Ειδήσεις

10 χρυσές οδηγίες για να μην πάρεις ούτε γραμμάριο τα Χριστούγεννα Εποχιακά Θέματα

Κουραμπιέδες, δίπλες, μελομακάρονα, πίτες &ένα σωρό λιχουδιές αυτά τα Χριστούγεννα!

 

Μην πανικοβληθείς μόλις δεις τον μπουφέ! Ο πανικός μπορεί να οδηγήσει είτε σε αρνητική στάση απέναντι στο φαγητό είτε σε υπερφαγικά επεισόδια. Οι οδηγίες που ακολουθούν θα σε βοηθήσουν να επιλέξεις σωστά χωρίς να στερηθείς τίποτα αυτές τις γιορτές!

  1. Ζυγίσου πριν τις γιορτές! Η σωστή ζύγιση είναι η πρωινή μετά από τουαλέτα και χωρίς ρούχα.
  2. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μείνεις νηστική όλη μέρα, ώστε να φάς το βράδυ στο γιορτινό τραπέζι. Συνήθως αυτό οδηγεί σε μεγάλη κατανάλωση φαγητού και το τελευταίο που μπορείς να πετύχεις είναι να μην πάρεις βάρος. Θα πρέπει να έχουμε συχνά γεύματα μέσα στην ημέρα κι αυτό γιατί όταν τρώμε μετά από πολλές ώρες τα επίπεδα γλυκόζης ανεβαίνουν απότομα με αποτέλεσμα την αύξηση της έκκρισης ινσουλίνης όπου αυτό οδηγεί σε μεγαλύτερη εναπόθεση λίπους.
  3. Επίλεξε υγιεινά! Μπορείς να φας άπαχο κρέας όπως γαλοπούλα αλλά χωρίς την πέτσα. Η σαλάτα θα είναι υποχρεωτική στο μυαλό σου διότι προκαλεί κορεσμό άρα σε χορταίνει. Έτσι δεν θα ‘’ τσιμπήσεις’’ κάτι παραπάνω. Απόφυγε τα τηγανητά και τα πολύ λιπαρά τρόφιμα. Μην ξεχνάς να φας υδατάνθρακα όπως λίγες πατάτες φούρνου ή ψωμί. Είναι λάθος να αποκλείεις τους υδατάνθρακες από το κυρίως γεύμα σου.
  4. Να τρως αργά. Πρέπει να περάσουν περίπου 20 λεπτά για να καταλάβεις ότι έχεις χορτάσει. Έτσι θα αποφύγεις και την δυσπεψία γιατί θα μασάς την τροφή σου καλύτερα ( ειδικότερα αν νήστεψες).
  5. Μικρές μερίδες. Όσα πιο πολλά βλέπεις στο τραπέζι τόσα περισσότερα θέλεις να βάλεις στο πιάτο σου. Δεν λέω, πρέπει να δοκιμάσεις από όλα, απλά μπορείς να βάλεις σε μικρότερη ποσότητα.
  6. Απόφυγε την μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ και αναψυκτικών. Σαν πιο light επιλογή μπορείς να επιλέξεις 1 μπύρα ή 1 ποτήρι κόκκινο ή λευκό κρασί αλλιώς 1 αναψυκτικό light.
  7. Πιες πολύ νερό. Τα αλμυρά τρόφιμα που θα καταναλώσεις θα σου προκαλέσουν κατακράτηση. Για να την μειώσεις να πίνεις πολλά υγρά όπως νερό , τσάι βουνού, φασκόμηλο, χαμομήλι, χυμούς, κρόκο Κοζάνης, τίλιο κλπ.
  8. Και για επιδόρπιο? Μπορείς να φας λίγο απ’ όλα για δοκιμή, αν τα θέλεις όλα, αλλά σε μικρή ποσότητα περίπου μία κουταλιά από το καθένα. Επίλεξε μελομακάρονα όπου έχουν λιγότερες θερμίδες και είναι πιο θρεπτικά από άλλα γλυκά.
  9. Περπάτησε. Είναι γιορτινές μέρες! Βγες στα μαγαζιά μια βόλτα, για ένα καφέ με τους φίλους σου, για τρέξιμο, αυτό θα σε βοηθήσει να κινείσαι και να αυξήσεις τον μεταβολισμός σου.
  10. Προετοιμάσου ψυχολογικά. Έρευνες δείχνουν ότι η ψυχολογική μας κατάσταση επηρεάζει το βάρος μας. Πρέπει να νιώθουμε καλά, να μην έχουμε άγχος και να μην καταπιέζουμε τον εαυτό μας σχετικά με το φαγητό. Οι μέρες αυτές είναι μέρες χαράς, γιορτής και αγάπης. Δεν πρέπει να σου γίνει εμμονή να κρατήσεις το βάρος σου αλλά ούτε και να σκέφτεσαι ότι ήρθε η ώρα της κραιπάλης. Αυτό μπορεί να σε οδηγήσει σε υπερφαγίες που ίσως αργότερα να μετανιώσεις. Όταν τρως με μέτρο τίποτα δεν μπορεί να σε παχύνει!
 
Βασιλική Βαγιώτα
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
Τηλ.: 6979739735
FB Page: Διαιτολόγος Διατροφολόγος Βασιλική Βαγιώτα - Dietitian Nutritionist
e-mail: vaso_vag(a)hotmail.com

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία