Ειδήσεις

Mήπως δεν τρώτε από πείνα, αλλά από στρες; Τα νέα της Διατροφής

Επειδή όμως τόσο η ποσότητα όσο και η επιλογή ανήκει αποκλειστικά σε εμάς, καθιστώντας μας αυτόματα γιατρούς του συναισθήματος μας, ας δούμε μαζί αν όντως οι επιλογές μας είναι και οι σωστές και πως αλλιώς μπορούμε να τις ελέγξουμε...

Μελαγχολία...
Η μελαγχολία και η καταπιεσμένη ερωτική ζωή έχει διαπιστωθεί ότι κάνουν το διατροφικό μας ραντάρ να αναζητά τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες. Αυτό σημαίνει ότι ξεσπάμε σε γλυκά, μπισκότα και σκέτο ψωμί. Λογικό, γιατί οι τροφές αυτές αυξάνουν τα επίπεδα σεροιονίνης στο αίμα, oρμόvns που σχετίζεται με την καλή διάθεση.

Λύση
Απομακρύνετε από το οπτικό σας πεδίο τις παραπάνω τροφές και αντικαταστήστε της με άλλες, που είναι διατεθειμένες να βοηθήσουν οε αυτό που σας απασχολεί. Ένα από τα πιο αποτελεσματικά "αντικαταθλιπτικά" φαίνεται πως είναι τα ω3 λιπαρά οξέα. Μπορείτε να τα βρείτε σε ψάρια, θαλασσινά, ξηρούς καρπούς, μαλακές μαργαρίνες και εμπλουτισμένους φυσικούς χυμούς. Κι αν αναρωτιέστε για τη σοκολάτα, να είστε σίγουροι πως και αυτή βοηθά - αρκεί να μην πέσετε σε κανένα καζάνι με σοκολάτα. Τρώγοντας ένα μικρό κομμάτι αυξάνεται η παραγωγή ενδορφινών, ουσιών που βελτιώνουν την διάθεση.

 

Κόπωση και ατονία...
Περισσότερες ώρες δουλειάς, μεγαλύτερο άγχος και εσείς τρέχετε να ανταποκριθείτε στις αυξημένες υποχρεώσεις. Αποτέλεσμα αυτού του ρυθμού; Τρώτε μηχανικά ότι βρείτε μπροστά σας ή επιλέγετε τη λύση του fast food και της παραγγελίας ως την πιο εύκολη και βολική για το γραφείο;

Λύση
Αν θέλετε να συνεχίσετε να παραγγέλνετε φαγητό στο γραφείο, αποφύγετε το junk food, καθως επιβαρύνει τον οργανισμό με θερμίδες, "κακά" λιπαρά και αλάτι και μειώνει την πνευματική απόδοση. Επιλέξτε τροφές με μαγνήσιο, που, ενισχύουν τον οργανισμό. Αυτό σημαίνει πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όσπρια, δημητριακά, ξηρούς καρπούς και σοκολάτα. Επιπλέον, σχετικά με την ατονία, η επιστήμη υποστηρίζει ότι η πιο αποτελεσματική λύοη κρύβεται σε ένα φλιτζάνι καφέ. Λόγω της ήπιας διεργετικής δράσης που εμφανίζει η καφεΐνη στο ανθρώπινο σώμα, η μέτρια κατανάλωση της μπορεί να τονώσει, να αυξήσει την πνευματική διαύγεια και να βελτιώσει τη οωματική αντοχή.

 

Άγχος
Έχει διαπιστωθεί ότι άτομα που υποφέρουν από άγχος
παρουσιάζουν διαταραγμένη διατροφική συμπεριφορά. Εκτός από επεισόδια υπερφαγίας ή αποχής από το φαγητό, συχνά καταφεύγουν σε αλμυρά σνακ (όπως πατατάκια, ξηρούς καρπούς, ποπ-κορν). Η συγκεκριμένη συμπεριφορά θεωρείται λογική, καθώς το στρες ευθύνεται για την αυξημένη παραγωγή ανδρεναλίνης από τα επινεφρίδια, υπεύθυνα σύμφωνα με ειδικούς για την επιθυμία μας για αλμυρή τροφή.

Λύση
Aς δούμε τα δεδομένα: όταν είμαστε αγχωμένοι ψάχνουμε για κριτσανιστές τροφές. Σίγουρα δεν υπάρχουν light πατα τάκια, μπορούν όμως να αντικατασταθούν με στικς λαχανικών, π.χ. καρότο ή αγγούρι. Επιπλέον, όταν οι ξηροί καρποί είναι ανάλατοι και το ποπ-κορν χωρίς βούτυρο και αλάτι, οι επιλογές αυτές γίνονται λιγότερο επιβαρυντικές. Μπορεί να μην υπάρχουν μαγικές τροφές που εξαφανίζουν το άγχος, υπάρχουν όμως αυτές που δημιουργούν μια ατμόσφαιρα ζεν και αυξάνουν τη σεροτονίνη.

 

ΠΗΓΗ "ΡαδιοΤηλεόραση"

Δείτε επίσης

'Η ΝΤΟΜΑΤΟΥΛΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΧΩΡΟΥΣΕ ΣΤΟ ΤΕΛΑΡΟ' στο PUBLIC Γλυφάδας

'Η ΝΤΟΜΑΤΟΥΛΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΧΩΡΟΥΣΕ ΣΤΟ ΤΕΛΑΡΟ' στο PUBLIC Γλυφάδας

Οι εκδόσεις Μίνωας και το Public Γλυφάδας σας προσκαλούν σε μια εκδήλωση για γονείς και παιδιά με αφετηρία το βιβλίο της Ελένης Πετρουλάκη «Η ντοματούλα που δεν χωρούσε στο τελάρο» και θέμα «Παιδική διατροφή και άσκηση».!

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία