Ειδήσεις

Η μπανάνα δεν παχαίνει! Αλήθειες & Μύθοι


Η μπανάνα έχει καθιερωθεί στο μυαλό μας ως φρούτο πλούσιο σε θερμίδες , ζάχαρη και ότι… «παχαίνει». 
Μπανάνα

Μία μπανάνα έχει συγκριτικά με άλλα φρούτα περισσότερες θερμίδες (90-130kcal). Ωστόσο, το θερμιδικό της περιεχόμενο είναι χαμηλό δεδομένου ότι η μέση ημερήσια ενεργειακή πρόσληψη ανέρχεται στις 2000 kcal. Έτσι, ακόμα και αν τρώμε μία μπανάνα ημερησίως είναι δύσκολο να παχύνουμε.

Επιπλέον, δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η μπανάνα είναι ένα φρούτο πολύ πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά (βιταμίνες A, B, C, D )με πολλές ευεργετικές ιδιότητες για τον ανθρώπινο οργανισμό. 

Το κάλιο που περιέχει  και τα σάκχαρα από τα οποία αποτελείται δηλαδή τη φρουκτόζη, γλυκόζη και σουρκόζη την  καθιστούν πολύτιμη για την άμυνα του ανθρώπινου οργανισμού καθώς και εξαιρετικά σημαντική πηγή ενέργειας.

Η μπανάνα είναι πολύ πλούσια σε μαγνήσιο με αποτέλεσμα η κατανάλωση της να ελαττώνει τη σωματική και πνευματική κόπωση και να βοηθάει ιδιαίτερα στην αντιμετώπιση των κραμπών.

Η μπανάνα είναι προτιμότερη έπειτα από σωματική δραστηριότητα, ή όταν επιθυμούμε κάτι γλυκό. Ενδείκνυται σε αθλητές, σκληρά εργαζόμενους, υπερτασικούς με αυξημένες ανάγκες σε κάλιο.

Τέλος, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η μπανάνα δεν περιέχει λίπος και χοληστερόλη.

Συμπερασματικά, η μπανάνα αποτελεί μια καλή πηγή ενδιαμέσου σνακ, πλούσιο σε φυτικές ίνες και θρεπτικά συστατικά και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αφαιρείται από ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής.

 

Βιργινία Παπαεμμανουήλ  
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, BSc
 

Δείτε επίσης

Διατροφικές Ανατροπές

Διατροφικές Ανατροπές

Η πλοήγηση στις  συνεχείς  μεταβαλλόμενες διατροφικές πληροφορίες που παρουσιάζονται στους καταναλωτές μπορεί να αφήσουν ερωτήσεις σχετικά με το τι είναι πραγματικό και τι δεν είναι.!

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία