Ειδήσεις

Είμαι 102 κιλά στα οποία είμαι κολλημένη εδώ και 3 μήνες όπου δεν μπορώ να χάσω γραμμάριο Ο ειδικός απαντά...

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου

Ερώτηση: Γεια σας. Είμαι 33 ετών και έχω υποθυρεοειδή Hashimoto. Λαμβάνω Τ4 των 100. Έχω ύψος 1.67 και βάρος 102 κιλά στα οποία είμαι κολλημένη εδώ και 3 μήνες όπου δεν μπορώ να χάσω γραμμάριο ή και αν χάσω μισό κιλό, το ξανά παίρνω σε δύο μέρες και είμαι σταθερή σε αυτά τα κιλά παρά την προσπάθεια που κάνω να αδυνατίσω. Να σημειώσω ότι πριν 5 χρόνια που γέννησα, είχα φτάσει τα 122 κιλά και με δίαιτα μόνη μου πήγα στα 84 όπου τα διατήρησα για πολύ λίγο διάστημα και έφτασα στα 102 που είμαι σήμερα. Έχω διαπιστώσει ότι με τα Τ4 μπλοκάρει ο οργανισμός μου και σταματάω να χάνω κιλά. Τι μπορώ να κάνω για να ξεκολλήσω? Ευχαριστώ εκ των προτέρων!

Απάντηση: Αγαπητή,

Σύμφωνα  με το Δείκτη Μάζας Σώματός σας (βάρος/ ύψος2) φαίνεται να ανήκετε στην κατηγορία της 2ου βαθμού παχυσαρκίας,  η οποία εγκυμονεί κινδύνους για τη μελλοντική σας υγεία. Το πρώτο σας μέλημα θα είναι σε συνεργασία με τον ενδοκρινολόγο που σας παρακολουθεί να ελέγξετε κατά πόσον η αγωγή που λαμβάνετε για τη σωστή λειτουργία του θυρεοειδή σας καλύπτει. Στη συνέχεια θα πρέπει να ακολουθήσετε ένα πρόγραμμα διατροφής το οποίο όχι μόνον να συμβάλλει στην απώλεια των περρίσιων κιλών, αλλά και να ενισχύσει τον οργανισμό σας με θρεπτικά και αντιοξειδωτικά συστατικά.

  • Κάντε μικρά και συχνά γεύματα (3 κυρίως = πρωινό-μεσημεριανό-βραδινό και 2-3 ενδιάμεσα).
  • Αντικαταστήστε λοιπόν τα λευκά δημητριακά/ ψωμί/ ζυμαρικά με ολικής αλέσεως προϊόντα.
  • Καταναλώστε 6-8 μερίδες αμυλούχων τροφίμων(1 φέτα ψωμί ολικής αλέσεως = 2 φρυγανιές ολικής = 2 κράκερς = ½ κουλούρι θεσ/κης = 1/3 φλ. Ρύζι καστανό ή μακαρόνια ολικής = ½ φλ. Δημητριακά πρωινού ολικής αλέσεως = 1 μέτρια βραστή πατάτα = 2 πολυδημητριακά μπισκότα = ½ φλ. αρακά/ φασολάκια/ μπάμιες).
  • Καταναλώστε όσπρια 2 φορές την εβδομάδα, τα οποία παρέχουν στον οργανισμό πληθώρα αντιοξειδωτικών συστατικών.
  • Καταναλώστε καθημερινά 5-7 μερίδες φρούτων και λαχανικών.
  • Συνοδεύετε πάντοτε το κυρίως γεύμα σας με πράσινα λαχανικά εποχής. Προσοχή στην ποσότητα ελαιόλαδου.
  • Καταναλώστε 2-3 μερίδες γαλακτοκομικών καθημερινά(1 ποτήρι γάλα  1.5% = 1 κεσεδάκι γιαούρτι 2% = 30γρ. ημίπαχο τυρί). Προτιμήστε τα πρόβεια ή κατσικίσια γαλακτοκομικά προϊόντα.
  • Καταναλώστε 10-12 ποτήρια υγρώνκαθημερινά.
  • Καταναλώστε 1 φορά την εβδομάδα κόκκινο κρέας (μοσχάρι, χοιρινό), αφαιρώντας το ορατό λίπος από το πιάτο σας.
  • Καταναλώστε 3 φορές την εβδομάδα άσπρο κρέας(κοτόπουλο, ψάρι), αφαιρώντας την πέτσα τους.
  • Καταναλώστε καθημερινά 30γρ. ανάλατους ξηρούς καρπούς.  
  • Σε περίπτωση επιθυμίας για γλυκό μπορείτε να καταναλώνετε φρούτα ή γλυκά χωρίς ζάχαρη, αλλά προσοχή μην το παρακάνετε.
  • Προσπαθήστε να γυμνάζεστε 30΄-40΄ καθημερινά, κάτι που θα ενισχύσει την επίτευξη του στόχου σας.

  Καλή επιτυχία!

Ιωάννα Βλάχου
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, BSc
Επιστημονική Συνεργάτης της Ομάδας ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
v.iwanna @ windowslive.com - vlachou @ logodiatrofis.gr

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία