Ειδήσεις

5 υγιεινά τρόφιμα για να προσθέσετε στη διατροφή σας αυτό το φθινόπωρο Εποχιακά Θέματα

Εδώ είναι τα πέντε τρόφιμα που θα πρέπει να γίνουν μέρος της διατροφής σας φέτος το φθινόπωρο.

  1. Μελιτζάνα

Οι μελιτζάνες αποτελούν τρόφιμα ενίσχυσης της εγκεφαλικής λειτουργίας που οφείλεται στην ένωση nasunin, η οποία προστατεύει τα κύτταρα του εγκεφάλου σας από την οξείδωση. Το χλωρογενικό οξύ που έχουν οι μελιτζάνες έχει αντικαρκινική, αντι-ιική δράση και συμβάλλει στη μείωση της χοληστερόλης. Όταν είναι εμποτισμένες ή τηγανισμένες σε λάδι (οι μελιτζάνες δρουν σαν σφουγγάρια) ή φορτώνονται με τυρί, κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό.

  1. Κολοκύθα

Η πορτοκαλί σάρκα της είναι ένα δώρο φορτωμένο με βήτα-καροτίνη (300% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης σε ένα φλιτζάνι), η οποία είναι πρόδρομος της βιταμίνης Α, που είναι ζωτικής σημασίας βιταμίνη για υγιές δέρμα, μάτια και οστά. Είναι επίσης μια καλή πηγή βιταμίνης C που βοηθά στην τόνωση του ανοσοποιητικού και είναι πλούσια σε φυτικές ίνες που βοηθά τη γενική υγεία του εντέρου.

  1. Ρόδι

Μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση ροδιού κάνει καλό στην καρδιά καθώς συμβάλλει στην πρόληψη ζημιών του κυκλοφορικού, μειώνοντας τη συσσώρευση των επιβλαβών λιπών στις αρτηρίες.

  1. Cranberries

Οι ανθοκυανίνες, οι ενώσεις που είναι υπεύθυνες για το βαθύ κόκκινο χρώμα τους αποτελούν ισχυρούς αντιοξειδωτικούς και αντι-φλεγμονώδεις παράγοντες. Τα Cranberries μπορεί να βελτιώσουν την υγεία της ουροδόχου κύστης, την προστασία από τον καρκίνο του μαστού, του παχέος εντέρου, του πνεύμονα και του προστάτη και να προσφέρουν φυτικές ίνες.

  1. Πράσα

Οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουμε ότι το σκόρδο και το κρεμμύδι προστατεύουν από την καρδιακή νόσο και αυτό οφείλεται στις πολυφαινόλες, οι οποίες προστατεύουν τα αιμοφόρα αγγεία από την οξειδωτική βλάβη και βοηθούν στην πρόληψη της αθηροσκλήρωσης. Έρευνα έχει δείξει ότι η βιταμίνη Κ έχει αντικαρκινικές ιδιότητες και επίσης ωφέλιμη όταν πρόκειται για την αύξηση της ευαισθησίας του οργανισμού στην ινσουλίνη. Επίσης, η βιταμίνη Κ είναι καλή και για την υγεία των οστών.

Αλεξιάννα Τριανταφύλλου
Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, ΒSc
Επιστημονική Υπεύθυνη ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Χολαργός

tria.ale7 @ gmail.com

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία