Οι νέες διατροφικές οδηγίες (2015 - 2020) του HHS και USDA

Διατροφικές οδηγίες (2015-2020) με επικαιροποιημένη καθοδήγηση σε διατροφικά θέματα

 

Το αμερικάνικο  Health and Human Services (HHS) and Dept. of Agriculture (USDA) έχουν ανακοινώσει τις 2015-2020 Διαιτητικές οδηγίες για τους Αμερικανούς (DGA), η οποία περιλαμβάνει επικαιροποιημένη καθοδήγηση σε θέματα όπως τα προστιθέμενα σάκχαρα, νάτριο και χοληστερόλη και  νέες πληροφορίες σχετικά με την καφεΐνη.

Κυκλοφορεί ανά πενταετία, η 8η έκδοση αναγνωρίζει τη σημασία του να μην εστιάζουν σε επιμέρους θρεπτικά συστατικά ή τρόφιμα σε απομόνωση, αλλά στην ποικιλία που οι άνθρωποι τρώνε και πίνουν, υγιείς διατροφικές συνήθειες στο σύνολο και να επιφέρουν διαρκείς βελτιώσεις στην ατομική υγεία του πληθυσμού. Από την πρώτη έκδοση το 1980 μέχρι και σήμερα, πολλές από τις συμβουλές του  DGA δεν έχουν αλλάξει δραματικά, δίνοντας έμφαση στο να καταναλώνουν περισσότερα φρούτα και λαχανικά, στην μετριοπάθεια, και στην ποικιλία.

Ωστόσο, η τελευταία έκδοση δεν περιέχει νέες συστάσεις σχετικά με τα ακόλουθα θέματα:

  • Πρόσθετα Σάκχαρα: Περιορίστε την πρόσληψη των προστιθέμενων σακχάρων σε λιγότερο από το 10% των συνολικών θερμίδων ανά ημέρα. Το 2010, ο DGA σύστησε περιορισμό της πρόσληψης των στερεών λιπών και πρόσθετων σακχάρων  "όχι περισσότερο από περίπου 5-15% των θερμίδων. Επί του παρόντος, οι Αμερικανοί καταναλώνουν 13-17% των θερμίδων από πρόσθετα σάκχαρα.
  • Νάτριο: Ενώ οι οδηγίες 2015-2020 και 2010 DGAS συνιστούν τη μείωση της ημερήσιας πρόσληψης νατρίου σε λιγότερο από 2.300 mg, η DGA 2010 πρότεινε χαμηλότερη πρόσληψη για ορισμένες υποομάδες του πληθυσμού, όπως είναι τα άτομα ηλικίας 51+, Αφροαμερικανοί, ή άτομα με υπέρταση, σακχαρώδη διαβήτη ή χρόνια νεφρική νόσο. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης, δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να υποστηρίζει ότι υπάρχει θεραπεία σε υποομάδες του πληθυσμού με διαφορετικό τρόπο από τον γενικό πληθυσμό ή να υποδεικνύει ότι υπάρχει όφελος από τη μείωση της πρόσληψης νατρίου κάτω από την συνιστάμενη ποσότητα 2.300 mg ανά ημέρα.
  • Χοληστερόλη: Το 2015-2020 DGA δεν κάνει καμία σύσταση για τον περιορισμό της χοληστερόλης. Αυτό είναι μια μεγάλη αλλαγή που δείχνει ότι από τις συστάσεις του 2010 DGA οι Αμερικανοί περιορίζουν  την διαιτητική πρόσληψη χοληστερόλης σε λιγότερο από 300 mg ανά ημέρα. Γιατί αυτή η αλλαγή; Πληθαίνουν οι αποδείξεις ότι η διαιτητική χοληστερόλη δεν έχει σημαντική επίδραση στα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα. Επιπλέον, τα δεδομένα της NHANES δείχνουν ότι η μέση πρόσληψη της χοληστερόλης για τους Αμερικανούς είναι 267 mg, έτσι δεν υπάρχει καμία ανάγκη να τονιστεί ο περιορισμός της DGA.
  • Καφεΐνη: Ενώ οι προηγούμενες εκδόσεις της DGA, δεν έκαναν συστάσεις για την πρόσληψη καφεΐνης ή καφέ, η 2015-2020 DGA αναφέρει ότι η μέτρια κατανάλωση καφεΐνης (έως 400 mg / ημέρα ή τρία έως πέντε φλιτζάνια καφέ την ημέρα ) μπορούν να ενσωματωθούν σε υγιείς διατροφικές συνήθειες.

Συνολικά, οι συστάσεις DGA 2015-2020 εντάσσονται σε πέντε πρωταρχικές κατευθυντήριες γραμμές:

  • Ακολουθήστε ένα υγιεινό πρότυπο διατροφής σε όλη τη διάρκεια της ζωής σας.
  • Δώστε έμφαση στην ποικιλία, στα θρεπτικά συστατικά και την ποσότητα.
  • Περιορίστε τις θερμίδες από πρόσθετα σάκχαρα και κορεσμένα λίπη, και μειώστε την πρόσληψη νατρίου.
  • Προτιμήστε πιο υγιεινές επιλογές τροφίμων και ποτών.
  • Υποστηρίξτε πιο υγιείς διατροφικές συνήθειες για όλους.

Οι υγιείς διατροφικές συνήθειες περιλαμβάνουν ποικιλία θρεπτικών τροφών όπως τα λαχανικά, τα φρούτα, τα δημητριακά, γαλακτοκομικά χωρίς λιπαρά ή χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά , άπαχο κρέας και άλλα παράγωγα πρωτεΐνης, έλαια ενώ περιορίζονται τα κορεσμένα λίπη, τα τρανς λιπαρά, τα πρόσθετα σάκχαρα και νάτριο.

Είναι σημαντικό να αναφερθουν οι συστάσεις για το τι πρέπει να καταναλώνουν οι αμερικανοί είναι:

  • Ποικιλίες λαχανικών, όσπρια (φασόλια και αρακά), αμυλούχα και άλλα  λαχανικά.
  • Φρούτα και ειδικά ολόκληρα τα φρούτα μαζί με την φλούδα.
  • Σιτηρά, τουλάχιστον τα μισά από τα οποία θα πρέπει να είναι  δημητριακά ολικής αλέσεως.
  • Γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών ή χωρίς λιπαρά,  συμπεριλαμβανομένου και του γάλακτος,  γιαούρτι, τυρί και/ή εμπλουτισμένα ροφήματα σόγιας.
  • Ποικιλία πρωτεϊνικών τροφίμων, όπως θαλασσινά, άπαχα κρέατα και πουλερικά, αυγά, όσπρια (φασόλια και αρακά),  προϊόντα σόγιας, ξηρούς καρπούς και σπόρους.
  • Έλαια, συμπεριλαμβανομένων και των φυτικών ελαίων όπως: ελαιοκράμβη, αραβοσιτέλαιο, ελαιόλαδο, φυστικέλαιο, καρδαμέλαιο, σογιέλαιο, και ηλίανθο. Έλαια βρίσκονται επίσης σε ξηρούς καρπούς, σπόρους, τα θαλασσινά, ελιές και αβοκάντο.

Επιμέλεια Κειμένου
Αντώνης Κυρίτσης
Τελειόφοιτος Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
antwnakis1986@yahoo.gr

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία