Ειδήσεις

Νερό για απώλεια βάρους Έρευνα

500ml νερού 30 λεπτά πριν από τα γεύματα μπορούν να βοηθήσουν.

 

Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Obesity, έλεγξε την απλή παρέμβαση της «προ-φόρτισης» με νερό για μια περίοδο 12 εβδομάδων. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι άνθρωποι που έπιναν 500ml νερού μισή ώρα πριν την κατανάλωση γεύματος, έχασαν κατά μέσο όρο 1,3 κιλά περισσότερα από τα άτομα στο control group (που δεν έπιναν νερό πριν το γεύμα).

«Η ομορφιά αυτών των αποτελεσμάτων είναι η απλότητα,» σχολίασε η επικεφαλής συγγραφέας Dr Helen Parretti, η οποία εργάζεται στο Πανεπιστήμιο του Birmingham στο Ηνωμένο Βασίλειο. «Απλά πίνοντας λίγο νερό, 3 φορές την ημέρα, πριν από τα κυρίως γεύματα, μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε το βάρος σας.»

Όντως, η ομάδα με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο ανέφερε ότι «προ-φορτώνοντας» πριν τα 3 κυρίως γεύματα της ημέρας οδήγησε σε μέση απώλεια 4,3 κιλών στις 12 εβδομάδες, σε αντίθεση με όσους έπιναν μία φορά την ημέρα, ή και καθόλου, που έχασαν κατά μέσο όρο 800γρ.

Η Parretti πρόσθεσε : «Είναι ένα απλό μήνυμα που έχει την δυνατότητα να αποτελέσει πραγματική συνεισφορά στη δημόσια υγεία».

Λεπτομέρειες Μελέτης
Η ομάδα των ερευνητών στρατολόγησε 84 παχύσαρκους ενηλίκους σε δύο γκρουπ, όπου οι συμμετέχοντες τυχαία επιλέχθηκαν για να πίνουν 500ml νερού 30 λεπτά πριν τα κυρίως γεύματα ή επιλέχθηκαν για το control group όπου τους ζητήθηκε να φανταστούν το στομάχι τους γεμάτο πριν τα γεύματα.

Σε κάθε έναν από τους συμμετέχοντες – και από τα δύο γκρουπ – δόθηκαν συμβουλές ελέγχου του βάρους τους, όπου ενημερώθηκαν στο πώς να προσαρμόσουν τη ζωή τους και να βελτιώσουν τη διατροφή και τα επίπεδα φυσικής δραστηριότητας. Επιπρόσθετα, οι συμμετέχοντες ενθαρρύνθηκαν στο να πίνουν νερό βρύσης.

Ανθρακούχο νερό, σόδες ή άλλα ζαχαρούχα αναψυκτικά δεν επιτρεπόντουσαν ως μέρος της μελέτης.

Μετά από δώδεκα εβδομάδες, η Parretti και η ομάδα της μέτρησαν την απώλεια βάρους μεταξύ των δύο γκρουπ – βρίσκοντας πως οι συμμετέχοντες που είχαν οδηγίες να καταναλώνουν 500 ml νερού 30 λεπτά πριν τα κυρίως γεύματα έχασαν 1,3 κιλά περισσότερα από το γρκουπ σύγκρισης.

Σύμφωνα με τα ευρήματα, 27% από αυτούς που βρίσκονταν στο γκρουπ παρέμβασης έχασαν πάνω από 5% του σωματικού βάρους κατά τη διάρκεια των 12 εβδομάδων, ενώ παράλληλα μόνο το 5% του γκρουπ σύγκρισης έχασε το ίδιο ποσό.

Η ομάδα είπε πως ελπίζει αυτά τα ευρήματα να ωθήσουν σε περισσότερη έρευνα γα τα πλεονεκτήματα της κατανάλωσης του νερού πριν τα γεύματα και ελπίζουν να μπορέσουν να πραγματοποιήσουν μια δοκιμή με μεγαλύτερο αριθμό συμμετεχόντων και για μεγαλύτερη χρονική περίοδο για να επιβεβαιωθούν τα αποτελέσματα τους.

Source: Obesity
Volume 23, Issue 9, pp1785-1791
Efficacy of water preloading before main meals as a strategy for weight loss in primary care patients with obesity : RCT
Authors: Helen M. Parretti

Τίνα Καραΐσκου
Τελειόφοιτος Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
tinakaraiskou(a)gmail.com

 

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία