Ειδήσεις

Μύθοι & Αλήθειες περί... διατροφής Αλήθειες & Μύθοι

Κατά καιρούς ακούμε πολλά για το τι πρέπει να προτιμάμε να τρώμε, τι απαγορεύεται, τι μας παχαίνει και τι όχι. Ισχύουν όμως όλα αυτά που ακούμε και διαβάζουμε ή πολλές φορές πέφτουμε σε παγίδες;

Μύθοι & Αλήθειες περί... διατροφής

Το λευκό ψωμί παχαίνει περισσότερο από το ολικής αλέσεως;
Μύθος: Τόσο το λευκό ψωμί όσο και το ολικής έχουν ακριβώς τις ίδιες θερμίδες. Η διαφορά είναι ότι το ολικής είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες που βοηθούν στη σωστή λειτουργία του εντέρου και στη προστασία της καρδιάς.

Το λεμόνι «καίει» το λίπος...
Μύθος: Δεν υπάρχουν τρόφιμα που καίνε το λίπος. Γενικότερα δεν υπάρχει λιποδιαλυτής. Η καύση του λίπους γίνεται όταν οι θερμίδες είναι περιορισμένες, με αποτέλεσμα ο οργανισμός να ενεργοποιήσει τις αποθήκες λίπους για να συμπληρώσει την απαραίτητη ενέργεια. Επιπλέον, η αύξηση της μυϊκής μάζας ενισχύει την καύση λίπους.

Το σπανάκι και οι φακές είναι πλούσια σε σίδηρο...
Ναι μεν αλλά...: Το σπανάκι και οι φακές είναι πλούσια σε μη αιμικό σίδηρο (φυτικό). Η ιδιαιτερότητά του είναι να μην απορροφάται σε μεγάλο ποσοστό από τον οργανισμό σε αντίθεση με τον αιμικό (ζωικό). Για να επιτύχουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απορρόφηση του μη αιμικού σιδήρου, θα χρειαστούμε να συνοδεύσουμε το σπανάκι και τις φακές με ένα ποτήρι χυμό πορτοκάλι. Η βιταμίνη C βοηθάει στην απορρόφηση μη αιμικού σιδήρου από τον οργανισμό.

Τα προϊόντα light δε παχαίνουν...
Μύθος: Δεν πρέπει να μπερδεύουμε τα λιπαρά ή τη ζάχαρη που έχει ένα προϊόν με τις θερμίδες. Με την ένδειξη "light" εννοούν ότι το συγκεκριμένο προϊόν έχει χαμηλά λιπαρά (ή και καθόλου) ή ότι δεν περιέχει ζάχαρη. Αν δείτε τον πίνακα με τις θερμίδες του προϊόντος θα διαπιστώσετε πως light ΔΕΝ σημαίνει και λίγες θερμίδες!

Οι μπανάνες μας παχαίνουν...
ΜΥΘΟΣ: Η μπανάνα μας παρέχει τη διπλάσια ενέργεια σε σχέση με ένα μικρό μήλο (120 έναντι 60 περίπου θερμίδων) και αυτό οφείλεται στο ότι η μπανάνα έχει υψηλότερη περιεκτικότητα σε σάκχαρα και μικρότερη περιεκτικότητα σε νερό σε σχέση με όλα τα άλλα φρούτα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι παχαίνει! Αντίθετα, είναι το φρούτο με τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε κάλιο και συστήνεται σε άτομα με υψηλή αρτηριακή πίεση. Δεν υπάρχει λόγος να αποφεύγουμε τη μπανάνα, απλά πρέπει να γνωρίζουμε ότι αντιστοιχεί σε 2 μερίδες φρούτων.

Προτιμούμε την μαργαρίνη και όχι το φρέσκο βούτυρο...
Αλήθεια: η μαργαρίνη έχει χαμηλότερη περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά, δεν περιέχει trans λιπαρά, αντίθετα έχει περισσότερα πολυακόρεστα και ω3 λιπαρά και είναι πλουσιότερη σε λιποδιαλυτές βιταμίνες.

Ρούντου Αθηνά
Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος,Bsc
Επιστημονική υπεύθυνη διαιτολογικών μονάδων ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Κατερίνη-Λάρισα
Ιδρυτικό μέλος της Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία