Ειδήσεις

Διατροφικά «μυστικά» για την ελαχιστοποίηση της απώλειας μυϊκής μάζας, κατά την διάρκεια δίαιτας

Θέλετα να ξεκινήσετε δίαιτα και φοβάστε μήπως χάσετε μυική μάζα; Διαβάστε παρακάτω διατορφικά μυστικά έτσι ώστε να ελαχιστοποιήσετε την απώλεις μυικής μάζας! 

 

Τα τελευταία χρόνια τα ποσοστά παχυσαρκίας ολοένα και αυξάνονται, μια κατάσταση που σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών, σακχαρώδους διαβήτη και άλλων νοσημάτων. Είναι επομένως επιτακτική ανάγκη τα άτομα με υπερβάλλον βάρος να ακολουθήσουν μια δίαιτα απώλειας αυτού. Κατά την διάρκεια μιας τέτοιας δίαιτας φαίνεται ότι περίπου το 75% του απολεσθέντος  βάρους προέρχεται από την λιπώδη μάζα σώματος και το υπόλοιπο 25% από την άλιπη μάζα σώματος. Ωστόσο στόχος των ατόμων που χάνουν βάρος είναι να χάσουν λίπος και όχι μύες. Ακολουθώντας το κατάλληλο διατροφικό σχήμα κάτι τέτοιο μπορεί να επιτευχθεί σε μεγάλο βαθμό. Ποια είναι επομένως τα διατροφικά «μυστικά» για να ελαχιστοποιήσουμε την απώλεια μυϊκής μάζας και να αυξήσουμε την απώλεια λίπους κατά την διάρκεια μιας δίαιτας;

Από μελέτες έχει φανεί ότι κατά την διάρκεια μιας δίαιτας για απώλεια βάρους, αύξηση της καταναλισκόμενης πρωτεΐνης οδηγεί σε μείωση της απώλειας μυϊκής μάζας. Συγκεκριμένα όταν η ποσότητα αυτής είναι διπλάσια από την συνιστώμενη, τότε η απώλεια μυϊκής μάζας μειώνεται σημαντικά. Ωστόσο ποσότητες που ξεπερνούν την διπλάσια της συνιστώμενης δεν φαίνεται να έχουν επιπλέον ευεργετική επίδραση.

Πολύ σημαντικό ρόλο φαίνεται να παίζουν και τα γαλακτοκομικά προϊόντα.  Μελέτες έδειξαν ότι μια κατανάλωση της τάξης των 3-4 μερίδων ημίπαχων γαλακτοκομικών ημερησίως βοηθά στην ελαχιστοποίηση της απώλειας μυϊκής μάζας. Ακόμη μεγαλύτερη κατανάλωση έχει επιπλέον ευεργετική επίδραση, ωστόσο μπορεί να ξεπερνά τις συνιστώμενες θερμίδες για απώλεια βάρους, γι’αυτό χρειάζεται προσοχή.

Ευεργετική επίδραση φαίνεται να έχει και το πράσινο τσάι, αφού έχει φανεί ότι η κατανάλωση αυτού, βοηθά στην μείωση τη απώλειας μυϊκής μάζας. Ωστόσο θα πρέπει να γίνουν επιπλέον μελέτες για να επιβεβαιωθεί η ευεργετική δράση αυτού.

Να σημειώσουμε εδώ ότι τα αποτελέσματα είναι ακόμη καλύτερα όταν τα παραπάνω διατροφικά «μυστικά» συνοδεύονται και από προπόνηση με ασκήσεις αντιστάσεων. Έτσι ακολουθώντας αυτές τις διατροφικές οδηγίες και κάνοντας ασκήσεις αντιστάσεων η μυϊκή μάζα, όχι μόνο δεν θα ελαττωθεί, αλλά μπορεί και να αυξηθεί!

Δήμητρα Σκλαβενίτη
Κλινικός Διαιτολόγος-Διατορφολόγος, ΜSc
Μέλος της Επιστημονικής Ομάδας ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
sklaveniti @ logodiatrofis.gr - dimitra.sklaveniti @ gmail.com

 

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία