Ειδήσεις

Η διατροφική αξία των ζυμαρικών ολικής αλέσεως Τροφογνωσία

Τα ζυμαρικά βρίσκονται στη βάση της Πυραμίδας της Μεσογειακής διατροφής.

 

To γεγονός αυτό καθιστά τη συχνή κατανάλωσή τους μια εξαιρετική διατροφική επιλογή (καθημερινά μπορούμε να τρώμε 85γρ. προμαγειρεμένων ζυμαρικών). Ιδιαίτερα όταν επιλέγουμε ζυμαρικά ολικής αλέσεως, επωφελούμαστε από τα πολύτιμα συστατικά του φλοιού των σπόρων του σιταριού και την ευεργετική δράση που έχουν στην υγεία μας.

 

Τα ζυμαρικά βρίσκονται στη βάση της Πυραμίδας της Μεσογειακής διατροφής, γεγονός που καθιστά τη συχνή κατανάλωσή τους μια εξαιρετική διατροφική επιλογή (καθημερινά μπορούμε να τρώμε 85γρ. προμαγειρεμένων ζυμαρικών). Ιδιαίτερα όταν επιλέγουμε ζυμαρικά ολικής αλέσεως, επωφελούμαστε από τα πολύτιμα συστατικά του φλοιού των σπόρων του σιταριού και την ευεργετική δράση που έχουν στην υγεία μας.

Γιατί να τρώω ζυμαρικά ολικής αλέσεως;

  • Παρέχουν ενέργεια (γλυκόζη) για τη λειτουργία ζωτικών οργάνων (εγκέφαλος, ερυθρά αιμοσφαίρια, μυς).
  • Βοηθούν στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης ορισμένων μορφών καρκίνου, σύμφωνα με το Harvard School of Public Health, χάρη στην υψηλή περιεκτικότητά τους σε φυτοοιστρογόνα.
  • Είναι πλούσια σε χαλκό και σελήνιο, στοιχεία απαραίτητα για το σχηματισμό του συνδετικού ιστού, των κυττάρων του αίματος, τη λειτουργία του νευρικού, του ανοσοποιητικού και καρδιαγγειακού συστήματος και του θυρεοειδούς αδένα.
  • Eίναι μια καλή πηγή μαγνησίου και μαγγανίου .Το μαγνήσιο είναι απαραίτητο για τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης και την δόμηση ισχυρών και υγιών οστών, ενώ το μαγγάνιο ενισχύει στο μεταβολισμό των υδατανθράκων, των πρωτεϊνών και το σχηματισμό των οστών.
  • Είναι μια καλή επιλογή για τους ανθρώπους με διαβήτη και όσους κάνουν δίαιτα, μιας και το πλούσιο περιεχόμενό τους σε σύνθετους υδατάνθρακες και φυτικές ίνες, δεν αυξάνει απότομα τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Έτσι, τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως προσφέρουν αίσθηση πληρότητας/κορεσμού για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και μειώνουν τη λιπογένεση (αποθήκευση λίπους).

Ποια ζυμαρικά ολικής αλέσεως να προτιμώ;

Εκείνα που παρασκευάζονται από 100% σιμιγδάλι ολικής αλέσεως και παράγονται με τη μέθοδο αποφλοίωσης (pearling), η οποία αποδίδει ένα ομοιογενές σιμιγδάλι ολικής αλέσεως άριστης ποιότητας και χαρίζει ομοιογενή ζυμαρικά ολικής αλέσεως με πιο φυσικό χρώμα και λιγότερη ξινή γεύση συγκριτικά με άλλα προϊόντα της ίδιας κατηγορίας. Επίσης (στη συγκεκριμένη παραγωγική διαδικασία), διατηρούνται τα πιο θρεπτικά τμήματα του πίτουρου, και ιδίως τη στιβάδα της αλευρόνης, η οποία έχει υψηλή περιεκτικότητα σε μέταλλα, αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες.

Ιωάννα Βασιλακοπούλου
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, BSc
Επιστημονική Υπεύθυνη ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Πάτρα
Ιδρυτικό Μέλος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
vasilakopoulou @ logodiatrofis.gr

Δείτε επίσης

Απολαύστε την αγαπημένη σας μπύρα χωρίς θερμίδες

Απολαύστε την αγαπημένη σας μπύρα χωρίς θερμίδες

Η κατανάλωση αλκοόλ αποτελεί συνήθως απαγορευμένο καρπό για όσους προσέχουν τη διατροφή τους και την υγεία τους. Ωστόσο, η επιλογή του κατάλληλου ποτού, όπως η μπύρα, μπορεί να προσφέρει το «τερπνόν μετά του ωφελίμου».!

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία