Ειδήσεις

Μαύρο τσάι: ένα ρόφημα για όλους Τροφογνωσία

Το τσάι αποτελεί το  πιο δημοφιλές ποτό παγκοσμίως μετά το νερό.

 

Τώρα οι αυστραλοί επιστήμονες βρίσκουν άλλο ένα σημαντικό όφελος από την κατανάλωση μαύρου τσαγιού που αυτή τη φορά αφορά την καρδιά. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν οι ειδικοί στο επιστημονικό περιοδικό «Archives of Internal Medicine», το μαύρο τσάι μειώνει τόσο τη συστολική όσο και τη διαστολική αρτηριακή πίεση. Η περιεκτικότητα του μαύρου τσαγιού σε φλαβονοειδή, βοηθά στη μείωση της LDL «κακής» χοληστερόλης, μειώνοντας την πιθανότητα καρδιαγγειακών παθήσεων.

Μια άλλη θετική και ελπιδοφόρα μελέτη αναφέρει ότι το μαύρο τσάι ενδεχομένως να προστατεύει και από την εμφάνιση διαβήτη τύπου 2. Το συμπέρασμα αυτό βασίζεται σε μαθηματική ανάλυση στοιχείων από 50 χώρες και δημοσιεύθηκε στο site της British Medical Journal και αποκαλύπτει πως τα κρούσματα διαβήτη είναι χαμηλότερα σε όσες χώρες είναι υψηλότερη η κατανάλωση του ροφήματος.

Το μαύρο τσάι παράγεται με ζύμωση. Η διαδικασία της ζύμωσης μετατρέπει τα απλά φλαβονοειδή του πράσινου τσαγιού (τις κατεχίνες) σε πιο πολύπλοκα φλαβονοειδή (λέγονται θειαφλαβίνες ή TFs και θειαρουµπιγίνες ή TRs). Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η διαδικασία ζυμώσεως που μετατρέπει το πράσινο τσάι σε μαύρο, προκαλεί την παραγωγή πολύπλοκων φλαβονοειδών. Βέβαια οι επιστήμονες υποστηρίζουν πως πρέπει να γίνουν περαιτέρω έρευνες για να ξεκαθαριστεί με σαφήνεια ότι όντως το μαύρο τσάι μπορεί να συμβάλλει στην πρόληψη του διαβήτη.

Τσάι και στοματική υγεία
Το μαύρο τσάι έχει αυξημένη περιεκτικότητα σε θειορουβικίνη και θειοφλαβίνες, που αυξάνουν την αντίσταση του οργανισμού στα μικρόβια. Επίσης, φαίνεται ότι το τσάι έχει αντιβακτηριακή δράση και μειώνει την τερηδόνα στους ανθρώπους μέσω του φθορίου ή και των φλαβονοειδών, που περιέχει. Το φυτό Camellia sinensis έχει φυσικά εκχυλίσματα φθορίου από το έδαφος, τα οποία στη συνέχεια συσσωρεύεται στα φύλλα του. Για το λόγο αυτό, τα ξερά φύλλα του τσαγιού μπορεί να περιέχουν φθόριο (1-2 ppm στο πράσινο τσάι, ενώ η περιεκτικότητα του φθορίου στο μαύρο τσάι, φαίνεται να είναι 5 φορές υψηλότερη). Επιπλέον, τα φλαβονοειδή έχουν την ικανότητα να κάνουν το σμάλτο των δοντιών πιο ανθεκτικό στα οξέα και αυτό είναι μια άλλη παράμετρος που σχετίζεται με τη διατήρηση της οδοντικής υγείας.

Το μαύρο και πράσινο τσάι, έχουν σχεδόν το ίδιο ποσοστό αντιοξειδωτικών ουσιών ( πολυφαινόλες) . Αυτές οι πολυφαινόλες διαφέρουν μεταξύ τους ως προς την σύσταση, μιας και το πράσινο τσάι εμπεριέχει πολύ περισσότερες κατεχίνες σε σχέση με το μαύρο τσάι.

Τέλος , να αναφέρουμε ότι το μαύρο τσάι έχει πολύ περισσότερη καφεΐνη σε σχέση με το πράσινο, γι αυτό καλό είναι να αποφεύγετε από εγκύους και από άτομα που θέλουν να προσέχουν την πρόσληψη καφεΐνης.

valasiaΒαλασία Τοκμακίδου
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, BSc
Επιστημονική Υπεύθυνη ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Θεσσαλονίκη
Ιδρυτικό Μέλος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας

Δείτε επίσης

Απολαύστε την αγαπημένη σας μπύρα χωρίς θερμίδες

Απολαύστε την αγαπημένη σας μπύρα χωρίς θερμίδες

Η κατανάλωση αλκοόλ αποτελεί συνήθως απαγορευμένο καρπό για όσους προσέχουν τη διατροφή τους και την υγεία τους. Ωστόσο, η επιλογή του κατάλληλου ποτού, όπως η μπύρα, μπορεί να προσφέρει το «τερπνόν μετά του ωφελίμου».!

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία