Ειδήσεις

Το καλοκαίρι φεύγει... Tο άγχος της δίαιτας έρχεται!!! Εποχιακά Θέματα


Οι καλοκαιρινές διακοπές τελείωσαν και για ακόμη μια φορά εκτός από τις ευχάριστες αναμνήσεις, άφησαν πίσω τους πολλές τύψεις για υπερβολική κατανάλωση φαγητού, γλυκών και αλκοόλ.

Ωστόσο, δε θα πρέπει να αφήσουμε να μας καταλάβει ο πανικός για αποτοξίνωση και μονοφαγία, προκειμένου να επιτύχουμε γρήγορη απώλεια βάρους. Αντίθετα, θα πρέπει να διατηρήσουμε τη ψυχραιμία μας, να θέσουμε ρεαλιστικούς στόχους.

Είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε ότι οι δίαιτες που υπόσχονται θεαματικά αποτελέσματα σε σύντομο χρονικό διάστημα στηρίζονται κυρίως στην απώλεια υγρών και όχι λίπους, γι’ αυτό δεν έχουν μόνιμο αποτέλεσμα και πολλές φορές να είναι επικίνδυνες για την υγεία. Έτσι, ο στόχος μας δεν θα πρέπει να ξεπερνά την μείωση του 1 κιλού την εβδομάδα.

Όσον αφορά τη διατροφή που θα ακολουθήσουμε για να απαλλαχθούμε από τα περιττά κιλά των διακοπών και πάνω από όλα να εφαρμόσουμε μία διατροφή, αυτή χαρακτηρίζεται από το τρίπτυχο «ποικιλία – μέτρο - ισορροπία», δηλαδή καταναλώνουμε τρόφιμα από όλες τις ομάδες στη σωστή ποσότητα και συχνότητα. Δεν υπάρχουν τρόφιμα που απαγορεύονται, ούτε τρόφιμα που πρέπει να υπερκαταναλώνονται. Όλα τα τρόφιμα συνεισφέρουν στην κάλυψη των θρεπτικών απαιτήσεων, αρκεί να καταναλώνονται σε μικρές ποσότητες και στη σωστή συχνότητα.

Έτσι προκειμένου να χάσουμε τα κιλά του καλοκαιριού χωρίς να θέσουμε σε κίνδυνο τον οργανισμό μας καλό θα ήταν καθημερινά να εφαρμόζουμε τα εξής:

  • Μικρά & συχνά Γεύματα.
  • Καθημερινή λήψη πρωινού.
  • Κατανάλωση τροφίμων από όλες τις ομάδες (κρέας, φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά, δημητριακά, ελαιόλαδο).
  • Όχι κατανάλωση φαγητού αργά το βράδυ.
  • Αποφυγή τηγανιτών και πολύ λιπαρών τροφίμων (κέικ, πάστες, μαγιονέζα, κρέμα γάλακτος, ντρέσινγκ), βούτυρο, πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα.
  • Περιορισμένη κατανάλωση ζάχαρης, αλατιού, αλκοόλ.
  • Κατανάλωση τροφών πλούσιων σε φυτικές ίνες (ψωμί πολύσπορο, ζυμαρικά/δημητριακά ολικής αλέσεως, καστανό/αναποφλοίωτο ρύζι, όσπρια, φρούτα, λαχανικά).

Επιπρόσθετα, κύριο μέλημά μας πρέπει να αποτελεί και η ενυδάτωση, εφόσον οι υψηλές θερμοκρασίες και η συνεχής έκθεση στον ήλιο το καλοκαίρι ήταν αίτια αφυδάτωσης  του οργανισμού μας. Εκτός από την κατανάλωση νερού – που πρέπει να αποτελεί την πρώτη μας επιλογή – η ενυδάτωση του οργανισμού μας μπορεί να επιτευχθεί και μέσω της κατανάλωσης διαφόρων ποτών ή ροφημάτων όπως: χυμοί, γάλα, τσάι, καφές, σόδα, αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη, σούπες, αφεψήματα, αλλά και μέσα από αρκετές τροφές, όπως είναι τα φρούτα και τα λαχανικά. Καθημερινά συνίσταται η πρόσληψη τουλάχιστον 8-10 ποτήρια υγρών.

Τέλος, στην προσπάθειά μας να χάσουμε τα περιττά κιλά το καλοκαιριού δε θα πρέπει να ξεχνάμε τη σημασία της φυσικής δραστηριότητας. Συγκεκριμένα, συστήνεται φυσική δραστηριότητα τουλάχιστον 30 λεπτά καθημερινά.

Εύα Καφετζή, BSc
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Επιστημονική Διευθύντρια ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ – ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Πτολεμαΐδας
Αναπληρωτής Υπεύθυνη Βορείου Ελλάδας Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
Kafetzi@apisxnansis.gr

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία