Ειδήσεις

Η μπανάνα βελτιώνει τη διάθεση και την υγεία μας Ψυχολογία

Η μπανάνα έχει καθιερωθεί σαν ένα φρούτο με πολλές θερμίδες. 

 

Πολλοί θεωρούν ότι η μπανάνα «παχαίνει» και για το λόγο αυτό την αποφεύγουν. Η αλήθεια είναι ότι η μπανάνα έχει συγκριτικά με άλλα φρούτα περισσότερες θερμίδες (100-120) , όμως σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να «παχύνουμε» ακόμη και αν τρώμε από 1 μπανάνα κάθε μέρα. Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η μπανάνα είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά  μας δίνει άμεση ενέργεια καθώς έχει υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες (1 μπανάνα αποδίδει περίπου 27 γραμμάρια υδατανθράκων), μας χορταίνει με λίγες θερμίδες και αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή για επιδόρπιο αντί για γλυκό το οποίο θα προσφέρει πολύ περισσότερες «κενές» θερμίδες δηλαδή χωρίς καμία θρεπτικά αξία .

Η μπανάνα θα μπορούσαμε να πούμε ότι αποτελεί σύμμαχο της υγείας μας αφού μας δίνει άμεσα ενέργεια , περιέχει πλήθος θρεπτικών συστατικών , είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, βιταμίνες A, B, C, E καθώς και ιχνοστοιχεία (κάλιο, σίδηρο, ασβέστιο, μαγνήσιο, σελήνιο, ψευδάργυρο).

  • Είναι πλούσια σε κάλιο το οποίο παίζει σημαντικό ρόλο στη πρωτεινοσύνθεση, στη διατήρηση και στην ανάπτυξη της μυϊκής μάζας. Επίσης συμβάλλει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης και βοηθά στην απομάκρυνση της περίσσειας νατρίου με αποτέλεσμα να μειώνει τις κατακρατήσεις υγρών. Έρευνες απέδειξαν ότι το κάλιο που περιέχει η μπανάνα μπορεί να βοηθήσει στη μάθηση , καθιστώντας τους μαθητές πιο προσεκτικούς.
  • Αποτελεί σημαντική πηγή μαγνησίου με αποτέλεσμα η κατανάλωση της να ελαττώνει τη σωματική και πνευματική κόπωση και βοηθά στην αντιμετώπιση των κραμπών. Εξαιτίας του γεγονότος ότι είναι πλούσια σε υδατάνθρακες, δίνει άμεση ενέργεια στον οργανισμό και για το λόγο αυτό αποτελεί το αγαπημένο φρούτο των αθλητών.
  • Η βιταμίνη C που περιέχεται στη μπανάνα ενισχύει την αντιοξειδωτική άμυνα του οργανισμού προστατεύοντας τα κύτταρα από την καταστροφική επίδραση των ελεύθερων ριζών, ενισχύει την απορρόφηση του σιδήρου και είναι απαραίτητη για την σύνθεση του συνδετικού ιστού.
  • Η μπανάνα μπορεί μεταξύ άλλων να βοηθήσει στην αποκατάσταση της εντερικής λειτουργίας , ξεπερνώντας το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας, αφού είναι πλούσια σε φυτικές ίνες.
  • Συμβάλλει στην βελτίωση της διάθεσης και αυτό γιατί περιέχει τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ που μετατρέπεται στον οργανισμό σε σεροτονίνη, έναν από τους σημαντικότερους ρυθμιστές της διάθεσης στον εγκέφαλο. Σχετικές έρευνες έχουν δείξει ότι όσο υψηλότερα είναι τα επίπεδα της σεροτονίνης, τόσο καλύτερη είναι η διάθεση μας. Επίσης περιέχει βιταμίνη Β6, η οποία σύμφωνα με έρευνες δρα ως ασπίδα προστασίας κατά της κατάθλιψης. Επιπλέον, ας μην ξεχνάμε ότι οι μπανάνες είναι πλούσιες σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β που βοηθούν στην ηρεμία του νευρικού μας συστήματος .
  • Τέλος , θα πρέπει να προσθέσουμε ότι οι μπανάνες δεν περιέχουν νάτριο , λίπος και χοληστερόλη.

Διατροφικό tip: Αν αισθάνεστε κουρασμένοι ή μόλις ασκηθήκατε καταναλώστε σκέτη μια μπανάνα. Τα σάκχαρα της, θα μετατραπούν αμέσως στον οργανισμό σε γλυκόζη όπου είναι το κύριο καύσιμο του εγκεφάλου μας. Αν όμως δεν χρειάζεστε άμεση ενεργειακή τόνωση καταναλώστε μαζί και λίγους ανάλατους ωμούς ξηρούς καρπούς όπως καρύδια, φουντούκια, αμύγδαλα. Έτσι μειώνετε το γλυκαιμικό δείκτη της μπανάνας και τα σάκχαρα απορροφώνται πιο αργά.

Συμπερασματικά, θα μπορούσαμε να πούμε ότι η μπανάνα δεν πρέπει να λείπει ποτέ από ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο. Μπορεί άνετα να καταναλώνεται σαν ενδιάμεσο σνακ ή στη θέση του γλυκού προσφέροντας στον οργανισμό μας πολύτιμα θρεπτικά συστατικά.

Βαλασία Τοκμακίδου
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, BSc
Επιστημονική Υπεύθυνη ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Θεσσαλονίκη
Ιδρυτικό Μέλος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας

 

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία