Ειδήσεις

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ | Η δίαιτα της τελευταίας στιγμής Εποχιακά Θέματα

Η κατάρα της τελευταίας στιγμής. Γιατί όλοι οι Έλληνες θέλουν να χάσουν κιλά ένα μήνα πριν τις διακοπές;

Πώς αυτό είναι σχεδόν ακατόρθωτο
Εν όψει καλοκαιριού οι περισσότεροι επιθυμούν να χάσουν τα περιττά κιλά του χειμώνα, σε όσο το δυνατό μικρότερο χρονικό διάστημα, υποβάλλοντας τον εαυτό τους σε ακραίες και στερητικές δίαιτες. Η αλήθεια είναι ότι η απώλεια πολλών κιλών σε μικρό χρονικό διάστημα είναι ο διακαής πόθος όλων. Όμως, είναι επίσης αλήθεια ότι η εφαρμογή αυτών των διατροφικών σχημάτων, ακριβώς επειδή τα περισσότερα είναι ακραία, μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα στον ανθρώπινο οργανισμό. Η απότομη μείωση των θερμίδων έχει ως αποτέλεσμα τη γρήγορη μείωση του βάρους και την απώλεια κυρίως υγρών και μυϊκής μάζας, καθώς επίσης και τη μείωση του μεταβολισμού. Μετά από τη λήξη μιας τέτοιας δίαιτας, ο οργανισμός αποθηκεύει ευκολότερα το λίπος που χάθηκε, αφήνοντας κάποιον με παραπάνω λίπος και λιγότερο μυϊκό ιστό. Ο ενδεικνυόμενος ρυθμός απώλειας είναι 2-4 κιλά τον μήνα.

Τι μπορεί να κάνει κάποιος για να μπει σε πρόγραμμα έστω και στο παρα 5 και τι μπορεί να περιμένει ως αποτέλεσμα;
Μικρές αλλαγές στις καθημερινές συνήθειες διατροφής και άσκησης είναι εύκολο να επιτευχθούν έστω και στο παρά 5 και είναι πιθανότερο να διατηρηθούν σε μακροχρόνιο επίπεδο, προσφέροντας πολλαπλά οφέλη στην υγεία και την ποιότητα ζωής. Μπορείτε να υιοθετήσετε μια ισορροπημένη διατροφή με 4-5 γεύματα ημερησίως, επαρκή πρόσληψη υγρών, αποφυγή λιπαρών τροφών και γλυκών. Καταναλώστε αποκλειστικά τρόφιμα ολικής αλέσεως, 2-3 ποτήρια πράσινο τσάι και προσπαθήστε να μην τσιμπολογάτε. Έτσι, μπορείτε να χάσετε 2-4 κιλά/μήνα και θα έχετε τη μέγιστη απώλεια σε λίπος, χωρίς να επιβαρύνετε το μεταβολισμό σας.

Ποιες συνήθειες θα φέρουν εμφανές αποτέλεσμα (γιατί θα βοηθήσουν κάποιον να ξεπρηστεί, να λειτουργεί το γαστρενερικό του καλύτερα ώστε να μην είναι φουσκωμένος κτλ)

Κάποιες συνήθειες που θα φέρουν εμφανές αποτέλεσμα είναι :

  • Η αντικατάσταση λευκών ζυμαρικών και δημητριακών με αντίστοιχα προϊόντα ολικής άλεσης. Ανεξάρτητα από το γεγονός ότι είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, περιέχουν και φυτικές ίνες οι οποίες προκαλούν πιο γρήγορα κορεσμό και μειώνουν το αίσθημα πείνας, με αποτέλεσμα να μειώνεται η ποσότητα φαγητού που καταναλώνεται. Επιπλέον, βελτιώνουν τη λειτουργία του εντέρου και παρουσιάζουν σημαντική επίδραση στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας, αφού αυξάνουν τον όγκο των κοπράνων και προστατεύουν τη φυσιολογική χλωρίδα του εντέρου.
  • Πίνετε καθημερινά 3-4 ποτήρια πράσινο τσάι: Το μυστικό του βρίσκεται στις κατεχίνες, φυσικά αντιοξειδωτικά του τσαγιού, που σύμφωνα με έρευνες ενισχύουν το μεταβολισμό και συμβάλλουν στη μείωση του σπλαγχνικού (κοιλιακού) λίπους.
  • Καταναλώνετε καθημερινά 3 μερίδες γαλακτοκομικών χαμηλών σε λιπαρά (γάλα, γιαούρτι, τυρί): Νεότερες επιστημονικές έρευνες δείχνουν ότι η καθημερινή πρόσληψη 3 μερίδων ημίπαχων γαλακτοκομικών, προσδίδουν στον οργανισμό την απαιτούμενη ποσότητα ασβεστίου για τη ρύθμιση του μεταβολισμού και την καύση λίπους. Συγκεκριμένα, όταν η πρόσληψη ασβεστίου από την τροφή είναι υψηλή, αυξάνεται η συγκέντρωσή του στο αίμα με αποτέλεσμα να μειώνεται η έκκριση της ορμόνης καλσιτονίνης, η οποία εμποδίζει τη λιπόλυση και να αυξάνει την αποθήκευση λίπους με τη μορφή τριγλυκεριδίων στο λιπώδη ιστό. Μάλιστα, σε μια μελέτη που έγινε στο Πανεπιστήμιο του Τένεσι διαπιστώθηκε ότι οι παχύσαρκοι ενήλικες που έτρωγαν 3 μερίδες ημίπαχο γιαούρτι την ημέρα σε συνδυασμό με ισορροπημένη διατροφή έχασαν 22% περισσότερο βάρος, 61% περισσότερο σωματικό λίπος και 81% περισσότερο λίπος στο στομάχι από αυτούς που δεν έτρωγαν γιαούρτι.
  • Καταναλώνετε 2-3 φορές εβδομαδιαία ψάρια: η υψηλή περιεκτικότητα των ψαριών σε ω-3 λιπαρά οξέα βελτιώνουν την ευαισθησία στην ινσουλίνη, η οποία βοηθά στην ενδυνάμωση των μυών και στη μείωση του λίπους της κοιλιάς.
  • Τέλος, οι ειδικοί συμφωνούν ότι το στρες χτυπά στο στομάχι. Λιγότερο στρες, μικρότερο φούσκωμα! Σε εποχές έντονου στρες εκδηλώνονται γαστρεντερικές ενοχλήσεις ή επιδεινώνονται ήδη υπάρχουσες. Σε αυτή την περίπτωση, η λύση βρίσκεται στη σωστή διαχείριση του άγχους.

Ακολουθώντας λοιπόν όλα τα παραπάνω θα ξεπρηστείτε και θα λειτουργήσει καλύτερα το γαστρεντερικό σας σύστημα ώστε να μην νιώθετε φουσκωμένοι.

Γεωργία Καπώλη
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, ΜSc
Αντιπρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
Επιστημονική Διευθύντρια Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου «ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ» - ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Νεμέας Κορινθίας
kapoli@logodiatrofis.gr

&

Τίνα Καραΐσκου
Τελειόφοιτος Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
tinakaraiskou@gmail.com

 

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία