Ειδήσεις

Διατροφή για καλύτερη ενέργεια Συμβουλές & Tips

Το σώμα μας χρειάζεται  τροφή για να λειτουργήσει και να καταπολεμήσει το άγχος της καθημερινότητας και την κούραση της ημέρας.

Ενέργεια και διατροφή: Τα καλύτερα τρόφιμα για καλύτερη ενέργεια

Οι σύνθετοι υδατάνθρακες όπως τα δημητριακά με φυτικές ίνες, το ψωμί ολικής άλεσης, τα ζυμαρικά, τα ξερά φασόλια και τα αμυλούχα λαχανικά είναι το καλύτερο είδος των τροφίμων που προορίζονται για παρατεταμένη ενέργεια, επειδή αφομοιώνονται σε ένα αργό και σταθερό ρυθμό. Ακόμη, βοηθούν στη σταθεροποίηση των επιπέδων σακχάρου στο σώμα μας, τα οποία με τη σειρά τους προκαλούν το πάγκρεας να παράγει λιγότερη ινσουλίνη.

Επίσης σημαντικά σε μια υγιεινή διατροφή είναι η ενέργεια που παράγουν η πρωτεΐνη (κυρίως  κοτόπουλο, γαλοπούλα, χοιρινό φιλέτο και ψάρια), τα όσπρια (φακές και φασόλια) και μια μέτρια ποσότητα των υγιών μονοακόρεστων και πολυακόρεστων λιπών (το αβοκάντο, οι σπόροι, οι ξηροί καρποί και ορισμένα έλαια).

Επαρκής κατανάλωση υγρών είναι επίσης σημαντική προϋπόθεση για την διατήρηση της ενέργειας. Το νερό είναι απαραίτητο για την πέψη και τη μεταφορά των θρεπτικών ουσιών. Η αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει έλλειψη ενέργειας. Ο μέσος άνθρωπος πρέπει να πίνει 8-10 ποτήρια νερό κάθε μέρα.

Τροφές που πρέπει να αποφεύγονται

Οι απλοί υδατάνθρακες από την άλλη θα πρέπει να είναι περιορισμένοι. Κυμαίνονται από την καραμέλα, τα μπισκότα, τα ζαχαρούχα ποτά και οι χυμοί. Οι απλοί υδατάνθρακές διασπώνται και απορροφώνται γρήγορα από τον οργανισμό. Παρέχουν μια αρχική έκρηξη ενέργειας για 30 έως 60 λεπτά, αλλά πέπτονται τόσο γρήγορα που μπορούν να οδηγήσουν σε ένα κατρακύλισμα αργότερα. Θα πρέπει επίσης να αποφεύγεται  το αλκοόλ  καθώς είναι ένα κατευναστικό και μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της ενέργεια σας.

Προγραμματισμός και Γεύματα για καλύτερη ενέργεια

Συστήνουμε κυρίως τρία κυρίως γεύματα και τρία σνακ την ημέρα φροντίζοντας πάντα οι ώρες μεταξύ των γευμάτων να μην είναι πάνω από τρεις έως τέσσερις ώρες. Όσο περισσότερο πεινασμένοι είστε τόσο περισσότερη τροφή καταναλώνεται. Τέλος, σημαντικό σε κάθε γεύμα είναι να έχετε τρόφιμα απ’όλες τις ομάδες τροφίμων. Ακόμη κι αν η ζωή είναι πυρετώδης είναι σημαντικό να κάνουμε σοφές επιλογές τροφίμων που παρέχουν ενέργεια όλη την ημέρα. Έτσι το σώμα σας θα σας λέει ευχαριστώ.

Δήμητρα Σταμούλη,
Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, ΒSc
Επιστημονική Υπεύθυνη ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Χολαργός
dhmhtra_stam @ hotmail.com

 

Δείτε επίσης

Για να χάσετε βάρος δεν χρειάζεται να πείτε το ψωμί – ψωμάκι!

Για να χάσετε βάρος δεν χρειάζεται να πείτε το ψωμί – ψωμάκι!

Είναι σύνηθες φαινόμενο στις μέρες μας, πολλοί άνθρωποι στην προσπάθεια απώλειας βάρους, αυθαίρετα ή παρασυρόμενοι από διαφόρων ειδών διατροφικές φήμες, χωρίς καμιά επιστημονική υπόσταση, να αποκλείουν το ψωμί από το καθημερινό τους διαιτολόγιο, θεωρώντας το ένοχο για την προσθήκη περιττών κιλών.!

Τα δέκα κορυφαία τρόφιμα για αποτοξίνωση

Τα δέκα κορυφαία τρόφιμα για αποτοξίνωση

Είναι γνωστό και αποδεδειγμένο από πληθώρα μελετών και ερευνών ότι τα υψηλά επίπεδα μόλυνσης είναι συνδεδεμένα  με πολλές περιπτώσεις σοβαρών παθήσεων, κάποιες από τις οποίες τελικά οδηγούν στο θάνατο. !

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία