Ειδήσεις

Μυστικά διατροφής για λαμπερά μαλλιά Ομορφιά

Οι λειτουργίες του οργανισμού  θα  βοηθήσουν για σωστή αναδόμηση της τρίχας.

 

Παρακάτω αναφέρονται ποια θρεπτικά συστατικά επηρεάζουν την υγεία των μαλλιών:

Πρωτεΐνη
Τα μαλλιά αποτελούνται κατά 90% από έναν τύπο πρωτεΐνης που λέγεται κερατίνη. Γι' αυτό τον λόγο μια διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνες συμβάλλει στην καλύτερη αναδόμηση της τρίχας. Ο υποσιτισμός, λόγω ανεπαρκούς πρόσληψης πρωτεΐνης, αλλά και ενέργειας, έχει ως αποτέλεσμα την εξασθένιση του τριχοθυλακίου, επιφέροντας τριχόπτωση και κάνοντας πιο εύθραυστη την τρίχα.

Βιταμίνη Α
Η βιταμίνη Α είναι πολύ σημαντική για την ομαλή ανάπτυξη όλων των κυττάρων του οργανισμού μας, συμπεριλαμβανόμενων και των κυττάρων του τριχωτού της κεφαλής. Παρατεταμένη ανεπαρκής πρόσληψη της βιταμίνης Α μπορεί να οδηγήσει σε πτώση των μαλλιών και να τα καταστήσει πιο ξηρά, θαμπά και εύθραυστα.

Βιταμίνη C
Η βιταμίνη C επίσης χρησιμοποιείται για το σχηματισμό του κολλαγόνου, μιας διαρθρωτικής ίνας που απαιτείται για τον οργανισμό να διατηρήσει την ελαστικότητα και για συμπαγή δέρμα. Επιπλέον, ως αντιοξειδωτική βιταμίνη προστατεύει τους ιστούς του οργανισμού, συμπεριλαμβανομένων και των ιστών των τριχοθυλακίων, έναντι των ελευθέρων ριζών, με αποτέλεσμα να προλαμβάνει τη γήρανση των μαλλιών.

Φυλλικό οξύ και βιταμίνη Β12
Αυτές οι βιταμίνες συμμετέχουν στη δημιουργία των ερυθρών αιμοσφαιρίων, τα οποία μεταφέρουν οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά σε όλα τα κύτταρα του σώματος, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων του τριχωτού της κεφαλής, τα θυλάκια, και της αναπτυσσόμενης τρίχας. Ανεπάρκεια αυτών των δύο βιταμινών μπορεί να επιφέρει μειωμένη διοχέτευση οξυγόνου και αίματος στους ιστούς των τριχοθυλακίων, καθιστώντας τα μαλλιά πιο θαμπά, εύθραυστα και αδύναμα.

Βιοτίνη
Η βιοτίνη παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των μαλλιών και είναι χρήσιμη για την αντιμετώπιση της τριχόπτωσης. Η ανεπάρκεια βιοτίνης μπορεί να προκαλέσει τριχόπτωση, ενώ η θεραπεία με χορήγησή της έχει αποδειχθεί ότι αποκαθιστά την ομαλή ανάπτυξη των μαλλιών.

Ψευδάργυρος
Ο ψευδάργυρος είναι απαραίτητο ιχνοστοιχείο για τον ανθρώπινο οργανισμό, το οποίο αποτελεί βασική δομική μονάδα της κερατίνης (βασική πρωτεΐνη της τρίχας). Επιπλέον, έχει βρεθεί ότι σχετίζεται με την τριχόπτωση, αφού αναστέλλει ένα ένζυμο το οποίο επηρεάζει τη μετατροπή της τεστοστερόνης σε DHT (διυδροτεστοστερόνη). Πρόκειται για προϊόν μεταβολισμού, το οποίο, αν υπάρχει σε υψηλά επίπεδα, μπορεί να προκαλέσει τριχόπτωση.

Σίδηρος
Ο σίδηρος είναι βασικό συστατικό της αίμης, που αποτελεί την αιμογλοβίνη. Όπως με τη βιταμίνη Β 12 και το φυλλικό οξύ, έτσι και σε ανεπάρκεια σιδήρου (σιδηροπενική αναιμία) υπάρχει μειωμένη παροχέτευση οξυγόνου στους ιστούς των τριχοθυλακίων. Ως εκ τούτου, επηρεάζεται αρνητικά η υγεία των μαλλιών.

 

Πηγές θρεπτικών συστατικών που προάγουν την υγεία των μαλλιών

Πρωτεΐνη                    

Αβγά, κρέας, πουλερικά, ψάρια, τυρί, όσπρια    

Ψευδάργυρος

Δημητριακά, συκώτι, όσπρια, θαλασσινά, σπόροι σιταριού, μαγιά μπίρας, αβγά

Φυλλικό οξύ

Πράσινα φυλλώδη λαχανικά, χυμός πορτοκαλιού, φιστίκια, φασόλια, όσπρια, εντόσθια

Βιταμίνη Α

Ψάρια, αβγά ψαριών, έλαια ψαριών (μουρουνέλαιο), βούτυρο, γάλα, συκώτι και καρότο (ως προβιταμίνη Α)

Βιταμίνη C

Φρούτα και λαχανικά, κυρίως φράουλες, εσπεριδοειδή, ακτινίδια, κεράσια, μούρα, πεπόνι, ντομάτα, λάχανο, πράσινη πιπεριά, μπρόκολο

Βιοτίνη

Συκώτι, κρόκος αβγού, καρύδια, φακές, άπαχο κρέας, φρούτα, δημητριακά, ψωμί, ορισμένα λαχανικά (σπανάκι, σπόροι σόγιας, μανιτάρια)

Βιταμίνη Β 12

Κρέας, πουλερικά, ψάρια, αβγά, γαλακτοκομικά

Σίδηρος

Κρέας, πουλερικά, ψάρια, φακές, φασόλια, σουσάμι

 

rountouΡούντου Αθηνά
Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος
Επιστημονική υπεύθυνη Λόγω... διατροφής Κατερίνη
Ιδρυτικό μέλος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας.

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία