Ειδήσεις

Μελομακάρονα Εποχιακά Θέματα

Τα Χριστούγεννα είναι από τις μεγαλύτερες γιορτές Χριστιανοσύνης, φαγητού και καλοπέρασης! Και πώς να μην είναι άλλωστε αφού μας προσφέρουν ποικιλία φαγητών, ποτών και γλυκών τα οποία έχουμε την ευκαιρία να γευτούμε μόνο τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο! Ένα από τα πλέον αγαπημένα, αλλά και παραδοσιακά γλυκίσματα των Χριστουγέννων είναι τα μελομακάρονα.

 

Μελομακάρονα

Σύσταση ανά 100γρ (2 κομμάτια)

  • Θερμίδες: 365kcal
  • Πρωτεΐνες: 3,6γρ
  • Ολικό λίπος: 19,1γρ
  • Κορεσμένο λίπος: 2,5γρ
  • Μονοακόρεστα λιπαρά:11,5γρ
  • Πολυακόρεστα λιπαρά: 4γρ
  • Χοληστερόλη: 0

ΥΛΙΚΑ

Αλεύρι (32γρ): 109 kcal, 3γρ πρωτεΐνη, 25γρ υδατάνθρακες. Πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β που βοηθάνε στη λειτουργία του νευρικού συστήματος και του εγκεφάλου. Αποτελεί καλή πηγή καλίου και φωσφόρου, ο οποίος εκτός από τη συμμετοχή του στη δόμηση των οστών και των δοντιών έχει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη και διατήρηση των κυττάρων αλλά και τη σύνθεση των DNA και RNA.

Χυμός πορτοκάλι (2,4γρ): 2 kcal. Πλούσιο σε βιταμίνη C (40mg/100γ) θωρακίζει την άμυνα του οργανισμού, ενώ ενισχύει την απορρόφηση φυτικής προελεύσεως σιδήρου. Περιέχει υψηλή ποσότητα καλίου το οποίο βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πιέσεως καθώς και στην ισορροπία ηλεκτρολυτών στον οργανισμό.

Κονιάκ (1,28γρ): 3 kcal. Το κονιάκ, σύμφωνα με μελέτες που έχουν διεξαχθεί, φέρεται να έχει ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Επιπλέον, η συχνή κατανάλωση κονιάκ, πάντα με μέτρο, έχει σημαντικά οφέλη κατά της παχυσαρκίας και των καρδιαγγεικών παθήσεων.

Ελαιόλαδο (15γρ): 135kcal. Το ελαιόλαδο είναι από τα περισσότερο ωφέλιμα για τον οργανισμό έλαια λόγω της υψηλής του περιεκτικότητας σε μονοακόρεστα λιπαρά, τα οποία συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του καρδιαγγεικού συστήματος. Επίσης, είναι καλή πηγή της βιταμίνης Ε, η οποία βοηθά στην υγεία τόσο του δέρματος όσο και των μαλλιών και των νυχιών.

Κανέλα (αμελητέα ποσότητα): Περιέχει ποσότητα σιδήρου με μεγάλη βιοδιαθεσιμότητα και σε συνδυασμό με τη βιταμίνη C του χυμού πορτοκαλιού τονώνει την άμυνα του οργανισμού και συμβάλλει στην πρόληψη της αναιμίας. Αποτελεί, επίσης, πολύ καλή πηγή μαγγανίου και ασβεστίου. Η κανέλα φέρεται, σύμφωνα με μελέτες, να επιδρά θετικά στη μείωση της χοληστερόλης αλλά και ρύθμιση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα.

Γαρύφαλλο (αμελητέα ποσότητα): Αποτελούνται από σημαντική ποσότητα πρωτεϊνών, σιδήρου, φωσφόρου, μαγνησίου, ασβεστίου και καλίου. Το γαρύφαλλο έχει αντιφλεγμονώδη δράση λόγω της υψηλής του περιεκτικότητας σε φλαβονοειδή. Χρησιμοποιείται ως αντισηπτικό, αλλά και ως αντισπασμωδικό σε περιπτώσεις μυϊκών σπασμών και μυαλγίας.

Ζάχαρη (16γρ): 64 kcal. Η ζάχαρη είναι μία από τα καλύτερες πηγές άμεσης ενέργειας και τόνωσης. Αποτελείται από απλά σάκχαρα τα οποία έχουν την ιδιότητα να αυξάνουν απότομα τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα με αποτέλεσμα την άμεση ώθηση του οργανισμού. Ωστόσο, καλό είναι η κατανάλωση ζάχαρης να γίνεται με μέτρο και να μην καταφεύγουμε σε καταχρήσεις.

Μέλι (7γρ): 21kcal, 5,9γρ υδατάνθρακες. Περιέχει ποσότητα σιδήρου και φυλλικού οξέος. Είναι γνωστό για τις αντιμικροβιακές και αντιβακτηριακές του ιδιότητες, για αυτό και χρησιμοποιείται κατά κόρον σε περιπτώσεις κρυολογημάτων και πονόλαιμου.

Καρύδια (4,32γρ): 27kcal, 1,3γρ πρωτεΐνη, 0,5γρ υδατάνθρακες, 2,9γρ λιπαρά. Εξαιρετική πηγή μαγνησίου και φωσφόρου ( 251mg/100g 654mg/100g, αντίστοιχα) καθώς και πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας. Περιέχουν, επίσης, αρκετή ποσότητα σεληνίου και βιταμίνης Ε, στοιχεία τα οποία διακρίνονται για την αντιοξειδωτική τους δράση. Τα καρύδια είναι πλούσια σε μονοακόρεστα, ω-3 και ω-6 λιπαρά οξέα και παρόλη την υψηλή τους περιεκτικότητα σε λιπαρά δεν επιβαρύνουν τη χοληστερόλη. Αντίθετα, η συχνή κατανάλωση καρυδιών βοηθά στη μείωση επιπέδων χοληστερόλης και στην καλή υγεία του καρδιαγγειακού συστήματος.

asimakopoulouΕλίνα Ασημακοπούλου
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, BSc
Επιστημονική Υπεύθυνη ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Καλύβια Αττικής
Γ. Γραμματέας Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας (ΕΛ.Δ.Ε.)
e.assimakopoulou@gmail.com

 

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία