Ειδήσεις

Έρευνα αποδεικνύει ότι ο στιγμιαίος καφές δεν πειράζει στο στομάχι Έρευνα

Νέα Ελληνική έρευνα από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο αποδεικνύει ότι ο στιγμιαίος καφές δεν πειράζει στο στομάχι

Ο στιγμιαίος καφές αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή ροφήματα που οι περισσότεροι από εμάς επιλέγουμε να ξεκινήσουμε τη μέρα μας. Έχει συνδεθεί με την ευχαρίστηση, την τόνωση, τη σωματική και τη πνευματική, καθώς και με την παρέα και την κοινωνικοποίηση. Καταναλώνεται καθημερινά από ένα ευρύ φάσμα ηλικιών με τη μορφή είτε ζεστού είτε κρύου ροφήματος (φραπέ).

Δυστυχώς, πολλοί είναι εκείνοι που αποφεύγουν τον στιγμιαίο καφέ, αναφέροντας ότι είναι «βαρύς» για το στομάχι λόγω των διεγερτικών ιδιοτήτων της καφεΐνης.

Ωστόσο, ο στιγμιαίος καφές, έχει μικρότερη ποσότητα καφεΐνης συγκριτικά με άλλα είδη (π.χ. φίλτρου).

Είδος καφέ ανά μερίδα

Περιεκτικότητα σε καφεΐνη

Καφές φίλτρου (~200ml)

115-175mg

Στιγμιαίος καφές (~200ml)

65-100mg

Ελληνικός καφές (50ml)

40mg

Εσπρέσο (30ml)

30-40mg

Πηγή: The Coffee Science Information Centre

Επιπλέον, νέα έρευνα που διεξήχθη στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο σε 40 υγιείς ενήλικες, ηλικίας 20-55 ετών, έδειξε ότι ο στιγμιαίος καφές δεν συνδέεται με γαστρικές ενοχλήσεις.

Συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες κατανάλωσαν με τυχαία σειρά 4 ροφήματα καφέ (ζεστός και κρύος στιγμιαίος καφές, κρύος εσπρέσο, ζεστός καφές φίλτρου), τα οποία είχαν την ίδια περιεκτικότητα σε καφεΐνη (160 mg) και όγκο (200mL).

Τα ευρήματα της έρευνας κατέληξαν ότι η κατανάλωση καφέ δεν συσχετίστηκε με γαστρεντερικά συμπτώματα, αποδεικνύοντας ότι η πρόσληψη στιγμιαίου καφέ είτε στη ζεστή είτε στην κρύα εκδοχή του (φραπέ) δεν προκαλεί προβλήματα στο στομάχι, σε ανθρώπους που δεν πάσχουν από γαστρεντερικά νοσήματα.

Έτσι, μπορούμε να απολαμβάνουμε με ασφάλεια καθημερινά μέχρι και 3 κούπες ή ποτήρια στα πλαίσια μίας ισορροπημένης διατροφής και ενός υγιεινού τρόπου ζωής. 

Προκειμένου να απολαύσουμε στο έπακρο τον στιγμιαίο καφέ, φροντίζουμε να τον προετοιμάζουμε σωστά, χρησιμοποιώντας 1,5 κουταλάκι του γλυκού (κ.γ.) καφέ στη ζεστή του εκδοχή και 2κ.γ. για την παρασκευή του φραπέ. Τέλος, είμαστε προσεκτικοί και στην προσθήκη μεγάλης ποσότητας νερού (παγάκια), ζάχαρης και γάλακτος, που ενδεχομένως μπορεί να «βαρύνουν» ένα ρόφημα, ανάλογα με την ευαισθησία του καθενός. 

ΠΗΓΗ :

Papakonstantinou EKechribari ISotirakoglou ΚTarantilis PGourdomichali TMichas GKravvariti VVoumvourakis KZampelas A. Acute effects of coffee consumption on self-reported gastrointestinal symptoms, blood pressure and stress indices in healthy individuals. Nutr J. 2016 Mar 15;15(1):26.

Αθηνά Ρούντου
Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, Bsc
Επιστημονική υπεύθυνη διαιτολογικής μονάδας Λόγω διατροφής, Κατερίνη-Λάρισα
Ιδρυτικό μέλος της Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
r_athina @ yahoo.gr

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία