Ειδήσεις

Διατροφή & Καρδιά Παθήσεις

«Ανησυχείτε για την υγεία της καρδιάς σας; Μάθετε πως θα την εξασφαλίσετε!» 

Πολλοί πιστεύουν πως οι άντρες της μέσης ηλικίας είναι αυτοί που συνήθως πάσχουν από κάποιο καρδιαγγειακό νόσημα. Λάθος! Ο κίνδυνος για την ανάπτυξη καρδιαγγειακής νόσου, συμπεριλαμβανομένου καρδιακής ασθένειας και εγκεφαλικού επεισοδίου, ξεκινάει από την εμβρυϊκή ζωή λόγω «κακών» συνηθειών της μητέρας κι αυξάνεται στην παιδική ηλικία με κάποιες επιβαρυντικές για την καρδιά συνήθειες του παιδιού. Επίσης, είναι περίπου ίδιος τόσο για τους άντρες ,όσο και για τις γυναίκες. Αρκεί να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με έρευνες, 1.000.000 παιδιά γεννιούνται με συγγενείς καρδιακές ανωμαλίες, ενώ 1 στις 3 γυναίκες πεθαίνουν ετησίως από κάποιο καρδιαγγειακό επεισόδιο, ποσοστό που αντιστοιχεί σε ένα θάνατο το λεπτό!

Τι πρέπει όμως να κάνετε για να «θωρακίσετε» την καρδιά σας;

Ο πιο εύκολος τρόπος είναι να πείτε:

  • ΝΑΙ στην υγιεινή διατροφή
  • ΝΑΙ στη φυσική δραστηριότητα
  • ΟΧΙ στο κάπνισμα

Πάμε λοιπόν να καταλάβουμε τι σημαίνει το καθετί από τα παραπάνω. Αρχικά, προσπαθήστε να εξασφαλίσετε σε εσάς και το παιδί σας διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά.  Προτιμήστε στο καθ' ημέρα διαιτολόγιο σας δημητριακά ολικής άλεσης, γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλών λιπαρών, ψάρια και μαλακή μαργαρίνη αντί για βούτυρο. Επίσης μειώστε σημαντικά τη χρήση αλατιού, την κατανάλωση αναψυκτικών-χυμών με πρόσθετα σάκχαρα και την κατανάλωση τυποποιημένων προϊόντων.

Όσον αφορά στη φυσική δραστηριότητα, προσπαθήστε να συμπληρώνετε τουλάχιστον 30 λεπτά μέτριας έντασης άσκηση την ημέρα. Καλές προτάσεις για την αύξηση της φυσικής δραστηριότητας είναι το περπάτημα μέτριας έντασης, ο χορός, το κολύμπι, τα ομαδικά αθλήματα, ακόμα και το παιχνίδι στη γειτονιά.

Τέλος, όσον αφορά τους ενεργητικούς καπνιστές, έρευνες έχουν δείξει πως έχουν υψηλότερο κίνδυνο από τους μη καπνιστές για ανάπτυξη αθηροσκλήρωσης, η οποία μπορεί να οδηγήσει άμεσα σε στεφανιαία νόσο, έμφραγμα του μυοκαρδίου και εγκεφαλικό επεισόδιο. Γι' αυτό συνιστάται η μείωση του καπνίσματος και της έκθεσης των παιδιών σε καπνό τσιγάρου.

ΠΗΓΕΣ 1.Samuel S. Gidding, M., Chair; Barbara A. Dennison, MD, Cochair; Leann L. Birch, PhD;, M. Stephen R. Daniels, PhD; Matthew W. Gilman, MD; Alice H. Lichtenstein, DSc;, et al. (2005). "Dietary Recommendations for Children and Adolescents A Guide for Practitioners Consensus Statement From the American Heart Association." Circulation 112:2061-2075.

2.Alice H. Lichtenstein, DSc, FAHA, Chair; Lawrence J. Appel, MD, FAHA, Vice-Chair; Michael Brands, PhD, FAHA; Mercedes Carnethon, PhD; Stephen Daniels, MD, PhD, FAHA;Harold A. Franch, MD, FAHA; Barry Franklin, PhD, FAHA; Penny Kris-Etherton, RD, PhD, FAHA;William S. Harris, PhD, FAHA;,et al. (2006)."Diet and Lifestyle Recommendations Revision 2006 A Scientific Statement From the American Heart Association Nutrition Committee.'' Circulation 114:82-96

3. Ve´ronique L. Roger, MD, MPH, FAHA; Alan S. Go, MD; Donald M. Lloyd-Jones, MD, ScM, FAHA; Emelia J. Benjamin, MD, ScM, FAHA; Jarett D. Berry, MD; William B. Borden, MD; Dawn M. Bravata, MD; Shifan Dai, MD, PhD*; Earl S. Ford, MD, MPH, FAHA*; Caroline S. Fox, MD, MPH; Heather J. Fullerton, MD; Cathleen Gillespie, MS*; Susan M. Hailpern, DPH, MS; John A. Heit, MD, FAHA;, et al. (2012). '' Heart Disease and Stroke Statistics—2012 Update A Report From the American Heart Association.'' Circulation 125:e2-e220

4.American Heart Association, "Why quit smoking", 2011 http://www.heart.org/HEARTORG/GettingHealthy/QuitSmoking/QuittingSmoking/Why-Quit-smoking_UCM_307847_Article.jsp

Δρ. Δημήτρης Γρηγοράκης - ΔιαιτολόγοςΔημήτρης Γρηγοράκης
Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος,PhD
Επιστημονικός Διευθυντής Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ – ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ & Πρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
Κολωνάκι: Σκουφά 32 & Δημοκρίτου, ΤΚ. 106 73Τηλ.: 2103647517, 2103617502, 2103615603 - Fax: 2103615603
Άνω Πατήσια: Πρόμπονα 27 & Επινίκου, ΤΚ. 111 43Τηλ.: 2102520977, 2102582465 - Fax: 2102582465
Email: grigorakis@logodiatrofis.gr

Δείτε επίσης

12 Σημάδια που δείχνουν ότι έχετε δυσανεξία στη γλουτένη

12 Σημάδια που δείχνουν ότι έχετε δυσανεξία στη γλουτένη

Ο όρος  ευαισθησία στη γλουτένη έχει επινοηθεί  για να περιγράψει τα άτομα που δεν μπορούν να διασπάσουν τη γλουτένη και τα συμπτώματα τους είναι  παρόμοια με εκείνα της κοιλιοκάκης , αλλά δεν έχουν τα ίδια αντισώματα και την ίδια εντερική βλάβη, όπως στην κοιλιοκάκη. !

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία