Ειδήσεις

Διατροφή & Νηστεία Τροφογνωσία

Η περίοδος της νηστείας χαρακτηρίζεται ως μία περίοδος ψυχικής ανάτασης.

 

Ωστόσο δεν μπορούμε να παραβλέψουμε την σωματική της διάσταση καθώς περιλαμβάνει την αποχή από την κατανάλωση κρέατος, αυγού, γαλακτοκομικών , ψαριού και ελαιολάδου (τα δύο τελευταία σε συγκεκριμένες ημέρες). Μήπως όμως αυτές οι διατροφικές ελλείψεις και οι αποκλεισμοί στις ομάδες τροφίμων την καθιστούν λιγότερο θρεπτική;

Αξίζει να κάνουμε έναν σύντομο "διατροφικό" απολογισμό με τα συν και τα πλην της εφαρμογής της στην πράξη.

diatrofi-kai-nisteia1

Aν όμως ωφεληθούμε από τις θετικές επιδράσεις της νηστείας στον οργανισμό μας και με κατάλληλους διαιτητικούς χειρισμούς προσπαθήσουμε να αποτρέψουμε τις ελλείψεις θα είμαστε όλοι από την μεριά μας ευχαριστημένοι. Έτσι λοιπόν αξίζει να επισημάνουμε τις πηγές εκείνων των θρεπτικών συστατικών που αν δεν το προσέξουμε ενδέχεται να "χάσουμε" με την εφαρμογή μιας νηστίσιμης δίαιτας..

diatrofi-kai-nisteia2

Ωστόσο καλό είναι να έχουμε υπόψην μας ότι κάποιες ομάδες ατόμων έχουν εξατομικευμένες ανάγκες τόσο σε μακρο-θρεπτικά συστατικά όσο και σε μίκρο-θρεπτικά συστατικά συνεπώς θα ήταν καλύτερο να συμβουλευτούν τον γιατρό και τον διαιτολόγο τους για περεταίρω συμβουλευτική καθώς ο αποκλεισμός ομάδων τροφίμων για ένα παρατεταμένο διάστημα μπορεί να έχει ανεπιθύμητες επιπτώσεις.

Τα άτομα αυτά είναι :

  • γυναίκες σε κατάσταση εγκυμοσύνης
  • γυναίκες που θηλάζουν
  • παιδιά και έφηβοι
  • άτομα μεγαλύτερης ηλικίας ( όπως μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες)
  • άτομα που νοσούν ή βρίσκονται σε φάση ανάρρωσης
  • άλλες παθολογικές καταστάσεις
  • άτομα που λαμβάνουν αντιπηκτική αγωγή
  • άτομα με αυξημένες ενεργειακές απαιτήσεις όπως αθλητές

Απώλεια ή πρόσληψη βάρους κατά την νηστεία;
Και ενώ η εφαρμογή νηστείας φυσιολογικά μπορεί να οδηγήσει σε αποτοξίνωση του οργανισμού και απώλεια περιττών κιλών δεν είναι λίγες οι φορές που συμβαίνει το αντίθετο. Πολλοί λόγοι μπορούν να οδηγήσουν τελικά σε ένα θετικό ενεργειακό ισοζύγιο και η ζυγαριά να ανέβει!

Μικρές διατροφικές συμβουλές που καλό είναι να έχετε κατά νου σε περίπτωση που είστε σε νηστεία είναι οι εξής:

  • προσέχουμε την υπερκατανάλωση φαγητού
  • προτιμάμε την μαγειρική στον ατμό ,στο φούρνο ,στην κατσαρόλα και αποφεύγουμε το τηγάνι
  • δεν αμελούμε ποτέ το πρωινό..Οφείλει και την περίοδο της νηστείας να είναι ο βασιλιάς των γευμάτων μας
  • τα φρούτα είναι πάντα καλές επιλογές μικρογευμάτων
  • η σαλάτα δεν λείπει απο τα κύρια γεύματα μας
  • τα όσπρια καλό είναι να αποτελούν το γεύμα τουλάχιστον 2-3 φορές μέσα στην εβδομάδα
  • η ποικιλία στην διατροφή μας είναι σημαντική...όχι μόνο πατάτες και μακαρόνια!
  • ενημέρωση από τον διαιτολόγο για τα προϊόντα σόγιας και πώς μπορούν να ενταχθούν στο καθημερινό διαιτολόγιο

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΝΗΣΤΕΙΑ
αποδιδόμενες θερμίδες : 2000-2100 kcal

diatrofi-kai-nisteia3

diatrofi-kai-nisteia4

makrillossmallΜακρυλλός Μιχάλης
Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος Msc
Sportsnutrition &Human Metabolism
Απίσχνανσις – ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Παλαιό Φάληρο, Ε.Βενιζέλου 235
Τακτικό Μέλος Πανελληνίου Συλλόγου Διαιτολόγων – Διατροφολόγων
Ιδρυτικό Μέλος της Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
Πρόεδρος της Oμάδας Eιδικών ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων – Διατροφολόγων

Δείτε επίσης

Απολαύστε την αγαπημένη σας μπύρα χωρίς θερμίδες

Απολαύστε την αγαπημένη σας μπύρα χωρίς θερμίδες

Η κατανάλωση αλκοόλ αποτελεί συνήθως απαγορευμένο καρπό για όσους προσέχουν τη διατροφή τους και την υγεία τους. Ωστόσο, η επιλογή του κατάλληλου ποτού, όπως η μπύρα, μπορεί να προσφέρει το «τερπνόν μετά του ωφελίμου».!

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία