Αφιέρωμα του logodiatrofis.gr στην «ΜΕΞΙΚΑΝΙΚΗ ΚΟΥΖΙΝΑ» Αφιερώματα

Ποια είναι τα μυστικά της "μεξικάνικης κουζίνας"; Το logodiatrofis.gr αποκαλύπτει...

 

«Μεξικάνικη Κουζίνα»

Όταν ακούμε για καυτερό φαγητό, το πρώτο πράγμα που μας έρχεται στο μυαλό είναι το μεξικάνικο φαγητό. Κάτι που είναι απόλυτα λογικό αφού τα περισσότερα μεξικάνικα πιάτα χαρακτηρίζονται από τις πιπεριές τσίλι ή τις σάλτσες τσίλι.

  • Το τσίλι είναι μπαχαρικό που παρασκευάζεται από τον καρπό ορισμένων ποικιλιών πιπεριάς. Χαρακτηρίζεται από την ιδιαίτερα έντονη γεύση του και χρησιμοποιείται στον αρωματισμό διαφόρων τύπων πικάντικης σάλτσας. Είναι πλούσιο σε βιταμίνη C και ενδείκνυται για κρυολογήματα και γρίπη.
  • Το καλαμπόκι, ένα από τα κύρια συστατικά της μεξικάνικης κουζίνας, είναι μια καλή πηγή βιταμινών Β1, Β5, βιταμίνης C, καθώς επίσης φυτικών ινών και φυλλικού οξέος. Περιέχει άφθονο φώσφορο, μαγνήσιο, μαγγάνιο, ψευδάργυρο, σίδηρο και χαλκό. Βοηθά στην καλή λειτουργία του εντέρου, έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες και βοηθά στην πρόληψη της αναιμίας.
  • Τα κόκκινα φασόλια αποτελούν ένα ευρέως χρησιμοποιούμενο συστατικό στα μεξικάνικα πιάτα. Τα φασόλια έχουν υψηλή διατροφική αξία, καθώς περιέχουν υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνες και είναι πολύ καλή πηγή φυτικών ινών, σιδήρου, ασβεστίου, φυλλικού οξέος και βιταμίνης Κ.

Διατροφική ανάλυση της «Μεξικάνικης Κουζίνας»:

Tortillas
Είναι βασικό στοιχείο της διατροφής των Μεξικανών. Εκτός από τρόφιμο πολλές φορές χρησιμοποιείται και ως πιάτο σε σαλάτες, ρύζι, σάλτσες και κρέατα. Υπάρχουν δύο κατηγορίες tortillas, αυτές που παρασκευάζονται από αλεύρι σίτου και εκείνες που παρασκευάζονται από καλαμποκάλευρο. Οι τορτίγιες από καλαμποκάλευρο περιέχουν λίγα λιπαρά και τρεις μικρές τορτίγιες έχουν 210 kcal, 6 gr φυτικών ινών, 3 gr πρωτεΐνης και μας παρέχουν το 6% της ημερήσιας συνιστώμενης πρόσληψης σε σίδηρο και ασβέστιο. Αντιθέτως, 100 gr τορτίγιας από αλεύρι σίτου παρέχουν 303 kcal, 7.6 gr λιπαρά, 2,8 gr φυτικών ινών, 9,4 gr πρωτεΐνης και μας παρέχουν το 15% της ημερήσιας συνιστώμενης πρόσληψης σε σίδηρο και ασβέστιο.

Tacos
Είναι ένα παραδοσιακό μεξικάνικο πιάτο το οποίο αποτελείται από μια τορτίγια (καλαμποκιού ή σιταριού) και μπορεί να γεμιστεί με μια ποικιλία από συστατικά, όπως κρέας, θαλασσινά, λαχανικά και τυρί. Ένα tacos μας παρέχει τις θερμίδες και τα θρεπτικά συστατικά που έχει η τορτίγια και επίσης του κρέατος, των λαχανικών ή οποιουδήποτε άλλου συστατικού προσθέσουμε.

Burritos
Είναι ένα πιάτο που μοιάζει με το tacos, η μόνη διαφορά τους είναι πως στα burritos η τορτίγια τυλίγεται σαν πίτα. Η πιο συνηθισμένη παρασκευή burritos στο Μεξικό είναι με γέμιση από κρέας και τηγανητά φασόλια.

 

Nachos
Τα nachos αποτελούν μια ειδική παρασκευή της τορτίγιας. Συνήθως τηγανίζονται σε λάδι και σπανιότερα ψήνονται στο φούρνο. Μπορούν να σερβιριστούν με πολλούς τρόπους, όπως σκέτα με συνοδευτική σως από τυρί, είτε μαγειρεμένα με κρέας και λαχανικά. Αντίθετα με την τορτίγια, τα nachos είναι πλούσια σε θερμίδες και λιπαρά, μια μερίδα 28 gr μας δίνει 138 kcal, 6,6 gr λιπαρά και μόλις 1,5 gr φυτικών ινών.

 

¡Buen provecho
(Καλή σας όρεξη!)

 

Επιστημονική Επιμέλεια Κειμένου
Μαργαρίτα Μπουλούμπαση
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Συνεργάτης της Ομάδας Logodiatrofis.gr
mbouloumpasi@outlook.com

 

 

Δείτε επίσης

Tρόφιμα πλούσια σε Ιώδιο

Tρόφιμα πλούσια σε Ιώδιο

Έλαβα την πιο κάτω επιστολή την οποία δημοσιεύω όπως έχει δίδοντας μου την αφορμή να αναφερθώ στο Ιώδιο και τα κυριότερα τρόφιμα που το περιέχουν.!

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία