Ειδήσεις

Τα 12 πιο τοξικά φρούτα και λαχανικά για το 2016 Ασφάλεια τροφίμων

Η ετήσια λίστα της EWG με τη περιεκτικότητα φυτοφαρμάκων στα φρούτα και λαχανικά

Η ετήσια λίστα με τα τοξικά φρούτα και λαχανικά δημοσιεύτηκε, βοηθώντας τους καταναλωτές να ενημερωθούν για το ποιά τρόφιμα να προτιμήσουν να αγοράσουν οργανικά και ποια κανονικά.

Το Environmental Working Group(EWG), δημοσίευσε τη φετινή έκδοση του Shopper’s Guide to Pesticides in Produce (Οδηγό καταναλωτή για τα φυτοφάρμακα σε τρόφιμα) με ενημερωμένα δεδομένα σε 48 ευρέως καταναλώσιμα φρούτα και λαχανικά και τον συνολικό τους φόρτο σε φυτοφάρμακα. Τα αποτελέσματα βασίζονται στα δεδομένα της ανάλυσης για κατάλοιπα των φυτοφαρμάκων σε πάνω από 35,200 δείγματα από το Υπουργείο Υγείας και Τροφίμων και Φαρμάκων των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής.

Κάθε χρόνο η EWG αποκαλύπτει τους χειρότερους «παραβάτες» με τη λίστα της που εμπεριέχει τα «τοπ 12 τοξικά τρόφιμα για να αποφύγετε», δίνοντας ταυτόχρονα τα εύσημα  στα τρόφιμα με τη χαμηλότερη συγκέντρωση φυτοφαρμάκων με τη λίστα της που περιλαμβάνει τα «τοπ 15 τρόφιμα για να προτιμήσετε». Η προσέγγιση αυτή είναι ιδιαίτερα χρήσιμη, καθώς δίνει στους καταναλωτές που θέλουν να αποφύγουν τα τρόφιμα με φυτοφάρμακα τη δυνατότητα να κρατιούνται μακριά από τα φρούτα και λαχανικά με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση και ταυτόχρονα να ξέρουν τι μπορούν να καταναλώσουν άφοβα .

Φέτος, οι κλασικές μη-οργανικές φράουλες, ξεπέρασαν τα μήλα και ανέβηκαν στη πρώτη θέση -τα μήλα μονοπωλούσαν τη κορυφή της λίστας των 12 τροφίμων προς αποφυγή  εδώ και 5 χρόνια. Σύμφωνα με το EWG, 98% από τις απλές φράουλες που ελέγχθηκαν από ομοσπονδιακούς υπαλλήλους , είχαν ανιχνεύσιμα κατάλοιπα φυτοφαρμάκων. 40% από αυτά είχαν υπολείμματα από 17 διαφορετικά φυτοφάρμακα. Και ενώ κάποια από αυτά τα φυτοφάρμακα στις φράουλες είναι σχετικά αγαθά, σύμφωνα με την αναφορά της EWG, άλλα είναι συνδεδεμένα με το καρκίνο, την αναπαραγωγική και αναπτυξιακή βλάβη, την  διατάραξη των ορμονών και τα νευρολογικά προβλήματα .

Και δεν είναι μόνο οι φράουλες που έχουν φυτοφάρμακα. Πάρετε υπ’ όψιν σας και αυτό: Στη Καλιφόρνια, όπου καλλιεργείται η πλειοψηφία των φραουλών των Η.Π.Α., κάθε 4 τετραγωνικά μέτρα εμποτίζονται με τον απίστευτο αριθμό των 136 κιλών φυτοφαρμάκων. Περισσότερο από 27 κιλά είναι συμβατικά χημικά που μπορεί να αφήσουν κατάλοιπα μετά τη συγκομιδή  αλλά η πλειοψηφία αυτών είναι καπνογόνα, πτητικά δηλητηριώδης αέρια, λέει η EWG , που μπορούν να μεταφερθούν εύκολα μέσω του αέρα σε κοντινά σχολεία και στις τριγύρω περιοχές.

Αυτή λοιπόν είναι η  λίστα της με τα 12 τοξικά τρόφιμα για να αποφύγετε να αγοράσετε ή να προτιμήσετε την οργανική τους εκδοχή. Παραθέτονται με σειρά συγκέντρωσης φυτοφαρμάκων, με το νούμερο ένα να αποτελεί το χειρότερο.

Τα TOP 12 τοξικα τρόφιμα για να αποφύγετε:

  1. Φράουλα
  2. Μήλο
  3. Νεκταρίνι
  4. Ροδάκινο
  5. Σέλινο
  6. Σταφύλι
  7. Κεράσι
  8. Σπανάκι
  9. Ντομάτα
  10. Γλυκιά πιπεριά
  11. Ντοματίνι
  12. Αγγούρι

Εντωμεταξύ, κοιτώντας την αισιόδοξη πλευρά, η λίστα της EWG «Τα top 15 τρόφιμα για να προτιμήσετε» αναφέρει ποιά τρόφιμα είναι λιγότερο πιθανό να περιέχουν κατάλοιπα φυτοφαρμάκων. Παρόλο που η αγορά οργανικών ειδών ωφελεί περισσότερο το περιβάλλον, τα παρακάτω τρόφιμα ακόμα και στη συνηθισμένη μη οργανική μορφή τους, έχουν πολύ λιγότερη συγκέντρωση φυτοφαρμάκων πάνω τους. Επειδή, λοιπόν, δε μπορούμε όλοι να αγοράζουμε οργανικά προϊόντα συνέχεια, καλό θα ήταν να προτιμήσουμε αυτά τα 15 την επόμενη φορά που θα πάρουμε φρούτα και λαχανικά από το μανάβη της γειτονιάς μας ή το σούπερ μάρκετ. 

Τα TOP 15 τρόφιμα για να προτιμήσετε:

  1. Αβοκάντο
  2. Γλυκό Καλαμπόκι
  3. Ανανάς
  4. Λάχανο
  5. Μοσχομπίζελο(καταψυγμένο)
  6. Κρεμμύδι
  7. Σπαράγγι
  8. Μάνγκο
  9. Παπάγια
  10. Κίουι
  11. Μελιτζάνα
  12. Πεπόνι Χάνειντιου
  13. Γκρέιπφρουτ
  14. Πεπόνι Κανταλούπε
  15. Κουνουπίδι

Εν τέλει, ακόμη και η EWG παραδέχεται ότι τα οφέλη που προσφέρει στην υγεία μας μία διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά υπερτερεί τους κινδύνους που επιφυλάσσει  η έκθεση σε φυτοφάρμακα -σκεφτείτε αυτές τις λίστες ως ένα χρήσιμο εργαλείο που θα σας βοηθήσει να κάνετε ενημερωμένες επιλογές όταν ψωνίζετε.

Δείτε το πρωτότυπο κείμενο ΕΔΩ

Μαριλίζα Μυλωνάκη
Τελειοφ. Διαιτολόγος-Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
mariliza.mylonaki @ gmail.com

Δείτε επίσης

5 λόγοι για να κόψεις τη ζάχαρη

5 λόγοι για να κόψεις τη ζάχαρη

Εκτός από την αύξηση βάρους και της περιμέτρου μέσης που όλοι γνωρίζουμε, νέες μελέτες δείχνουν τις επιπτώσεις της ζάχαρης στον εγκέφαλο.!

Ασφάλεια τροφίμων το καλοκαίρι

Ασφάλεια τροφίμων το καλοκαίρι

Μαθαίνουμε βασικές οδηγίες υγιεινής στην κουζίνα, ενώ ο Διαιτολόγος -Διατροφολόγος Δημήτρης Γρηγοράκης λύνει όλες τις απορίες μας για τη σωστή συντήρηση και κατανάλωση των τροφίμων το καλοκαίρι.!

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία