Ειδήσεις

Η Μεσογειακή Διατροφή μπορεί να προστατεύσει από την απώλεια μνήμης Έρευνα

Μεσογειακή Διατροφή είναι καλύτερη για τον εγκέφαλό και βελτιώνει τη μνήμη.

 

Η Μεσογειακή Διατροφή είναι καλύτερη για τον εγκέφαλό σας αφού σας παρακινεί να τρώτε ελαιόλαδο και ξηρούς καρπούς, που βελτιώνουν δυνητικά τη μνήμη, αναφέρει μια κλινική μελέτη.

 

"Αυτή η μικρή μελέτη διαπίστωσε ότι η μεσογειακή διατροφή, η οποία είναι χαμηλή σε ζωικά τρόφιμα όπως το κρέας και το βούτυρο και υψηλή σε λαχανικά, όσπρια και δημητριακά ολικής άλεσης, όταν συμπληρώνεται με ελαιόλαδο ή ξηρούς καρπούς, συνδέεται με βελτιωμένη νοητική λειτουργία," δήλωσε η Samantha Heller, μια διατροφολόγος στο Κέντρο Μυοσκελετικής Περίθαλψης και Αθλητικής Απόδοσης του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης.

Οι γιατροί με επικεφαλής τον Emilio Ros στην Κλινική των Λιπιδίων, στην υπηρεσία της ενδοκρινολογίας και της διατροφής στην Κλινική του Νοσοκομείου, στη Βαρκελώνη, τυχαία επέλεξαν 447 ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας που ήταν περίπου 67 ετών, τυπικά υπέρβαροι αλλά όχι παχύσαρκοι, και με κίνδυνο για καρδιαγγειακή νόσο. Πολλοί είχαν υψηλή αρτηριακή πίεση ή υψηλή χοληστερόλη.

Τους είπαν να ακολουθήσουν μία από τις τρεις δίαιτες: μεσογειακή διατροφή που συμπληρώνεται με πέντε κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο την ημέρα, μια μεσογειακή διατροφή που συμπληρώνεται με 30 γραμμάρια καρύδια την ημέρα, ή μια διατροφή χαμηλή σε λιπαρά.

Συνολικά 334 από τους ανθρώπους που εμπλέκονταν αρχικά, ολοκλήρωσαν τη μελέτη και τους δόθηκαν γνωστικές δοκιμασίες κατά την έναρξη και το τέλος της μελέτης, η οποία διήρκεσε κατά μέσο όρο τέσσερα χρόνια.

Η ομάδα που ακολούθησε τη δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά βρέθηκε να έχει μια σημαντική μείωση στη μνήμη και τη νοητική λειτουργία.

Όσοι συμπλήρωσαν τη μεσογειακή δίαιτα με καρύδια είχαν σημαντική βελτίωση στη μνήμη τους, ενώ η ομάδα που πρόσθετε ελαιόλαδο στη διατροφή της, είχε σημαντικά καλύτερη νοητική λειτουργία.

Υπήρξαν 37 περιπτώσεις συμμετεχόντων που ανέπτυξαν ήπια νοητική εξασθένηση κατά τη διάρκεια της μελέτης, αλλά οι ερευνητές δεν εντόπισαν ότι οι διαφορετικές δίαιτες είχαν σημαντικό αντίκτυπο σε αυτές τις διαγνώσεις.

 

ΠΗΓΗ : JAMA Internal Medicine

 

Τίνα Καραΐσκου
Τελειόφοιτος Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
tinakaraiskou@gmail.com

Δείτε επίσης

Καυτερές πιπεριές για μείωση της θνησιμότητας

Καυτερές πιπεριές για μείωση της θνησιμότητας

Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο PLoS ONE δείχνει ότι η κατανάλωση των κόκκινων καυτερών τσίλι πιπεριών σχετίζεται με μείωση της συνολικής θνησιμότητας, κυρίως από θανάτους που οφείλονται σε καρδιακή νόσο ή εγκεφαλικό επεισόδιο.!

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία