Ειδήσεις

Είμαι μανούλα και θηλάζω. Μπορώ να ακολουθήσω κάποια δίαιτα ώστε να χάσω 5 κιλά ακόμη; Ο ειδικός απαντά...

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου

Ερώτηση: Γεια σας! Έχω 68 κιλά βάρος και 1,68 ύψος. Είμαι μανούλα και θηλάζω ακόμα το 8 μηνών μωράκι μου. Μπορώ να ακολουθήσω κάποια δίαιτα ώστε να χάσω 5 κιλά ακόμη;

Απάντηση: Oι αυθαίρετα στερητικές και αυστηρώς υποθερμιδικές δίαιτες μειώνουν την ποιότητα και την ποσότητα του μητρικού γάλακτος και οδηγούν σε ανεπάρκειες θρεπτικών συστατικών. Άλλωστε, το σωματικό σας βάρος είναι στα φυσιολογικά όρια, γεγονός που επιβεβαιώνει τη διατήρηση του παρόντος σας βάρους  και όχι την απώλεια αυτού. Ο θηλασμός είναι ο ιδανικός τρόπος σίτισης του νεογνού από τη μητέρα τους πρώτους 6 μήνες ζωής, γιατί η σύνθεση του μητρικού γάλακτος καλύπτει τις ιδιαίτερες και διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες του νεογνού. Το διατροφικό πρόγραμμα θηλασμού παρέχει μια ποικιλία τροφών, ώστε να γίνεται πρόσληψη όλων των απαραίτητων θρεπτικών συστατικών για τις αυξημένες ανάγκες της θηλάζουσας ενώ παράλληλα συντελεί στη μείωση του επιπλέον βάρους που έχει αποκτηθεί κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Η ισορροπημένη διατροφή είναι εξίσου σημαντική για τις θηλάζουσες μητέρες όσο και για τις έγκυες γυναίκες

Διατροφικές συμβουλές

  • Αύξηση της ενεργειακής πρόσληψης κατά περίπου 500 Kcalτην ημέρα
  • Κάλυψη των πρωτεϊνών από γαλακτοκομικά, αυγά, μοσχάρι, ψάρι και πουλερικά
  • Συχνή κατανάλωση φρέσκων φρούτων, λαχανικών, οσπρίων, δημητριακών ολικής αλέσεως και μαύρου ρυζιού
  • Αποφυγή τηγανιτών και επεξεργασμένων τροφών
  • Ποικιλία από όλες τις ομάδες τροφίμων
  • Πίνετε πολλά υγρά
  • Καταναλώνετε ποικιλία τροφών για να εξασφαλίσετε όλες τις θρεπτικές ουσίες
  • Τρώτε λογικές ποσότητες φαγητού
  • Η συνιστώμενη απώλεια βάρους είναι ½ κιλό ανά εβδομάδα
  • Αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση αναψυκτικών τύπουcola γιατί η καφεΐνη μπορεί να αφυδατώσει τη μητέρα και να προκαλέσει νευρικότητα ή και αϋπνία
  • Περιορίστε το αλκοόλ σε 2-3 ποτά την εβδομάδα / προτιμήστε κόκκινο κρασί ή μπύρα
  • Καλό θα είναι επίσης να περιορίσει κάποιες τροφές που μέσω του γάλακτος, πιθανότατα να προκαλέσουν κολικούς όπως:

  1. μπρόκολο, λάχανο, κρεμμύδια, λαχανάκια Βρυξελών, κουνουπίδι
  2. σκόρδο, καρυκεύματα, βαριές σάλτσες, φαγητά με έντονες οσμές, τηγανητά
  3.  όσπρια

Σε περίπτωση που θέλετε πολύ να χάσετε το βάρος που αναφέρατε, προτείνεται να επισκεφτείτε έναν πτυχιούχο Διαιτολόγο – Διατροφολόγο ο οποίος θα σας χορηγήσει ένα προσεγμένο και ισορροπημένο διαιτολόγιο για την επίτευξη μιας ποιοτικής και επαρκούς κατάστασης θρέψης αλλά και κατάλληλα διαμορφωμένου για την απώλεια βάρους.

Αστέριος Ματσούκας
Τελειόφοιτος Διαιτολόγος – Διατροφολόγος 
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
email : 
astmatsoukas@gmail.com 

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,
θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία