Ειδήσεις

Λόγω ενός προβλήματος υγείας που αντιμετώπισα πέρσι, πήρα 10 κιλά. Ο ειδικός απαντά...

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

 

Ερώτηση: Καλησπέρα. Είμαι 35 ετών, έχω ύψος 1.73 και είμαι 90 κιλά. Λόγω ενός προβλήματος υγείας που αντιμετώπισα πέρσι, πήρα 10 κιλά. Προσπαθώ να τα χάσω αλλά μου είναι δύσκολο. Νομίζω πως παίζει ρόλο και η ψυχολογία γιατί από τότε που έπαθα αυτό, νιώθω αδύναμη και κουρασμένη. Θέλω να τα χάσω αλλά δεν βρίσκω το κουράγιο. Παρόλ' αυτά τι μου προτείνετε για να ξεκινήσω σιγά σιγά να χάνω; 

Απάντηση: Αγαπητή,

Καθημερινά θα πρέπει να ακολουθείτε συχνότητα γευμάτων (Πρωινό, δεκατιανό, μεσημεριανό, απογευματινό, βραδινό).

  • Μέσα στην ημέρα σας θα πρέπει να τρώτε 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών (π.χ. ένα με δυο φρούτα για απογευματινό ή δεκατιανό και σαλάτα μαζί με το μεσημεριανό και το βράδυ.
  • Να προτιμάτε τρόφιμα ολικής άλεσης( π.χ. δημητριακά/μακαρόνια ολικής, καστανό ρύζι , μαύρο ψωμί).
  • Οι πρωτεΐνες στην καθημερινότητα σας θα πρέπει να προέρχονται από λιπαρά ψάρια (λόγωτου ότι τα ψάρια περιέχουν καλά λιπαρά) και από το κοτόπουλο καθώς έχει πολύ λιγότερο λίπος σε σχέση με τα κόκκινα κρέατα.
  • Άλλες πηγές πρωτεϊνών είναι τα όσπρια όπως οι φακές τα φασόλια και τα ρεβίθια και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, που θα πρέπει να τρως τις light εναλλακτικές τους (π.χ. κίτρινα τυριά light, το κατίκι, το ανθότυρο, το γιαούρτι και το γάλα 2% λιπαρά). Απέφυγε την συχνή κατανάλωση τυριών όπως η φέτα ,παρμεζάνα και γραβιέρα καθώς έχουν μεγαλύτερα ποσοστά λίπους από τα παραπάνω.
  • Το λίπος που προσλαμβάνετε ( το οποίο δεν πρέπει να παραβλέψεις) θα πρέπει να προέρχεται από τα λιπαρά ψάρια και ανάλατους ξηρούς καρπούς (π.χ. αμύγδαλα), ελαιόλαδο και ελιές. Επίσης καθημερινά θα πρέπει να πίνεις 10 με 12 ποτήρια νερό και να τρως μέχρι 6 γραμμάρια αλατιού (1 ½ κουταλάκι του γλυκού συμπεριλαμβανομένου και αυτού που περιέχεται στα τρόφιμα).

Όσο για την ψυχολογία σας που θεωρείτε ότι σε εμποδίζει, τρόφιμα όπως η μαύρη σοκολάτα, το πράσινο τσάι, τα μούρα , ο σολομός, το ginseng, τα δημητριακά ολικής άλεσης , το γάλα , οι ανάλατοι ξηροί καρπού, το αβοκάντο, τα λιπαρά ψάρια, η μπανάνα, ο κρόκος Κοζάνης αλλά και ο καφές ( χωρίς κρέμες και με όσο λιγότερη ζάχαρη γίνεται ,η stevia) καταπoλεμούν το stress.

Δεν θα πρέπει να αποθαρρύνεστε όσον αφορά το χάσιμο των κιλών σας. Ούτε να επηρεάζεστε από τους γύρω σας καθώς ο κάθε οργανισμός είναι ξεχωριστός και χάνει σε διαφορετικούς ρυθμούς κιλά.

Θα πρότεινα εάν υπάρχει δυνατότητα να ξεκινήσετε γυμναστική που προάγει την καλύτερη ψυχική υγεία, λόγω του ότι αυξάνει τα επίπεδα των ενδορφινών (σερετονίνη). Αλλά ακόμα και αν δεν υπάρχει η δυνατότητα, θα πρέπει να περπατάτε μισή ώρα τις περισσότερες μέρες μέσα στην εβδομάδα, χωρίς να υπολογίζετε τις εξωτερικές σας υποχρεώσεις.

Τέλος, καλό θα ήταν να συμβουλευτείτε έναν πτυχιούχο διατροφολόγο, ο οποίος θα σχεδιάσει ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα διατροφής που θα καλύπτει τις ανάγκες σας.

Φίλιππος Σολάκης
Τελειοφ. Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
fsolakis@hotmail.com

  Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,
θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον 
Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία