Ειδήσεις

Δ. Γρηγοράκης:«Αυτές είναι οι τροφές που νικούν το χρόνο!» Τροφογνωσία

Θα λέγατε όχι σε φίλτρο που θα διατηρούσε τη νιότη σας;

 

Τροφές που νικούν το χρόνο

Από την αρχαιότητα έως και τις σημερινές προσπάθειες να μείνουμε πάντα νέοι με οποιοδήποτε τίμημα...τα χρόνια περνούν και όπως δεν μπορούμε να σταματήσουμε το χρόνο έτσι δεμπορούμε να σταματήσουμε τη φυσική συνέπεια που έχει στον οργανισμό μας και το σώμα μας. Ωστόσο η σωστή διατροφή μπορεί να μας βοηθήσει να καθυστερήσουμε αυτή τη συνέπεια. Επιπλέον η επιστημονική έρευνα σχετικά με το κατά πόσον κάποιες εξελίξεις είναι προβλέψιμες και βελτιώσιμες συνεχίζεται με πολλά εντυπωσιακά αποτελέσματα όσον αφορά στον τομέα της αντιγήρανσης.

Που οφείλεται η γήρανση Δε θα μπορέσουμε ποτέ να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο του γήρατος, αν πρώτα δεν κατανοήσουμε τον τρόπο με τον οποίο επιδρά στη ζωτικότητα μας. Η γήρανση είναι ένα σύνολο βλαβερών μεταβολών που λαμβάνουν χώρα καθώς μεγαλώνουμε ,οφείλεται στην αδυναμία του οργανισμού να αναπλάσει τα κύτταρα του να αντικαταστήσει δηλαδή τα φθαρμένα και κατεστραμμένα κύτταρα με καινούργια. Η γήρανση εξαρτάται από ενδογενείς παράγοντες, όπως η κληρονομικότητα και οι ορμονικές μεταβολές (κυρίως στις γυναίκες) όπου τα χαμηλά επίπεδα οιστρογόνων έχουν ως αποτέλεσμα την αρχή της γήρανσης και από εξωγενείς παράγοντες όπως το κάπνισμα, η μόλυνση του περιβάλλοντος, η φτωχή και κακή διατροφή, το στρες, το άγχος κ.α.

Αυτοί είναι μερικοί από τους λόγους για την αύξηση των ελεύθερων ριζών. Οι ελεύθερες ρίζες είναι μόρια που υπάρχουν σε ένα συγκεκριμένο αριθμό στον οργανισμό μας για να μας προφυλάσσουν από βλαβερούς εξωτερικούς παράγοντες. Όταν αυξάνονται αισθητά, παύουν να είναι ωφέλιμες και αρχίζουν να καταστρέφουν τα κύτταρα μας, από διατροφικής απόψεως σημαντικές ενώσεις οι οποίες συμβάλλουν στην εξουδετέρωση των ελεύθερων ριζών είναι οι αντιοξειδωτικές ουσίες.

Οι τροφές που καθυστερούν τον χρόνο Ένας υγιεινός τρόπος ζωής ο οποίος περιλαμβάνει σωστή διατροφή, σε συνδυασμό με συχνή άσκηση και αποφυγή του καπνίσματος φαίνεται ότι είναι ικανός να αντιμετωπίσει σοβαρές παθήσεις , την απώλεια οστικής μάζας και την γήρανση του δέρματος. Άρα λοιπόν είναι απαραίτητη η ένταξη τροφών πλούσιων σε αντιοξειδωτικά στο διαιτολόγιό μας.

Τα φρούτα και τα λαχανικά αποτελούν τη σημαντικότερη πηγή αντιοξειδωτικών.

Φρούτα :

  • Ρόδι
  • Αβοκάντο (με μέτρο γιατί είναι πολύ πλούσιο σε λίπος και άρα θερμίδες)
  • Άγρια φρούτα του δάσους (βατόμουρα, μούρα)
  • Ξερά δαμάσκηνα
  • Πεπόνι
  • Όλα τα εσπεριδοειδή (πορτοκάλια, ακτινίδια, φράουλες, μάνκγο, γκρέιπ φρουτ)

Φρούτα-λαχανικά:

  • Αγκινάρες
  • Καρότα
  • Ντομάτες (κυρίως η σάλτσα ντομάτας)
  • Πιπεριές όλων των χρωμάτων
  • Αγγούρια
  • Πράσινα φυλλώδη λαχανικά (κυρίως μαρούλι, σπανάκι, μπρόκολο)
  • Σπαράγγια
  • Λεμόνι

Πολύ σημαντική είναι η προσθήκη του ωμού ελαιόλαδου προς το τέλος του μαγειρέματος.

Οι ξηροί καρποί επίσης αποτελούν την τέλεια διατροφική πρόταση της φύσης τόσο για το σώμα μας όσο και για το μυαλό μας. Προσφέρουν αντιοξειδωτική δράση στον οργανισμό μας. Καθώς ο οργανισμός μας δεν μπορεί να παράγει τα λιπαρά οξέα ΕΡΑ και DHA χρειάζεται καθημερινό ανεφοδιασμό. Υπάρχουν φυτικής προέλευσης τροφές όπως o λιναρόσπορος, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά (π.χ. σπανάκι), τα καρύδια, τα αμύγδαλα, ο κολοκυθόσπορος, το tofu (τυρί από γάλα σόγιας), τα φύκια , το φυτοπλαγκτόν κα. και ζωικές τροφές πλούσιες σε ΕΡΑ και DHA όπως τα λιπαρά ψάρια - ο σολωμός, το σκουμπρί, ο φρέσκος τόνος, οι σαρδέλες, το χέλι, η πέστροφα, και η ρέγγα.

Τέλος η μαύρη σοκολάτα προσφέρει αντιοξειδωτική προστασία, αλλά η κατανάλωσή της πρέπει να γίνεται με μέτρο γιατί είναι πολύ πλούσια σε θερμίδες...

Συμπερασματικά η ελληνική παραδοσιακή διατροφή αποτελεί βάση για την αντιμετώπιση της αντιγήρανσης. 

 

 

Δρ. Δημήτρης Γρηγοράκης - ΔιαιτολόγοςΔημήτρης Γρηγοράκης
Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος,PhD
Επιστημονικός Διευθυντής Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ – ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ & Πρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
Κολωνάκι: Σκουφά 32 & Δημοκρίτου, ΤΚ. 106 73Τηλ.: 2103647517, 2103617502, 2103615603 - Fax: 2103615603
Άνω Πατήσια: Πρόμπονα 27 & Επινίκου, ΤΚ. 111 43Τηλ.: 2102520977, 2102582465 - Fax: 2102582465
Email: grigorakis@logodiatrofis.gr

 

Δείτε επίσης

Απολαύστε την αγαπημένη σας μπύρα χωρίς θερμίδες

Απολαύστε την αγαπημένη σας μπύρα χωρίς θερμίδες

Η κατανάλωση αλκοόλ αποτελεί συνήθως απαγορευμένο καρπό για όσους προσέχουν τη διατροφή τους και την υγεία τους. Ωστόσο, η επιλογή του κατάλληλου ποτού, όπως η μπύρα, μπορεί να προσφέρει το «τερπνόν μετά του ωφελίμου».!

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία