσάι. 

ΒΡΑΔΙΝΟ: Προτιμώ κάτι μικρό και ελαφρύ. Λίγο τυρί με κριτσίνι, μία σαλάτα, φρούτα ή μικρότερη ποσότητα από αυτό που έφαγα το μεσημέρι

 ΣΧΟΛΙΟ ΔΗΜΗΤΡΗ  ΓΡΗΓΟΡΑΚΗ

Η Ντορέττα αναμφίβολα διαθέτει ένα υπέροχο σώμα, το οποίο, όπως φαίνεται, προκύπτει, εκτός από τις φυσικές της προδιαγραφές, και από τη δεδομένη διατροφική προσοχή που επιδεικνύει.

Πολλές φορές με ρωτούν: Πώς καταφέρνουν οι άνθρωποι με εμφανίζονται σταmedia να διατηρούν κατά κανόνα καλλίγραμμα σώματα. Η απάντηση νομίζω ότι κρύβεται στη συνέντευξη της Ντορέττας: Ισορροπημένος τρόπος διατροφής σε μακροπρόθεσμη βάση και φυσική δραστηριότητα. Τα διατροφικά μυστικά της δεν είναι άλλα από την ποικιλία τροφίμων και μία διατροφή χαμηλή σε λιπαρά.

Το μεγαλύτερο όμως μυστικό της διατήρησης της σιλουέτας της πιστεύω ότι είναι ότι πίνει μετά από κάθε γεύμα της μία κούπα πράσινο τσάι χωρίς ζάχαρη. Τη συνήθεια αυτή επαναλαμβάνει πολλές φορές και το απόγευμα. Η κατανάλωση πράσινου τσαγιού λειτουργεί ευεργετικά από κάθε άποψη στη μεταβολική λειτουργία. Από την μία βελτιώνει τις βιολογικές καύσεις αυξάνοντας το μεταβολισμό, με δεδομένο ότι οι κατεχίνες του πράσινου τσαγιού παρουσιάζουν ισχυρή θερμογενετική δράση. Ταυτόχρονα, προσφέρει και απόλυτη αντιοξειδωτική προστασία, αφού είναι γνωστό ότι το πράσινο τσάι διακρίνεται για τις θαυμάσιες προστατευτικές ενώσεις που περιέχει. Όλες οι συγκεκριμένες επιλογές της Ντορέττας δεν χαρακτηρίζουν αποσπασματικές στιγμές, αλλά έναν συνειδητό τρόπο ζωής.

Τέλος, θα ήθελα να υπογραμμίσω ότι πράττει πολύ ορθά «μεταφέροντας» τις διατροφικές της συνήθειες στα παιδιά της. Θεωρώ ότι το παράδειγμά της σε όλα τα επίπεδα πρέπει να το ακολουθήσουμε όλοι!

Δρ. Δημήτρης Γρηγοράκης - ΔιαιτολόγοςΔημήτρης Γρηγοράκης
Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος,PhD
Επιστημονικός Διευθυντής Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ – ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ & Πρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
Κολωνάκι: Σκουφά 32 & Δημοκρίτου, ΤΚ. 106 73Τηλ.: 2103647517, 2103617502, 2103615603 - Fax: 2103615603
Άνω Πατήσια: Πρόμπονα 27 & Επινίκου, ΤΚ. 111 43Τηλ.: 2102520977, 2102582465 - Fax: 2102582465
Email: grigorakis@logodiatrofis.gr

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία